Jeg er så rasende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2018

Soonmom

Sorry men du er godt nok uprofessionel, skriver på er offentlig forum.? - kunne forstå hvis det var forældrene til barnet der skrev. Men daglejeren?

- det lyder som om du favorisere den familie og stakkels dem der kommer fra den private dagplejer for du har allerede lagt dem for had. Godt du ikke skal passe mine børn.

Hvis du var professionel kunne du snakke med pladsanvisningen og se om der var noget du kunne gøre og så acceptere at du havde prøvet og hjælpe familien, men i bund og grund er det dem der skal brokke sig og ikke dig - hvis du er sådan en person der vil vælge de børn du skal passe, skulle du overveje at blive privat dagplejer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2018

Anonym

Jamen så må du jo sige din stilling op. Hvis du er så uprofessionel, så hele din hverdag vælter så meget at du vil stoppe dit virke som dagplejer pga du ikke for et bestemt barn ind, og samtidig “brokker” dig over hvem der har betalt hvad.

Ikke særlig pænt skrevet! Og på ingen måde konstrutivt. Men håber du fik det bedre. 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg bliver rasende fordi man springer ventelisten over. Det rammer min retfærdighedssans :-)

Hvis det var en kommunal dagplejer der var syg, var det jo børn der allerede havde stået på venteliste og allerede var inde i systemet. 

Her er der tale om forældre der bevidst fravælger det offentlige tilbud og når så deres valg giver bagslag, kan de oven i købet få fortrinsret fremfor forældre der har stået på ventelisten til et offentligt tilbud i mere end et år.

Jeg er fuld af sympati for de forældre der nu står uden deres  faste pasning og de børn der skal skifte plads.
Men jeg tænker det er en lille smule at sammenligne med at tage på ferierejse uden at tegne forsikring. Når uheldet er ude er det så rimeligt at andre betaler fordi man fravalgte forsikring...

Ligegyldigt hvad deres grunde til at vælge privat har været, gør det jo ikke at de har mindre brug for en anden pasnings ordning når dagplejeren stopper. De ville sikkert vælge en anden privat hvis de havde muligheden, men ved private skal man ofte skrives op FØR barnet er født. 

Anmeld Citér

13. januar 2018

migxher

Det er sgu da en skod regel?? Og en underlig regel. I den kommune hvor jeg bor er anciennteten på ventelisten sat ud fra hvornår man har skrevet sit barn op og ikke alderen på barnet. Netop derfor har vi skrevet vores barn op helt fra fødslen for at være sikker på at få den vuggestue vi ønsket. 

Anmeld Citér

13. januar 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er sgu da en skod regel?? Og en underlig regel. I den kommune hvor jeg bor er anciennteten på ventelisten sat ud fra hvornår man har skrevet sit barn op og ikke alderen på barnet. Netop derfor har vi skrevet vores barn op helt fra fødslen for at være sikker på at få den vuggestue vi ønsket. 

I vores kommune er det omvendt og det er alderen på barnet der er afgørende. Jeg synes det er rimeligt nok. Jo, der er sikkert nogle der sjofler det, men jeg tror der er flere som bare ikke er helt opmærksomme på reglerne og ikke sidder klar med NemID på fødegangen.

Anmeld Citér

13. januar 2018

Soonmom

Soonmom skriver:

Sorry men du er godt nok uprofessionel, skriver på er offentlig forum.? - kunne forstå hvis det var forældrene til barnet der skrev. Men daglejeren?

- det lyder som om du favorisere den familie og stakkels dem der kommer fra den private dagplejer for du har allerede lagt dem for had. Godt du ikke skal passe mine børn.

Hvis du var professionel kunne du snakke med pladsanvisningen og se om der var noget du kunne gøre og så acceptere at du havde prøvet og hjælpe familien, men i bund og grund er det dem der skal brokke sig og ikke dig - hvis du er sådan en person der vil vælge de børn du skal passe, skulle du overveje at blive privat dagplejer

Desuden er privat dagpleje ikke altid den billigste, så medmindre du ved hvilken de kommer fra, kan du ikke vide deres pris og det er vel egentlig også irrelevant? 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Ikke særlig pænt skrevet! Og på ingen måde konstrutivt. Men håber du fik det bedre. 

Tak for din omsorg ang mit velbefindende . Jeg har det fint, men det havde jeg nu også inden jeg svarede  

Anmeld Citér

13. januar 2018

A-1995

Vi er netop den type forældre der planlægger barsel efter den dagplejer vi ønsker. Vi har 2 børn som har gået hos samme dagplejemor. 

Jeg var godt nok også blevet skuffet- og vi havde også selv problemer da vi skulle have plads til nr 2 . Min erfaring er at hvis man ringer og brokker sig nok gange bliver de tilpas trætte af en og finder en løsning. Men man skal virkelig være stædig og presse på... her ringede både vi forældre og dagplejen flere gange ugentligt til kontoret før de forstod at vi altså skulle have den plads. 

det virker også helt mærkværdigt at børn der ellers har været holdt udenfor det kommunale system bare uden videre kan komme foran i køen... 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Pikku Myy

A-1995 skriver:

Vi er netop den type forældre der planlægger barsel efter den dagplejer vi ønsker. Vi har 2 børn som har gået hos samme dagplejemor. 

Jeg var godt nok også blevet skuffet- og vi havde også selv problemer da vi skulle have plads til nr 2 . Min erfaring er at hvis man ringer og brokker sig nok gange bliver de tilpas trætte af en og finder en løsning. Men man skal virkelig være stædig og presse på... her ringede både vi forældre og dagplejen flere gange ugentligt til kontoret før de forstod at vi altså skulle have den plads. 

det virker også helt mærkværdigt at børn der ellers har været holdt udenfor det kommunale system bare uden videre kan komme foran i køen... 

Jeg er så af den helt anden skole. Jeg synes det er absurd at de der ringer mest og presser på, får den mest attraktive plads. Der må da være en mere fair måde at fordele pladserne på. Fx. alder som et udtryk for behov eller venteliste.

Ville det også være mærkværdigt hvis de var tilflyttere?

Anmeld Citér

13. januar 2018

A-1995

Pikku Myy skriver:

Jeg er så af den helt anden skole. Jeg synes det er absurd at de der ringer mest og presser på, får den mest attraktive plads. Der må da være en mere fair måde at fordele pladserne på. Fx. alder som et udtryk for behov eller venteliste.

Ville det også være mærkværdigt hvis de var tilflyttere?

Hvis de var tilflyttere så har de vel vidst i noget tid de skulle flytte og kunne dermed nå at skrive sig op.. de skal jo tilbyde en plads indenfor 3 mdr...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.