Er lige ano da det er et meget ømt emne for mig.
Jeg er pt. På kontanthjælp (uddannelseshjælp) pga. Angst og depression. Måtte stoppe på mit studie med kun et år tilbage, hvilket var et meget stort nederlag.
Nu står jeg med en indkomst 6.800kr efter skat hver måned, to børn og en mand med lav løn.
vi bor til leje og når huslejen, vand, varme ect, er betalt har vi lige kunne klare os hver måned. Dog ser det knap så positivt ud nu i december. Pga. Økonomien har vi valgt at holde jul kun os fire så udgifterne ikke bliver så store, samt sagt til folk vi ikke har råd til at give julegaver i år til andre end børn. Men kan slet ikke se hvordan vi skal få råd til lidt bedre julemad (evt. En and), lidt raflegaver og julegaver til børnene, og stadigvæk have plus på kontoen efter endt måned.
Har slet ikke tænkt tanken at søge julehjælpe før nu, men ved ikke hvad det kræver og hvordan man ved om man er i kategori til at modtage hjælpen. Synes det flovt at sidde så stramt i det og være nød til at søge hjælp udefra. (Alternativt kunne vi tage et lån, men det er jeg bare bange for vil sætte os endnu dårliger i den anden ende.)
gode råd til en billig og hyggelig jul modtages med kyshånd. 
Anmeld
Citér