Jeg tænker intentioner og principper er gode at have, men den gode mor, far, kæreste, datter, menneske er vel også den der tør retænke og ændre principper på vejen, når vejen måske bugter sig anderledes end forventet.
En af de ting jeg har lært ved at blive mor, er at blive rundere (både bogstaveligt og i overført betydning
). Fx da jeg fik min første datter, der var der ingen tvivl eg ammede til hun var 9 mnd og så var det slut - ja hun sluttede så med at amme da hun var 17 mnd. Med min første søn skulle jeg fuldkommen til han var 6 mnd, og havde indkøbt diverse slynger - drengen havde stramt tungebånd, han vejede næsten 5 kilo var fødslen og var hundesulten og parat til grød som 4 mnd, nå ja og så hadede han slyngen og elskede sin barnevogn. Tør slet ikke begynde med den yngste der stadig som 7 årlig sover hos mig hver nat og har set alle Star wars film og fandt sin søskendes fredagsslik før han blev 2 år. Og så er der den vandrette teenager inde i sengen jeg stort set ikke har set i dag.
Men jeg har lært at være rund og lytte både til dem og til mig selv - du er en fantastisk mor også selvom du ikke fuldammer til dit barn er 6 mnd, du er lige præcis den aller aller bedste mor til dit barn (og forresten har alle mine startet grød før og de har en helt almindelig afføring, helt almindelig appetit og en hel almindelig krops bygning, og de er hverken mere syge eller andet, ingen allergier, sådan dejlige gennemsnitlige børn)
Anmeld
Citér