Gift men enlig forsørger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2017

ChesireKitty

Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår ikke dine indlæg. Kan man ikke være i et godt forhold, når man kun er kærester? Og hvad mente du så med at eje hinanden i indlægget før? 

Hun mener "gift" i stedet for "godt", tror jeg. Det er dét der giver mening.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2017

Ayasmor

Mor11 skriver:

I princippet nej. Men jeg synes hele systemet omkring det er enormt dårligt skruet sammen. 

Men jeg har ingen ide om hvordan man skulle gøre det anderledes -  fordi mange mennesker ville snyde med det selfølgelig.

jeg ved bare, at i flere forhold hvor den ene har børn fx, der går den nye partner ikke ind og betaler 50% af inst, børnetøj osv. For det er ikke deres børn - deres udgift. I de tilfælde vil en partner med sparsom indkomst komme til at sidde temmelig hårdt fordi alle tilskud ryger, selvom hun ikke får mere hjælp til at betale bare fordi en partner er flyttet ind  

- alt efter hvor dyrt man bor, hjælper det ikke altid ret meget at den nye betaler til de øvrige faste udgifter - for forhen var der jo også en pæn boligstøtte, som så ryger ved indflytning. 

Men.. nu taler vi jo netop ikke her om nogen der bor sammen.  

Men hvis ansvar er det? Dem, der har valgt sådan et forhold, med forbehold, eller samfundet? Hvorfor skal samfundet have en udgift, på baggrund af individuelle valg?

Anmeld Citér

22. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Ayasmor skriver:

Men hvis ansvar er det? Dem, der har valgt sådan et forhold, med forbehold, eller samfundet? Hvorfor skal samfundet have en udgift, på baggrund af individuelle valg?

Alt er vel et valg om man bliver skilt. Om man får børn i det hele taget  

men, som jeg siger, som systemet er nu, kan man ikke gøre det anderledes end at tvinge folk til at have fælles økonomi hvis den ene ikke skal gå på røven - "straffe" folk for at gå i forhold med en med børn i forvejen. Tænk hvis man også var tvunget til at betale til hinandens gæld? Det er også en personlig udgift, som intet har med ens nye partner at gøre. Men det er der ikke mange der forventer af deres kæreste  

Anmeld Citér

22. december 2017

Morigenigen

Anonym skriver:

Jeg skriver lige som anonym, da jeg stadig er i tænkeboks over, hvad jeg skal gøre. 

Jeg er enlig forsørger til to børn og får SU. 

Jeg har mødt en mand fra USA, og vi taler derfor om at emmigrere til USA, men da det er lidt mere kompliceret end som så, vil det tage tid. 

Før vi kan begynde at ansøge om at få Green card til mig og børnene skal vi giftes, og det er heller ikke problemet. Han kommer til Danmark, og så skal vi giftes på rådhuset.

Problemet som så er, at jeg modtager SU, boligsikring og ekstra børnetilskud som enlig forsørger, og jeg er bekymret for, om jeg vil miste mine tilskud, så snart jeg bliver gift. 

Han skal ikke bo her og ikke være en del af vores husholdning her i Danmark.

I den tid vi venter på Green card kan vi endda højst sandsynligt knap ses, da jeg vil have begrænset adgang til USA, da jeg ikke længere kan betegnes som turist, og han har kun to ugers ferie om året, så han kan ikke bare komme her i tide og utide. Derudover tager det 16-18 timer at flyve hver vej, så det er ikke blot noget man gør på en weekend. 

Jeg er naturligvis ikke ude på at modtage ydelser, jeg ikke har ret til, men de ca 6 måneder, vi kommer til at vente på at kunne flytte til USA, skal vi også have til at løbe rundt, og det er rart at vide på forhånd, om jeg mister det halve af min indtægt. 

Jeg håber, der er nogen af jer, der kan hjælpe. Jeg har googlet men kan ikke helt finde svaret. 

På forhånd tak. 

Du er ikke længere enlig forsørger, når du er gift. Så alle de tilskud, du får pga den årsag, bortfalder.

Anmeld Citér

23. december 2017

B&J

Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår ikke dine indlæg. Kan man ikke være i et godt forhold, når man kun er kærester? Og hvad mente du så med at eje hinanden i indlægget før? 

Nej.

kommunen har tir strammer regler når man er gift i forhold til når man er kærester.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.