Er i ikke nok søde!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.080 visninger
20 svar
62 synes godt om
25. januar 2018

Anonym trådstarter

Jeg skrive anonymt r herinde i fald vedkommende har bruger her, da jeg trods alt ikke ønsker hænge nogen direkte ud. 

Men er i allesammen, jer der ikke allerede gør det, søde for pokker at holde jeres opkastsyge børn hjemme? Jeg ligger syg med opkast og kan ikke tage  mig af min nyfødte, ligesom jeg skal krydse alt for, at hun ikke bliver smittet. Finder ud af min store datters legekammerat også er hjemme med opkast i dag, hun har været på besøg her. Sørme om ikke hendes mor fortæller mig, at en pige fra min datters klasse forleden havde sagt til hende, at hun havde kastet op hele natten men følte sig frisk så hun var kommet i skole.

Are. You. Fucking. Kidding. Me!? Jeg har om nogen forståelse for, at det kan være svært at få fri eller finde pasning, men det er simpelthen ikke i orden at sende sådan et barn afsted, fordi det netop er den slags der kan igangsætte større epidemier, som lader til at være startet i dette tilfælde. 

Gud hvor er jeg ærgerlig, altså. Selvom ens barn er frisk om morgenen, er det på ingen måde ensbetydende med, at barnet ikke smitter! 

Nå, bare et lille opråb. Hvis der bare var en, der ikke vidste, at man smitter selvom man ikke kaster op mere, som næste gang holder sit barn hjemme, så se bare lidt af målet da nået. 

Godnat, jeg vil ned og snakke med den store kumme igen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2018

Thea14

Jeg forstår heller ikke at folk sender deres børn syge i skole og institution. Men jeg møder desværre rigtig mange arbejdspladser der ikke ser med milde øjne på forældre med "for mange" barn syg dag. Eller sygdom hos forældrene selv for den sags skyld. 

Alt i alt er det jo hele samfundet der skal ændre holdning, sådan at forældre ikke skal frygte for deres arbejde når de bliver hjemme med børnene. Mange bedsteforældre i dag går jo også på arbejde og kan ikke passe barnet. - tænk hvis vi med god samvittighed kunne blive hjemme hos vores syge barn, og være helt sikker på at barnet er raskt.

Og ja, jeg er nok en smule ekstra irriteret i dag, fordi min mand kommer hjem og fortæller om en kollega der er blevet fyret fordi hun var meget fraværende på grund af egen eller børns sygdom, og min mand samtidig har fået en opsang fordi han allerede to gange i år har måtte gå før på grund af noget med børnene.

Anmeld Citér

25. januar 2018

Newsence

Nu behøver det jo ikke være sådan det smitter. 

Her har vi også ligget med opkast alle. 

Det startede en søndag. Vi havde hele weekenden haft overnattende gæster og da vi siger farvel til dem søndag morgen har jeg det 100% fint. Om aften kaster jeg op i et væk. De er jo alle blevet smittet fordi de var sammen med mig INDEN jeg blev syg for der smitter man i høj grad. 

Hvis barnet har haft det fint har forældrene jo lov at sende barnet afsted. Oftest smitter man jo ikke efter en sygdom men før. 

Personligt er jeg tilhænger af en ekstra dag hjemme men ikke alle har den luksus så når barnet er rask kommer barnet afsted. 

Det er så nemt at finde en syndebuk men helt ærligt var I nok blevet syge alligevel fordi barnet har båret på smitten længe før barnet blev syg. 

Anmeld Citér

25. januar 2018

Newsence

Thea14 skriver:

Jeg forstår heller ikke at folk sender deres børn syge i skole og institution. Men jeg møder desværre rigtig mange arbejdspladser der ikke ser med milde øjne på forældre med "for mange" barn syg dag. Eller sygdom hos forældrene selv for den sags skyld. 

Alt i alt er det jo hele samfundet der skal ændre holdning, sådan at forældre ikke skal frygte for deres arbejde når de bliver hjemme med børnene. Mange bedsteforældre i dag går jo også på arbejde og kan ikke passe barnet. - tænk hvis vi med god samvittighed kunne blive hjemme hos vores syge barn, og være helt sikker på at barnet er raskt.

Og ja, jeg er nok en smule ekstra irriteret i dag, fordi min mand kommer hjem og fortæller om en kollega der er blevet fyret fordi hun var meget fraværende på grund af egen eller børns sygdom, og min mand samtidig har fået en opsang fordi han allerede to gange i år har måtte gå før på grund af noget med børnene.

Netop. Mange har ikke den luksus at give børnene ekstra dage hjemme og har barnet haft det fint så er barnet jo i princippet rask igen 

Anmeld Citér

25. januar 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Thea14 skriver:

Det er sgu så urimeligt at sætte forældre under det pres. Det er ikke til at undgå at man har perioder med sygdom, når man har børn og især små børn. Det er en ringe arbejdsplads som ikke formår at vise noget fleksibilitet. Det er ikke alle forundt at have flere hold bedsteforældre og andre på standby til sygdom.

Anmeld Citér

25. januar 2018

lineog4

Newsence skriver:

Nu behøver det jo ikke være sådan det smitter. 

Her har vi også ligget med opkast alle. 

Det startede en søndag. Vi havde hele weekenden haft overnattende gæster og da vi siger farvel til dem søndag morgen har jeg det 100% fint. Om aften kaster jeg op i et væk. De er jo alle blevet smittet fordi de var sammen med mig INDEN jeg blev syg for der smitter man i høj grad. 

Hvis barnet har haft det fint har forældrene jo lov at sende barnet afsted. Oftest smitter man jo ikke efter en sygdom men før. 

Personligt er jeg tilhænger af en ekstra dag hjemme men ikke alle har den luksus så når barnet er rask kommer barnet afsted. 

Det er så nemt at finde en syndebuk men helt ærligt var I nok blevet syge alligevel fordi barnet har båret på smitten længe før barnet blev syg. 

JEg er lærer og må indrømme jeg bliver en smule gnaven når jeg sidder med et barn og læser fx lg barnet siger: jeg kastede op i nat, men mor sagde jeg bare skal sige til hvis jeg får ondt i maven eller man sidder og spiller med tegninger og barnet hoster og siger: mor sagde keg godt kunne klare skolen når jeg fik en Panodil. 

Ja jeg ved også fra mig selv, at det kan være hårdt igen at ringe ind med barn syg - men at sende et sygt barn afsted gør endnu flere forældre måske skal gøre det samme - nå j også så er der også lige risikoen for at barnet skal leve med en vikar ugen efter 

Anmeld Citér

25. januar 2018

Julletullemor

Newsence skriver:

Netop. Mange har ikke den luksus at give børnene ekstra dage hjemme og har barnet haft det fint så er barnet jo i princippet rask igen 

Mange sygdomme smitter faktisk stadig i en kortere eller længere periode efter at symptomerne er ophørt - det er derfor det mange steder anbefales at holde børn hjemme i 48 timer efter feber-fald. Så nej, barnet er ikke nødvendigvis rask efter et halvt døgn uden symptomer. 

Anmeld Citér

25. januar 2018

Soonmom

Det smitter jo, i de fleste tilfælde,  inden det går i udbrud, så ville ikke være gal pga smittefarer, mere pga at barnet ikke har fået sin søvn og måske ikke er 100% klar. Så jeg ville selvfølgelig holde barnet hjemme, ligesom jeg også selv bliver hjemme hvis jeg har kastet op hele natten

Anmeld Citér

25. januar 2018

Newsence

Julletullemor skriver:

Mange sygdomme smitter faktisk stadig i en kortere eller længere periode efter at symptomerne er ophørt - det er derfor det mange steder anbefales at holde børn hjemme i 48 timer efter feber-fald. Så nej, barnet er ikke nødvendigvis rask efter et halvt døgn uden symptomer. 

Det ved jeg godt visse sygdomme gør. Men ikke alle. Og reglerne er nu engang sådan at er barnet rask ( uden piller som Panodil mm) så må det godt komme afsted, men blot fordi barnet er kommet afsted betyder det jo ikke at man ville have undgået sygdommen hvis barnet var blevet hjemme, da smitten oftest er værst dagene før symptomer, eller i hvertfald til stede.

Det jeg gerne vil frem til er at man ikke skal finde 1 person og så mene det hele er dennes skyld da smitten jo nok var nået en alligevel. 

Anmeld Citér

25. januar 2018

Julletullemor

Newsence skriver:

Det ved jeg godt visse sygdomme gør. Men ikke alle. Og reglerne er nu engang sådan at er barnet rask ( uden piller som Panodil mm) så må det godt komme afsted, men blot fordi barnet er kommet afsted betyder det jo ikke at man ville have undgået sygdommen hvis barnet var blevet hjemme, da smitten oftest er værst dagene før symptomer, eller i hvertfald til stede.

Det jeg gerne vil frem til er at man ikke skal finde 1 person og så mene det hele er dennes skyld da smitten jo nok var nået en alligevel. 

Den del tog jeg slet ikke stilling til, jeg ville bare lige korrigere påstanden om, at hvis barnet virker til at have det fint, så er det rask (og ikke længere smittebærer)  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.