Jeg skriver lige som anonym, da jeg stadig er i tænkeboks over, hvad jeg skal gøre.
Jeg er enlig forsørger til to børn og får SU.
Jeg har mødt en mand fra USA, og vi taler derfor om at emmigrere til USA, men da det er lidt mere kompliceret end som så, vil det tage tid.
Før vi kan begynde at ansøge om at få Green card til mig og børnene skal vi giftes, og det er heller ikke problemet. Han kommer til Danmark, og så skal vi giftes på rådhuset.
Problemet som så er, at jeg modtager SU, boligsikring og ekstra børnetilskud som enlig forsørger, og jeg er bekymret for, om jeg vil miste mine tilskud, så snart jeg bliver gift.
Han skal ikke bo her og ikke være en del af vores husholdning her i Danmark.
I den tid vi venter på Green card kan vi endda højst sandsynligt knap ses, da jeg vil have begrænset adgang til USA, da jeg ikke længere kan betegnes som turist, og han har kun to ugers ferie om året, så han kan ikke bare komme her i tide og utide. Derudover tager det 16-18 timer at flyve hver vej, så det er ikke blot noget man gør på en weekend.
Jeg er naturligvis ikke ude på at modtage ydelser, jeg ikke har ret til, men de ca 6 måneder, vi kommer til at vente på at kunne flytte til USA, skal vi også have til at løbe rundt, og det er rart at vide på forhånd, om jeg mister det halve af min indtægt.
Jeg håber, der er nogen af jer, der kan hjælpe. Jeg har googlet men kan ikke helt finde svaret.
På forhånd tak.