Mor11 skriver:
Det er da ikke den samme situation som et par hvor manden har et job på søen? De har jo netop samme adresse og manden betaler til de faste udgifter fordi det også er hans udgifter.
Her er der tale om 2 mennesker der har hver deres liv indtil de kan bo i samme land. Manden har sine egne udgifter og bidrager da overhovedet ikke naturligt til kærestens ting?. Det er ikke hans udgifter - endnu. De skal jo giftes af helt praktiske årsager FOR at kunne få et liv sammen hvor ingen af dem derefter er enlige. Men indtil da, kan man da ikke kræve at manden har penge til at bidrage til hendes økonomi, når han selv har husleje osv at betale. Det ville jeg i hvertfald ville synes var helt hen i vejret. Hvis de ikke gifter sig, kan de jo aldrig flytte sammen - og så skal kvinden have tilskud for evigt, i stedet for kun indtil hun må rejse ud af landet.
Heldigvis er det jo muligt at forblive uenige.
For mig er der vitterligt ingen forskel på, om man bor i hvert sit land, landsdel eller på anden vis ikke bor sammen hverken dele af året eller aldrig. Hele logikken omkring et ægteskab et jo 'i medgang og modgang' og man tager vare på hinanden i et ægteskab. Upåagtet, at man "blot" gifter sig fordi det er nødvendigt/gør nogle ting juridisk nemmere. De medfølgende konsekvenser er - i min optik - de samme.
Så må man spare op, spænde livremmen ind eller på anden vis spare op til, at man kan gøre de ting i livet man ønsker - i hvert fald når det handler om de der ting i livet, som er 'ekstra'. I det her tilfælde virker det som noget 'ekstra', at rykke teltpælene op og krydse Atlanten.
Pengene ville godt nok drøne kvikt ud af kassen, hvis alle gifte par kunne bo hver for sig og alligevel hæve tilskud ved kasse 1. Sagt på en anden måde: have de økonomiske fordele ved ægteskab men modtage alle de økonomiske tilskud som enlige.
Vh.
Anmeld
Citér