Julemaden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Den 23. bliver der kogt risengrød, brundkartofler, vanilje æblerne  og rødkål lavet. Om aften bliver gåsen sat over. Vi langtidssteger den i næsten et døgn.

Kl. 8 ca. Den 24 bliver ændrede sat over ( har to ovne) , risalamande bliver lavet og salat.

Når kødet er ved at være klar omkring 16.30; bliver resten klaret. Synes ikke julemad er specielt besværligt. Synes faktisk at grillmad kræver flere resurser.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
lineog4 skriver:

Hmm... skal jo lære hele livet, og i går på facebook skrev en meget stor del af mine “venner”, at nu var de helt klar: kartoflerne var kogt, anden var stegt, rødkålen lavet, risalamande lavet og nu manglede de kun sauce og brune kartofler men det lavede de først d. 24. 

Og så bliver jeg nysgerrig, hvor mange laver alt mad dagen før? Og er det kun mig der tænker anden eller for den sags skyld flæskestegen bliver tør? Og er jeg underlig når jeg ikke synes det er stress at lave maden i dag - kunne jo sagtens bruge de samme antal timer i køkkenet en hel almindelig lørdag.

Hvad gør I, og hvordan (især hvis I lave maden dagen før)?

min svigermor stod for maden da vi holdt tidlig jul d. 16, og der havde hun skrællet kartoflerne og kogt risengrød (til risalamande) før tid, men ellers brugte hun dagen på at lave resten. Vi andre har lært at når hun står for maden til mange mennesker, så skal vi andre holde os fra køkkenet, men da mandlerne skulle smuttes blev hendes svigermor og mine børn sat ved bordet og ordnede dem. 

I går, da det bare var mig, min kæreste og vores datter. Jeg startede formiddagen med at koge risengrød så vi havde lidt til frokost og lidt til risalamande, og efter frokost hjalp vi alle tre hinanden med at lave aftensmaden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.