Statsforvaltningen, godkendelse til fertilitet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.784 visninger
27 svar
75 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. december 2017

Anonym trådstarter

Hejsa pige og drenge.. 

Ja som overskriften Lyder, så skal min kæreste og jeg godkendes af statsforvaltningen inden vi kan starte på behandling :-( for mig er det et slag u ansigtet.. havde jeg blevet gravid naturligvis, havde vi ikke skulle igennem dette, da vi er 2 fornuftige og rakse mennesker IDAG! Men grundet at vi har været inde for psyk i tidligere skal vi godkendes, og det gør simpelthen ondt i maven for hvis de sige nej, så er det farvel til babydrøm  

Lidt om mig og min kæreste. 

Jeg er 26 år og har fået diagnosen OCD, tendenser til borderline, og genraleriet angst om de jeg var 12 år! 

Jeg tvivler selv meget på borderline, da jeg ikke selv kan mærke på mig selv nogle af de symptomer 

Altså 14 år siden! I 2011 valgte kommunen at sætte mig pp førtidspension pga jeg var et grimt sted, med en dødssyg mor (kræft) og mange andre ting. Jeg har siden arbejde meget med mig selv og er idag 100% rask, jeg er glad, velfungerende og klar til at komme på arbejdsmarkedet og selvfølgelig babyklar! 

Min kæreste har en rimelig træls fortid. 

Stoffer, vold og fængsel, men dette er over 8 år siden alt dette var i hans liv, men grundet fængslet, fik han en del angst og vredeproblemer.. 

Derfor kom han i behandling i psyk, for ca 2 år siden, og er kommet så meget ovenpå, han bliver aldrig længere sur og angsten er forsvundet..

Han arbejder og elsker Det! 

Vi var så til egen læge idag, da statsforvaltningen skulle have en udtalelse fra ham, men som han sagde, han ville ikke kunne bedømme vores forældreegenhed på 15 min og ud fra gamle papirer. Men han kunne skrive til dem hvordan fortiden var og at han syntes de burde selv have en samtale med os i ejet hjem.. 

Det er jeg sådan set enig I, og vi spurgte så hvad hvis de sagde Nej, have så? 

Og han sagde så at så skulle vi opgive, for hvis vi så blev gravide ville de tage baby fra os.. 

Jeg syntes simpelthen ikke det er fair! Vi har været i gennem så meget og kommet så langt for at blive sat et skridt tilbage og skylle måske opgive vores drøm.. 

Andre som hr været igennem denne proces og hvordan gik det for jer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2017

esioul

Anonym skriver:

Hejsa pige og drenge.. 

Ja som overskriften Lyder, så skal min kæreste og jeg godkendes af statsforvaltningen inden vi kan starte på behandling :-( for mig er det et slag u ansigtet.. havde jeg blevet gravid naturligvis, havde vi ikke skulle igennem dette, da vi er 2 fornuftige og rakse mennesker IDAG! Men grundet at vi har været inde for psyk i tidligere skal vi godkendes, og det gør simpelthen ondt i maven for hvis de sige nej, så er det farvel til babydrøm  

Jeg er 26 år og har fået diagnosen OCD, tendenser til borderline, og genraleriet angst om de jeg var 12 år! 

Jeg tvivler selv meget på borderline, da jeg ikke selv kan mærke på mig selv nogle af de symptomer 

Altså 14 år siden! I 2011 valgte kommunen at sætte mig pp førtidspension pga jeg var et grimt sted, med en dødssyg mor (kræft) og mange andre ting. Jeg har siden arbejde meget med mig selv og er idag 100% rask, jeg er glad, velfungerende og klar til at komme på arbejdsmarkedet og selvfølgelig babyklar! 

Stoffer, vold og fængsel, men dette er over 8 år siden alt dette var i hans liv, men grundet fængslet, fik han en del angst og vredeproblemer.. 

Derfor kom han i behandling i psyk, for ca 2 år siden, og er kommet så meget ovenpå, han bliver aldrig længere sur og angsten er forsvundet..

Vi var så til egen læge idag, da statsforvaltningen skulle have en udtalelse fra ham, men som han sagde, han ville ikke kunne bedømme vores forældreegenhed på 15 min og ud fra gamle papirer. Men han kunne skrive til dem hvordan fortiden var og at han syntes de burde selv have en samtale med os i ejet hjem.. 

Og han sagde så at så skulle vi opgive, for hvis vi så blev gravide ville de tage baby fra os.. 

Jeg syntes simpelthen ikke det er fair! Vi har været i gennem så meget og kommet så langt for at blive sat et skridt tilbage og skylle måske opgive vores drøm.. 

Det glæder mig faktisk at høre at de tager hånd om det og at alle ikke bare kan komme ind fra gaden og få behandling. 

Jeg forstår godt det er træls, men med det du nævner om jeres fortid, forstår jeg virkelig godt i skal godkendes først. 

I kan jo sagtens sige at i sagtens kan, men kommunen er jo bekymret grundet jeres fortid. Selvfølgelig vil de tjekke op på det inden de kaster penge efter et fertilitets forløb. 

Anmeld Citér

4. december 2017

Anonym

At nogle skal godkendes i stf har ikke noget med kommunen at gøre.

Det er to vidt forskellige instanser,som slet ikke arbejder sammen.

Så nej det er bestemt ikke selv skrevet,at kommunen vil blande sig,og slet ikke tvangsfjerne,hvis i blev naturlige gravide.

Anmeld Citér

4. december 2017

Anonym trådstarter

Kan se jeg havde glemt at skrive det ikke for det offentlige vi skal behandles ved min privat, altså ud af egen lomme.. Jeg forstår hvad du mener med alle selvfølgelig ikke skal have behandling, men min indlæg gik ikke ud på om det var en god ting eller ej, men min frustration omkring dette og om andre har været igennem samme proces.  

Anmeld Citér

4. december 2017

Tommelise

Det er selvfølgelig ikke rart for jer at stå i den situation.

Men man kan jo ikke komme uden om, at der har været ganske alvorlige problemer, og det er jo af hensyn til et evt. kommende barn, at I skal godkendes.

Jeg synes faktisk, det er ganske fornuftigt, for man kan aldrig på forhånd vide, om psykiske problemer kan blusse op igen ved den belastning, som det jo er at få et barn.

Anmeld Citér

4. december 2017

Anonym

Kan se jeg havde glemt at skrive det ikke for det offentlige vi skal behandles ved min privat, altså ud af egen lomme.. Jeg forstår hvad du mener med alle selvfølgelig ikke skal have behandling, men min indlæg gik ikke ud på om det var en god ting eller ej, men min frustration omkring dette og om andre har været igennem samme proces.  

Hvis I ikke har barn i forvejen, er det gratis.

Synes også, at det er godt, at I skal vurderes, der er ret meget, der ligger og ulmer hos jer.

Anmeld Citér

4. december 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis I ikke har barn i forvejen, er det gratis.

Synes også, at det er godt, at I skal vurderes, der er ret meget, der ligger og ulmer hos jer.

Vi ved det er gratis når vi ingen børn har, men ved privat er der ikke lang ventetid og så syntes jeg ærligt at de gør et bedre arbejde :-) 

Men igen til alle jer som syntes det er godt at vi tjekkes, Ja det er det selvfølgelig! Vi har haft mange ting at rode med, men vi er ovre det og er nu 2 fuldstændige funktionelle mennesker, som er kommet op af "vores sorte hul" 

Jeg personligt mener ikke at man skal straffes for sin fortid, og nej psyken vil ikke blusse op igen, da vi begge har de værktøjer som skal hjælpe os.. tro ikke vi bare lige har hoppet på baby vognen bare fordi, vi har gjort vores for at sørger for vi er klar. Vi har endda snakket med vores læge som mener fuldt ud at vi er egnet.. Lægen vi snakkede med idag, måtte IKKE være vores normale læge.. Hvorfor ved jeg ikke..  ingen af os er på medicin hvilket jeg ikke har været på i snart 5 år og jeg er fuldstændig symptom fri og har været det de sidste 5 år; deraf er jeg også klar til arbejds markedet.

Forstå mig ret, jeg forstår proceduren det er godt at et meget sygt menneske ikke kan komme ind og få fertilitet hjælp, men det var ikke hvad mit opslag gik ud på, jeg ville hører om folk havde været igennem dette og hvad deres svar blev, ikke hvor godt eller hvor dårligt reglerne er.  

Anmeld Citér

4. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa pige og drenge.. 

Jeg forstår din frustration, jeg havde selv alvorlige psykiske problemer da jeg søgte fertilitetsbehandling, vi blev desværre afvist og det var virkelig hårdt, vi havde på det tidspunkt forsøgt i 7 år på at få et barn og det var virkelig noget jeg inderligt ønskede mig, også selvom jeg ikke var egnet som mor 

Men 4 år efter blev jeg naturligt gravid, kommunen kom ind over for at hjælpe i starten, men der var aldrig snak om at mit barn skulle fjernes, efter 8 mdr mente de at det havde jeg helt styr på selv, så er har ikke haft kontakt til dem siden.

Jeg har efterfølgende fået endnu et barn lavet i fertilitetsbehandling og vi er nu startet i behandling for at få barn nr 3 

Set i bakspejlet er jeg glad for jeg ikke fik hjælp da jeg søgte første gang, for på det tidspunkt ville jeg ikke være blevet en god mor, hvis I er stabile, medicinfri og ude af behandling, tror jeg i har god chance for at blive godkendt og hvis I ikke gør vil jeg anbefale at bruge tiden på at blive endnu mere stabile og få en stabil tilværelse og så søge behandling igen om nogen år 

Jeg forstår virkelig godt at det er en træls situation, for dit ønske om at blive mor, bliver ikke mindre af at der er nogen der mener at du ikke egner dig til det, held og lykke til jer

Anmeld Citér

4. december 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Vi ved det er gratis når vi ingen børn har, men ved privat er der ikke lang ventetid og så syntes jeg ærligt at de gør et bedre arbejde :-) 

Men igen til alle jer som syntes det er godt at vi tjekkes, Ja det er det selvfølgelig! Vi har haft mange ting at rode med, men vi er ovre det og er nu 2 fuldstændige funktionelle mennesker, som er kommet op af "vores sorte hul" 

Jeg personligt mener ikke at man skal straffes for sin fortid, og nej psyken vil ikke blusse op igen, da vi begge har de værktøjer som skal hjælpe os.. tro ikke vi bare lige har hoppet på baby vognen bare fordi, vi har gjort vores for at sørger for vi er klar. Vi har endda snakket med vores læge som mener fuldt ud at vi er egnet.. Lægen vi snakkede med idag, måtte IKKE være vores normale læge.. Hvorfor ved jeg ikke..  ingen af os er på medicin hvilket jeg ikke har været på i snart 5 år og jeg er fuldstændig symptom fri og har været det de sidste 5 år; deraf er jeg også klar til arbejds markedet.

Forstå mig ret, jeg forstår proceduren det er godt at et meget sygt menneske ikke kan komme ind og få fertilitet hjælp, men det var ikke hvad mit opslag gik ud på, jeg ville hører om folk havde været igennem dette og hvad deres svar blev, ikke hvor godt eller hvor dårligt reglerne er.  

Det handler jo ikke om at straffe folk for deres fortid.

Men det er altså barnet, der skal tages hensyn til.

Uanset hvor mange redskaber, man har, så kan man aldrig VIDE, om det blusser op igen.

Ingen af jer har prøvet at have et barn, så I ved ikke, hvad det vil sige.

Og det er da ganske naturligt, at det IKKE må være ens egen læge - vedkommende er jo inhabil.

Og bare lige til info - så har jeg selv været tilknyttet psykiatrien.

Anmeld Citér

4. december 2017

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Det handler jo ikke om at straffe folk for deres fortid.

Men det er altså barnet, der skal tages hensyn til.

Uanset hvor mange redskaber, man har, så kan man aldrig VIDE, om det blusser op igen.

Ingen af jer har prøvet at have et barn, så I ved ikke, hvad det vil sige.

Og det er da ganske naturligt, at det IKKE må være ens egen læge - vedkommende er jo inhabil.

Og bare lige til info - så har jeg selv været tilknyttet psykiatrien.

Jeg har selv lige været udsat for noget som kunne have blusset det op igen, men tværtimod fik jeg mere ro. 

Jeg mener heller ikke på den måde, det er som om det her kun ender ud i en diskussion.. Selvfølgelig ved jeg det er for barnets tarv og jeg ved hvor meget det kræver at have et barn 24/7, men ikke desto mindre er jeg og min kæreste klar, vi er klar psykisk og fysisk.. indlægget skulle ikke gå ud på hvor godt det er vi skal godkendes, men andres historier.. 

Fordi vi HAR HAFT nogle problemer, betyder det jo ikke at vi er dumme og ikke ved hvilket ansvar og omvæltning i ens liv det betyder at få et barn.. ligesåvel som almindelige mennesker.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.