Jeg er så rasende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2018

Sprit25

Vi er faktisk også de forældre der ønsker en bestemt dagplejer. Vi har skrevet vi ønsker den her dpmor. Hvis vi ikke får pladsen vil jeg da ringe og høre om der ikke er den mindste mulighed for min søn kan komme derhen. Hvis ikke tjah så er det sur numse

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2018

Julletullemor

A-1995 skriver:

Hvis de var tilflyttere så har de vel vidst i noget tid de skulle flytte og kunne dermed nå at skrive sig op.. de skal jo tilbyde en plads indenfor 3 mdr...

Såvidt jeg ved, så kan man først skrive sig op efter flytningen (hvis man flytter til en ny kommune i hvert fald). 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Pikku Myy

A-1995 skriver:

Hvis de var tilflyttere så har de vel vidst i noget tid de skulle flytte og kunne dermed nå at skrive sig op.. de skal jo tilbyde en plads indenfor 3 mdr...

Nu siger trådstarters oprindelige indlæg godt nok ikke rigtig noget om hvordan det barn der har fået pladsen har fået den, men det lyder som om den er blevet anvist gennem det almindelige system. Med det mener jeg at de har skrevet deres barn op og har fået anvist den første plads de havde anciennitet til. Præcis som når man flytter. Det lyder plausibelt taget i betragtning af at de først har pladsen om et par måneder.

Alternativet er selvfølgelig at forældrene har ringet og brokket sig nok gange til at dem der arbejder ved pladsanvisningen er blevet tilpas trætte af dem og har fundet en løsning. Ville vi kunne blive enige om at det ville have været rigtig strengt? 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Tante15

Jeg er ikke så begejstret for at det virker til, hvis man har benyttet et privat tilbud, skal man ikke være på lige fod med dem, som har benyttet kommunalt tilbud fra starten? I min verden er det netop retfærdigt, at der er visitationsregler, som pladsanvisningen netop har fulgt.   Der er jo en grund til, at de har behov for at få anvist en plads efter de samme regler, som bør gælde alle i den pågældende kommune. Jeg har benyttet privat dagtilbud, og privatskole, og har altid skulle starte med skrive op i det kommunale system, selvom vi valgte privat tilbud, så måske har de børn været skrevet op i systemet i længere tid, men har benyttet en plads i det private, som jeg ikke kan se et problem i. Der kan være flere årsager hertil, f.eks åbningstider, og er i bund og grund også irrelevant. Hvis det ikke var muligt at benytte det private tilbud længere, ville jeg forvente, at vi var omfattet af nøjagtige de samme regler, som de øvrige i kommunen ved anvisning af et nyt tilbud. 

Venteliste er jo netop ikke en garanti for, at man får pladsen, da det må afhænge af om pladsen i sidste ende bliver anvist ud fra de kriterier, som pladsanvisningen benytter, hvadenten der er tale om tilflyttere, børn fra privat tilbud etc.  Jeg forstår godt, at man kan blive skuffet, hvis man ikke får den ønskede plads, men jeg håber ikke, at virkeligheden er, at man bliver tilgodeset, hvis man bare brokker sig nok til pladsanvisningen på bekostning af de øvrige forældre, som følger anvisningskriterierne.

Anmeld Citér

13. januar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
A-1995 skriver:

Vi er netop den type forældre der planlægger barsel efter den dagplejer vi ønsker. Vi har 2 børn som har gået hos samme dagplejemor. 

Jeg var godt nok også blevet skuffet- og vi havde også selv problemer da vi skulle have plads til nr 2 . Min erfaring er at hvis man ringer og brokker sig nok gange bliver de tilpas trætte af en og finder en løsning. Men man skal virkelig være stædig og presse på... her ringede både vi forældre og dagplejen flere gange ugentligt til kontoret før de forstod at vi altså skulle have den plads. 

det virker også helt mærkværdigt at børn der ellers har været holdt udenfor det kommunale system bare uden videre kan komme foran i køen... 

På mig virker det langt mere mærkværdigt, at dem, der brokker sig og forstyrrer mest, bliver belønnet for manglende fair play og køkultur. Samt at dagplejeren virkelig hoppede med på den galej. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.