Carina:-) skriver:
Ja jeg havde slæbt mig på job.
Både fordi som du selv skriver at du har været syg mange gange de sidste 2 mdr.
Og fordi jeg ikke ville have en anden skulle lave mit arbejde i julen.
Jeg har da jeg for efterhånden en del år siden havde et "alm job" taget på arbejde med både feber og snot.
Jeg synes personligt at man skal være nærmest død for at blive hjemme- især i ferietid ,hvor der er folk der regner med man kommer.
Og undre mig over at nogen mennesker aldrig er syge ( har ansatte der har været hos mig i 4 år uden en eneste sygedag) og andre er syge hver 2 uge.
Jeg tænker du er bare nødt til at sige at du traf det valg- og hvad dine kollegaer og især chef mener er der jo ikke noget at gøre ved nu
Men er du så tit syg at du selv tænker det her er et skråplan må du jo til lægen for at få undersøgt om der ligger noget bag-
Drop den dårlige samvittighed- har du rent mel i posen er der jo ingen grund til at have det skidt .
Jeg er en af dem, der kan gå på arbejde syg - eller rettere var det ind til jeg fik en elev med nedsat immunforsvar, for for ham betød selv en lille forkølelse formodentligtlig en tur på hospitalet (det betød ikke jeg blev hjemme fordi jeg blev forkølet, der havde jeg en aftale med mor om at jeg kontaktede hende om morgenen og så kunne hun vurdere omha skulle afsted). Men det lærte mig, at jeg ikke var fantastik fordi jeg spiste to panodiler og klarede den - nej tværtimod udsatte jeg både mine kollegaer og mine elever for smittefare. Skal vi bremse epidemier, hele skoler der ligge med roskildesyge fx så kræver det at de syge bliver hjemme.
Skal lige siges jeg stadig er dårlig til det, og der skal altid feber eller roskildesyge til at jeg bliver hjemme - ej har også en gang måtte blive hjemme fordi jeg mistede stemmen, som i rigtigt mistet stemmen, ikke net at være lærer uden en stemme 
Og hvorfor er nogle mere syge? Hmm der er nok tusind forklaringer, kan være de har små børn der tager alt muligt med hjem, dårligere immunforsvar, mere travlt osv.
Ser man kun på det objektivt og glemmer alle faktorerne så bliver det lige som regnedrengene der “glemmer” virkeligheden. Har prøvet det i forhold til min egen arbejdsplads, hvor man undrede sig over der var markant mere sygdom i indskolingen ind i udskolingen. Hmm måske fordi små børn kommer afsted selvom de er syge, har fx siddet med en elev og læst en til en og eleven sagde spontant: ej Line, jeg er så træt! HVorfor? Mor sagde jeg ikke mått sige det, men jeg kastede op 4 gange i nat - roskildesyge here we go! Og det gør de bare ikke i udskolingen, for de kan være hjemme uden voksne.