Julehjælp hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.884 visninger
32 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. december 2017

Anonym trådstarter

Er lige ano da det er et meget ømt emne for mig. 

Jeg er pt. På kontanthjælp (uddannelseshjælp) pga. Angst og depression. Måtte stoppe på mit studie med kun et år tilbage, hvilket var et meget stort nederlag. 

Nu står jeg med en indkomst 6.800kr efter skat hver måned, to børn og en mand med lav løn. 

vi bor til leje og når huslejen, vand, varme ect, er betalt har vi lige kunne klare os hver måned. Dog ser det knap så positivt ud nu i december. Pga. Økonomien har vi valgt at holde jul kun os fire så udgifterne ikke bliver så store, samt sagt til folk vi ikke har råd til at give julegaver i år til andre end børn. Men kan slet ikke se hvordan vi skal få råd til lidt bedre julemad (evt. En and), lidt raflegaver og julegaver til børnene, og stadigvæk have plus på kontoen efter endt måned. 

Har slet ikke tænkt tanken at søge julehjælpe før nu, men ved ikke hvad det kræver og hvordan man ved om man er i kategori til at modtage hjælpen. Synes det flovt at sidde så stramt i det og være nød til at søge hjælp udefra. (Alternativt kunne vi tage et lån, men det er jeg bare bange for vil sætte os endnu dårliger i den anden ende.) 

gode råd til en billig og hyggelig jul modtages med kyshånd. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2017

Sprit25

Jeg tror desværre det er for sent at søge nu men mødrehjælpen, folkekirken, blå kors

Anmeld Citér

5. december 2017

Anonym

Fristen for at søge julehjælp er overskredet, da det er midt/slut november der er sidste frist samtlige steder - og efter det kan man slet ikke, da de i forvejen har så mange der søger, at de ikke kan give alle dem de gerne ville.

Men vil så dog også sige at du med næsten 100 procent garanti heller ikke ville kunne få julehjælp med din situation, du sidder simpelthen ikke hårdt nok i det til at kunne få julehjælp, det er kun de mere ekstreme tilfælde, der kan få det.

Men mht at holde en billigere jul, så tænker jeg med det samme at I da kan starte med at droppe raflegaver - det er i hvert fald noget som slet slet ikke alle bruger (vi har aldrig brugt det juleaften i min familie), så det kan undværes. Og så evt se om I har noget I kan sælge, fx noget legetøj børnene ikke bruger mere eller tøj, dvd’er, smykker eller andet. Hvis det kan give jer nogle 100 kr, så kan I finde lidt gaver til børnene (bare bestem jer for at det ikke bliver ret meget de får i år, og så søg de bedste tilbud I kan finde på gaver). Og mht maden så brug en tilbudsapp, så I kan se hvor I billigst kan købe tingene henne. Og ænderne bliver ofte sat ned i pris de allersidste dage før jul, så vent evt til der med at købe en, så I får den billigst muligt.

Anmeld Citér

5. december 2017

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg tror desværre det er for sent at søge nu men mødrehjælpen, folkekirken, blå kors

Jeg har kigget på deres sider, men der står at man skal være enlig forsøger på den ene, og de andre var tiden desværre overskredet.  Men tror bare vi må finde de billigste løsninger der er mulige og så må vi kæmpe lidt for at få det til at hænge sammen. Evt. Som en anden skrev sælge lidt ud af vores ting. 

Tusind tak for dit svar. 

Anmeld Citér

5. december 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Fristen for at søge julehjælp er overskredet, da det er midt/slut november der er sidste frist samtlige steder - og efter det kan man slet ikke, da de i forvejen har så mange der søger, at de ikke kan give alle dem de gerne ville.

Men vil så dog også sige at du med næsten 100 procent garanti heller ikke ville kunne få julehjælp med din situation, du sidder simpelthen ikke hårdt nok i det til at kunne få julehjælp, det er kun de mere ekstreme tilfælde, der kan få det.

Men mht at holde en billigere jul, så tænker jeg med det samme at I da kan starte med at droppe raflegaver - det er i hvert fald noget som slet slet ikke alle bruger (vi har aldrig brugt det juleaften i min familie), så det kan undværes. Og så evt se om I har noget I kan sælge, fx noget legetøj børnene ikke bruger mere eller tøj, dvd’er, smykker eller andet. Hvis det kan give jer nogle 100 kr, så kan I finde lidt gaver til børnene (bare bestem jer for at det ikke bliver ret meget de får i år, og så søg de bedste tilbud I kan finde på gaver). Og mht maden så brug en tilbudsapp, så I kan se hvor I billigst kan købe tingene henne. Og ænderne bliver ofte sat ned i pris de allersidste dage før jul, så vent evt til der med at købe en, så I får den billigst muligt.

Har slet heller ikke før nu tænkt os som kandidater til julehjælp. Men puha synes det hårdt ikke at kunne give børnene den jul man så gerne vil give dem.  

Tak for dit svar, har også selv tænkt på at sælge ud af vores ting, og på den måde få lidt mere til gode. 

Anmeld Citér

5. december 2017

Ellybelly

Hvilken kommune bor i i? 

Måske der er mulighed for at søge noget på en anden måde? 

Anmeld Citér

5. december 2017

Anonym trådstarter

Ellybelly skriver:

Hvilken kommune bor i i? 

Måske der er mulighed for at søge noget på en anden måde? 

Guldborgsund kommune. Ved ikke om de har mulighed for at hjælpe på nogen måde ? 

Anmeld Citér

5. december 2017

Abracadabra

Det meste julemad er faktisk ret billigt. Sku ned for kød og op for tilbehør. Både rødkål og kartofler er jo ultrabilligt. Risalamande kan gøres billigt, hvis man skruer ned for mandlerne. 

Anmeld Citér

5. december 2017

Panther

Profilbillede for Panther

Hvad ønsker dine børn sig?

Skriv gerne en privat besked

Anmeld Citér

5. december 2017

AnoMom

hvor gamle er dine børn? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.