Anonym skriver:
Hejsa pige og drenge..
Ja som overskriften Lyder, så skal min kæreste og jeg godkendes af statsforvaltningen inden vi kan starte på behandling :-( for mig er det et slag u ansigtet.. havde jeg blevet gravid naturligvis, havde vi ikke skulle igennem dette, da vi er 2 fornuftige og rakse mennesker IDAG! Men grundet at vi har været inde for psyk i tidligere skal vi godkendes, og det gør simpelthen ondt i maven for hvis de sige nej, så er det farvel til babydrøm
Lidt om mig og min kæreste.
Jeg er 26 år og har fået diagnosen OCD, tendenser til borderline, og genraleriet angst om de jeg var 12 år!
Jeg tvivler selv meget på borderline, da jeg ikke selv kan mærke på mig selv nogle af de symptomer
Altså 14 år siden! I 2011 valgte kommunen at sætte mig pp førtidspension pga jeg var et grimt sted, med en dødssyg mor (kræft) og mange andre ting. Jeg har siden arbejde meget med mig selv og er idag 100% rask, jeg er glad, velfungerende og klar til at komme på arbejdsmarkedet og selvfølgelig babyklar!
Min kæreste har en rimelig træls fortid.
Stoffer, vold og fængsel, men dette er over 8 år siden alt dette var i hans liv, men grundet fængslet, fik han en del angst og vredeproblemer..
Derfor kom han i behandling i psyk, for ca 2 år siden, og er kommet så meget ovenpå, han bliver aldrig længere sur og angsten er forsvundet..
Han arbejder og elsker Det!
Vi var så til egen læge idag, da statsforvaltningen skulle have en udtalelse fra ham, men som han sagde, han ville ikke kunne bedømme vores forældreegenhed på 15 min og ud fra gamle papirer. Men han kunne skrive til dem hvordan fortiden var og at han syntes de burde selv have en samtale med os i ejet hjem..
Det er jeg sådan set enig I, og vi spurgte så hvad hvis de sagde Nej, have så?
Og han sagde så at så skulle vi opgive, for hvis vi så blev gravide ville de tage baby fra os..
Jeg syntes simpelthen ikke det er fair! Vi har været i gennem så meget og kommet så langt for at blive sat et skridt tilbage og skylle måske opgive vores drøm..
Andre som hr været igennem denne proces og hvordan gik det for jer?
Jeg forstår din frustration, jeg havde selv alvorlige psykiske problemer da jeg søgte fertilitetsbehandling, vi blev desværre afvist og det var virkelig hårdt, vi havde på det tidspunkt forsøgt i 7 år på at få et barn og det var virkelig noget jeg inderligt ønskede mig, også selvom jeg ikke var egnet som mor 
Men 4 år efter blev jeg naturligt gravid, kommunen kom ind over for at hjælpe i starten, men der var aldrig snak om at mit barn skulle fjernes, efter 8 mdr mente de at det havde jeg helt styr på selv, så er har ikke haft kontakt til dem siden.
Jeg har efterfølgende fået endnu et barn lavet i fertilitetsbehandling og vi er nu startet i behandling for at få barn nr 3 
Set i bakspejlet er jeg glad for jeg ikke fik hjælp da jeg søgte første gang, for på det tidspunkt ville jeg ikke være blevet en god mor, hvis I er stabile, medicinfri og ude af behandling, tror jeg i har god chance for at blive godkendt og hvis I ikke gør vil jeg anbefale at bruge tiden på at blive endnu mere stabile og få en stabil tilværelse og så søge behandling igen om nogen år 
Jeg forstår virkelig godt at det er en træls situation, for dit ønske om at blive mor, bliver ikke mindre af at der er nogen der mener at du ikke egner dig til det, held og lykke til jer