Jeg er så rasende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kan da godt forstå at forældrene må være trætte af situationen. Hvad jeg ikke forstår er hvorfor, at du bliver rasende over det.. 

Hvis det havde været en kommunal dagplejer der var blevet syg, og børnene skulle flyttes var reglerne vel det samme som i dette tilfælde. Det er selvfølgelig ærgerligt at familien ikke kan få barn 3 passet ved en dp som de kender og er glade for, men det er da mere synd for de børn som skal flyttes og til at lære et nyt sted at kende..

Jeg bliver rasende fordi man springer ventelisten over. Det rammer min retfærdighedssans :-)

Hvis det var en kommunal dagplejer der var syg, var det jo børn der allerede havde stået på venteliste og allerede var inde i systemet. 

Her er der tale om forældre der bevidst fravælger det offentlige tilbud og når så deres valg giver bagslag, kan de oven i købet få fortrinsret fremfor forældre der har stået på ventelisten til et offentligt tilbud i mere end et år.

Jeg er fuld af sympati for de forældre der nu står uden deres  faste pasning og de børn der skal skifte plads.
Men jeg tænker det er en lille smule at sammenligne med at tage på ferierejse uden at tegne forsikring. Når uheldet er ude er det så rimeligt at andre betaler fordi man fravalgte forsikring...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2018

Julletullemor

For mig at se, så er det eneste uretfærdige, at du har “lovet” forældrene en plads, når det slet ikke er din opgave. Du må jo kende til systemet som dagplejer, langt de fleste kommuners ventelister er baseret på alder, ikke anciennitet og det er derfor ene og alene din skyld at der står et skuffet forældrepar. 

Anmeld Citér

12. januar 2018

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Kan du ikke bare sige nej til de andre børn? At kemien ikke passer? 

Uanset hvor gal jeg er, kunne jeg ikke drømme om at sige nej eller at være på nogen måde uprofessionel overfor disse forældre eller børn. Deres situation er lige så uheldig som det andet barns. 
Jeg er gal over at systemet kommer før mennesker.

Anmeld Citér

12. januar 2018

Anonym trådstarter

Julletullemor skriver:

For mig at se, så er det eneste uretfærdige, at du har “lovet” forældrene en plads, når det slet ikke er din opgave. Du må jo kende til systemet som dagplejer, langt de fleste kommuners ventelister er baseret på alder, ikke anciennitet og det er derfor ene og alene din skyld at der står et skuffet forældrepar. 

Jeg har ikke lovet dem noget som helst. Hvordan kan det være at du tænker det?

Det kan jeg jo naturligvis ikke, det er udelukkende pladsanvisningen der fordeler pladser. Jeg har ingen indflydelse overhovedet på den sag. Så det kunne jeg da ikke drømme om at give forældrene indtryk af.
Jeg kan oplyse alle der er interesserede om hvornår jeg har ledige pladser, men derefter henviser jeg til pladsanvisningen.

Det er ikke unormalt at forældre vælger at tilpasse barsel eller at tage imod en plads før deres reelle behovsdato og herefter at undlade at anvende den i flere måneder, udelukkende med formålet at sikre sig pladsen :-)

Anmeld Citér

12. januar 2018

Julletullemor

Anonym skriver:

Det kan jeg jo naturligvis ikke, det er udelukkende pladsanvisningen der fordeler pladser. Jeg har ingen indflydelse overhovedet på den sag. Så det kunne jeg da ikke drømme om at give forældrene indtryk af.
Jeg kan oplyse alle der er interesserede om hvornår jeg har ledige pladser, men derefter henviser jeg til pladsanvisningen.

Det er ikke unormalt at forældre vælger at tilpasse barsel eller at tage imod en plads før deres reelle behovsdato og herefter at undlade at anvende den i flere måneder, udelukkende med formålet at sikre sig pladsen :-)

Ammehjerne og træthed  Synes bestemt jeg læste et afsnit, hvor det stod i, men det kan jeg da godt se, at jeg ikke gjorde - beklager 

Anmeld Citér

12. januar 2018

Anonym trådstarter

Julletullemor skriver:

Ammehjerne og træthed  Synes bestemt jeg læste et afsnit, hvor det stod i, men det kan jeg da godt se, at jeg ikke gjorde - beklager 

ha ha :-) Jeg har selv 4 børn, jeg kender alt til ammehjerne og det at være så træt at man knapt kan huske hvad man selv hedder :-)

Anmeld Citér

12. januar 2018

Julletullemor

Anonym skriver:

ha ha :-) Jeg har selv 4 børn, jeg kender alt til ammehjerne og det at være så træt at man knapt kan huske hvad man selv hedder :-)

Det er en forfærdelig tilstand og man burde faktisk have forbud i mod at kunne kommentere i debatter 

Anmeld Citér

12. januar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Men det er jo lige så meget gambling fra deres side som at lade sit barn begynde i en privat DP i den formentlig velbegrundede overbevisning, at den ikke pludselig lukker. De har satset, og de “tabte” - muligvis.

For så vidt er det jo ikke barnet, der har sat næsen op efter at skulle passes af dig - det er forældrene og dig, der er skuffede. Mon ikke, barnet vil finde sig fint til rette i det tilbud, der nu er givet, trods alt? 

Anmeld Citér

12. januar 2018

Anonym trådstarter

Men det er jo lige så meget gambling fra deres side som at lade sit barn begynde i en privat DP i den formentlig velbegrundede overbevisning, at den ikke pludselig lukker. De har satset, og de “tabte” - muligvis.

For så vidt er det jo ikke barnet, der har sat næsen op efter at skulle passes af dig - det er forældrene og dig, der er skuffede. Mon ikke, barnet vil finde sig fint til rette i det tilbud, der nu er givet, trods alt? 

Jo, jeg er såmænd ganske sikker på at alle involverede i denne situation nok skal overleve uden men:-) også jeg :-)
Men jeg er alt andet lige ganske frustreret over at kasser, økonomi og ydre rammer gang på gang fylder mere end mennesker.

Bag mine frustrationer ligger snart mange års opsparede frustrationer og et utal af ledere der siger op på stribe, kolleger der går ned med stress, og forhold hvor jeg føler at rammerne bl.a. i gæstedagplejen er så rigide at det er en hæmsko.
Jeg har forældre der føler at det er ulejlighed når jeg fortæller om en kommende fridag, fordi de ikke kan få samme gæstedagpleje som sidste gang, da vi skal bruge de billigste pladser.
Jeg oplever at vores legetøj og inventar både hjemme og i legestue er slidt og at der ikke prioriteres nyanskaffelser. 

I vuggestuerne står det endnu værre til, og normeringerne er uacceptable. Forældrene vælger dagplejen pga. den bedre normering, men da vi i en opsvings-periode byggede dyre kæmpe instititioner skal de fyldes op først. 

Jeg har ind til nu, anset mig for at være en ildsjæl, der gjorde mit bedste for at passe mit arbejde og for at skabe en tryg base og udviklende tilbud for dagplejebørnene. Men hele børneområdet her i kommunen er lavt prioriteret og jeg er vel i virkeligheden ved at nå der hen hvor dråben har ramt et fyldt bæger :-(

Anmeld Citér

12. januar 2018

Anonym trådstarter

Julletullemor skriver:

Det er en forfærdelig tilstand og man burde faktisk have forbud i mod at kunne kommentere i debatter 

totalt off topic;
så kan jeg huske at på de rigtig hårde dage, især da jeg var på barsel med nr. 4, som var ørebarn, var jeg så træt at jeg kunne sidde i skrædderstilling på gulvet og lege med mit barn og lige pludselig begynde at falde i søvn, selv om jeg sad ret op. Jeg måtte rejse mig og gå omkring for at holde mig vågen. Tænk at man man være så træt ...

Det burde forbydes at tage store beslutninger, køre bil, stemme til folketingsvalg og meget meget andet, når man er på virket af baby-træthed og ammehjerne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.