Jeg er ikke så begejstret for at det virker til, hvis man har benyttet et privat tilbud, skal man ikke være på lige fod med dem, som har benyttet kommunalt tilbud fra starten? I min verden er det netop retfærdigt, at der er visitationsregler, som pladsanvisningen netop har fulgt. Der er jo en grund til, at de har behov for at få anvist en plads efter de samme regler, som bør gælde alle i den pågældende kommune. Jeg har benyttet privat dagtilbud, og privatskole, og har altid skulle starte med skrive op i det kommunale system, selvom vi valgte privat tilbud, så måske har de børn været skrevet op i systemet i længere tid, men har benyttet en plads i det private, som jeg ikke kan se et problem i. Der kan være flere årsager hertil, f.eks åbningstider, og er i bund og grund også irrelevant. Hvis det ikke var muligt at benytte det private tilbud længere, ville jeg forvente, at vi var omfattet af nøjagtige de samme regler, som de øvrige i kommunen ved anvisning af et nyt tilbud.
Venteliste er jo netop ikke en garanti for, at man får pladsen, da det må afhænge af om pladsen i sidste ende bliver anvist ud fra de kriterier, som pladsanvisningen benytter, hvadenten der er tale om tilflyttere, børn fra privat tilbud etc. Jeg forstår godt, at man kan blive skuffet, hvis man ikke får den ønskede plads, men jeg håber ikke, at virkeligheden er, at man bliver tilgodeset, hvis man bare brokker sig nok til pladsanvisningen på bekostning af de øvrige forældre, som følger anvisningskriterierne.
Anmeld
Citér