Jeg har dårlig samvittighed. Syg fra job i julen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2017

Lje

Som andre skriver skal man være MEGET syg for at melde sig syg sådan en dag. Også melde dig rask en dag også 5 fridage igen? Den lugter lidt, ville jeg synes hvis jeg var din kollega.. mega dårlig stil bare for feber.

Tror jeg har 4 sygedage om året, går på arbejde alligevel. Kun været syg med influenza og lungebetændelse. Men det kommer vel an på ens arbejdsmoral 

Hvor er det fantastisk, du går på arbejde syg. Tusind tak for dig. 

Navnlig hvis du er min kollega, der lige forpestede vores storrumskontor hakkede og snottende i 3 dage, før du fik en ordre på at tage hjem. Og 5 andre kollegaer fra dit arbejdsområde lagde sig efterfølgende. Eller er du mon den kollega fra kantinen, der får 3 år siden lagde 300 ud af 370 kollegaer ned med mylderbæ?

Tak for din høje, høje arbejdsmoral 

Trådstarter: alt afhængig hvad du arbejder med til daglig, så sætter du nok barren derefter. Som kollega ville jeg ærligt tænke mit. Så byd dig til når du kan og hold lav profil på alt for meget selvmedlidenhed over sygdom. Så går det hele sikkert. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg glemte at tilføje i mit indlæg til TS: 

jeg tænker, du har vurderet du har været for syg til arbejde, og så er det jo sådan det er. 

Sygdom er man aldrig herre over.  Selvom man ville ønske det, og af en eller anden årsag, så passer det altid dårligt! 

Anmeld Citér

26. december 2017

Sandratoft

Anonym skriver:

Som andre skriver skal man være MEGET syg for at melde sig syg sådan en dag. Også melde dig rask en dag også 5 fridage igen? Den lugter lidt, ville jeg synes hvis jeg var din kollega.. mega dårlig stil bare for feber.

Tror jeg har 4 sygedage om året, går på arbejde alligevel. Kun været syg med influenza og lungebetændelse. Men det kommer vel an på ens arbejdsmoral 

Hold da op, du fortjener næsten en medalje for at tage syg på arbejde. Jeg ville elske at have en kollega som dig, som er ligeglad med at smitte mig og alle de andre omkring dig. 

Til TS: nu hvor du har arbejdsdage i julen, er der stor sandsynlighed for at du arbejder indenfor sundhedssektoren. Hvis du gør det, så ville det bevidne om meget lav arbejdsmoral hvis du tog syg på arbejde, og du skal ikke engang være dødeligt syg. Fx en sygeplejerske med feber på arbejde på sygehus, er bare en rigtig dårlig cocktail! 

Anmeld Citér

26. december 2017

Ønskebarnet2014

Er man syg, så er man syg.

Det kan man ikke holde fra.

Syntes ikke du skal have dårlig samvittighed men kan godt forstå din følelse.

Det nytter ikke noget at tage på job hvis du stadig er skidt, det tager blot længere tid at blive frisk.

Rigtig god bedring og godt nytår����

Anmeld Citér

26. december 2017

Kløver

Lje skriver:

Navnlig hvis du er min kollega, der lige forpestede vores storrumskontor hakkede og snottende i 3 dage, før du fik en ordre på at tage hjem. Og 5 andre kollegaer fra dit arbejdsområde lagde sig efterfølgende. Eller er du mon den kollega fra kantinen, der får 3 år siden lagde 300 ud af 370 kollegaer ned med mylderbæ?

Trådstarter: alt afhængig hvad du arbejder med til daglig, så sætter du nok barren derefter. Som kollega ville jeg ærligt tænke mit. Så byd dig til når du kan og hold lav profil på alt for meget selvmedlidenhed over sygdom. Så går det hele sikkert. 

Jeg er enig her, det er en hårfin grænse mellem reelt syg og lidt for høj arbejdsmoral. Det giver en rulleeffekt. Er ligesom med børn i skolen hvor det også går op omgang 

Anmeld Citér

26. december 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
Lje skriver:

Helt enig. Jeg bliver helt angst når sådan en stornysende og snottende type insisterer på at møde op med risiko for at rive os andre med i faldet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.