Gift men enlig forsørger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.617 visninger
24 svar
39 synes godt om
18. december 2017

Anonym trådstarter

Jeg skriver lige som anonym, da jeg stadig er i tænkeboks over, hvad jeg skal gøre. 

Jeg er enlig forsørger til to børn og får SU. 

Jeg har mødt en mand fra USA, og vi taler derfor om at emmigrere til USA, men da det er lidt mere kompliceret end som så, vil det tage tid. 

Før vi kan begynde at ansøge om at få Green card til mig og børnene skal vi giftes, og det er heller ikke problemet. Han kommer til Danmark, og så skal vi giftes på rådhuset.

Problemet som så er, at jeg modtager SU, boligsikring og ekstra børnetilskud som enlig forsørger, og jeg er bekymret for, om jeg vil miste mine tilskud, så snart jeg bliver gift. 

Han skal ikke bo her og ikke være en del af vores husholdning her i Danmark.

I den tid vi venter på Green card kan vi endda højst sandsynligt knap ses, da jeg vil have begrænset adgang til USA, da jeg ikke længere kan betegnes som turist, og han har kun to ugers ferie om året, så han kan ikke bare komme her i tide og utide. Derudover tager det 16-18 timer at flyve hver vej, så det er ikke blot noget man gør på en weekend. 

Jeg er naturligvis ikke ude på at modtage ydelser, jeg ikke har ret til, men de ca 6 måneder, vi kommer til at vente på at kunne flytte til USA, skal vi også have til at løbe rundt, og det er rart at vide på forhånd, om jeg mister det halve af min indtægt. 

Jeg håber, der er nogen af jer, der kan hjælpe. Jeg har googlet men kan ikke helt finde svaret. 

På forhånd tak. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2017

B&J

Om han bor der eller ej hvis i bliver godt frafalder alt det du har ret til som enlig forsørger.

Anmeld Citér

18. december 2017

bøllen

Om han bor der eller ej hvis i bliver godt frafalder alt det du har ret til som enlig forsørger.

Man kan vel godt være gift men ikke samboende ? Forsøger er vel når man bor sammen ?

tilskud er jo som samboende , man kan jo også have en kæreste men ikke være samboende .

Der er regler for hvor ofte man må besøge hinanden , men lyder ikke som et problem her.

Anmeld Citér

18. december 2017

bøllen

Anonym skriver:

Jeg skriver lige som anonym, da jeg stadig er i tænkeboks over, hvad jeg skal gøre. 

Jeg har mødt en mand fra USA, og vi taler derfor om at emmigrere til USA, men da det er lidt mere kompliceret end som så, vil det tage tid. 

Før vi kan begynde at ansøge om at få Green card til mig og børnene skal vi giftes, og det er heller ikke problemet. Han kommer til Danmark, og så skal vi giftes på rådhuset.

Problemet som så er, at jeg modtager SU, boligsikring og ekstra børnetilskud som enlig forsørger, og jeg er bekymret for, om jeg vil miste mine tilskud, så snart jeg bliver gift. 

I den tid vi venter på Green card kan vi endda højst sandsynligt knap ses, da jeg vil have begrænset adgang til USA, da jeg ikke længere kan betegnes som turist, og han har kun to ugers ferie om året, så han kan ikke bare komme her i tide og utide. Derudover tager det 16-18 timer at flyve hver vej, så det er ikke blot noget man gør på en weekend. 

Jeg er naturligvis ikke ude på at modtage ydelser, jeg ikke har ret til, men de ca 6 måneder, vi kommer til at vente på at kunne flytte til USA, skal vi også have til at løbe rundt, og det er rart at vide på forhånd, om jeg mister det halve af min indtægt. 

Jeg håber, der er nogen af jer, der kan hjælpe. Jeg har googlet men kan ikke helt finde svaret. 

På forhånd tak. 

Tror ikke du mister dine ydelser .

der er regler for hvor ofte man må besøge ( sove hos hinanden ) men lyder jo ikke som et problem i jeres situation .

Anmeld Citér

18. december 2017

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Tror ikke du mister dine ydelser .

der er regler for hvor ofte man må besøge ( sove hos hinanden ) men lyder jo ikke som et problem i jeres situation .

Nej, det bliver (desværre) ikke svært at overholde reglerne om at sove sammen mm. 

Anmeld Citér

18. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

du kan jo bevise både fra hans konto og din egen, hvem der betaler hvad af dine udgifter, hvis nogen skulle få ondt i numsen. Jeg tror dog ikke det er/bliver et problem man må jo også gerne have en kæreste uden at det betyder noget for ens ydelser så længe man ikke deles om udgifterne.

Anmeld Citér

18. december 2017

Stivdie

Når man gifter sig, siger man netop ja til bl.a. at forsørge den man gifter sig med, og så tror jeg det er underordnet om man bor sammen. Som kærester er man netop som udgangspunkt ikke juridisk forpligtet, og derfor gør det en forskel om man er samboende eller ej.

Men spørg da på kommunen, de må kunne sige det ��

Anmeld Citér

18. december 2017

Lje

Anonym skriver:

På forhånd tak. 

Jeg må ærligt tilstå, at jeg da håber, du (og andre i samme situation) mister dine ydelser. Man er jo - per definition - ikke enlig, når man et gift. Når man gifter sig, så er det jo også et udtryk for, at man tager vare på hinanden herunder tager et økonomisk ansvar for hinanden. Upåagtet om man bor sammen. Ægtefolk hvor den ene fx er udstationeret eller sejler 6 måneder om året, er jo heller ikke enlige i den periode, hvor ægtefællen er væk fra hjemmet. 

Jeg får ud fra, at din tilkommende også drager omsorg for dine børn og som en naturlig del af det at blive gift med én, der har børn, er jo, at man dermed også får nogle udgifter til dem, da man jo sammen er en ny lille familie.

Vh. 

Anmeld Citér

18. december 2017

Flomama

1. i kan ikke søge om green card, i skal søge om fiance visum  https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/immigrate/family-immigration/immigrant-visa-for-a-spouse-or-fiance-of-a-us-citizen.html

2. når i har søgt om det har du 30 dage til at tage afsted og i har 3 måneder til at blive gift i. 

3. det tager op til 18 måneder at få greencard 

4. husk for gud skyld at du og dine børn intet sikekrhedsnet har, din mand og hans sundheds forsikring skal dække jer alle 3, du kan søge om arbejdstilladelse der over (koster 350 dollars, alt efter hvilken stat) men det er langt fra givet du har en sundheds forsikring via dit arbejde, og uanset skal i altid betale mindst 20 procent af hospitals og læge regninger, og i  kan ingen hjælp få fra staten. 

god fornøjelse, du skal nu lærer at danse i et minefelt 

Anmeld Citér

18. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Lje skriver:

Jeg må ærligt tilstå, at jeg da håber, du (og andre i samme situation) mister dine ydelser. Man er jo - per definition - ikke enlig, når man et gift. Når man gifter sig, så er det jo også et udtryk for, at man tager vare på hinanden herunder tager et økonomisk ansvar for hinanden. Upåagtet om man bor sammen. Ægtefolk hvor den ene fx er udstationeret eller sejler 6 måneder om året, er jo heller ikke enlige i den periode, hvor ægtefællen er væk fra hjemmet. 

Jeg får ud fra, at din tilkommende også drager omsorg for dine børn og som en naturlig del af det at blive gift med én, der har børn, er jo, at man dermed også får nogle udgifter til dem, da man jo sammen er en ny lille familie.

Vh. 

Det er da ikke den samme situation som et par hvor manden har et job på søen? De har jo netop samme adresse og manden betaler til de faste udgifter fordi det også er hans udgifter.

Her er der tale om 2 mennesker der har hver deres liv indtil de kan bo i samme land. Manden har sine egne udgifter og bidrager da overhovedet ikke naturligt til kærestens ting?. Det er ikke hans udgifter - endnu. De skal jo giftes af helt praktiske årsager FOR at kunne få et liv sammen hvor ingen af dem derefter er enlige. Men indtil da, kan man da ikke kræve at manden har penge til at bidrage til hendes økonomi, når han selv har husleje osv at betale. Det ville jeg i hvertfald ville synes var helt hen i vejret. Hvis de ikke gifter sig, kan de jo aldrig flytte sammen - og så skal kvinden have tilskud for evigt, i stedet for kun indtil hun må rejse ud af landet.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.