Hvorfor er det så vigtigt at få og give julegaver?
Hvorfor vil folk ikke acceptere at man ikke kan lide at få gaver, det kan ødelægge hele min jul, at jeg ved der er blevet købt gaver til mig og at jeg ikke ved hvad det er, jeg hader virkelig at få gaver.
Til min fødselsdag overtaler jeg altid min mand til at jeg selv må bestemme/købe min gave, da jeg ikke kan lide at få gaver.
Sidste år ville min mand købe julegave til mig uden jeg vidste hvad det var og han vil gerne give mig en gave igen i år, men jeg vil ikke have nogen, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at han accepterer det.
Vi holder jul med min familie i år og de giver altid gaver, nå vi holder jul sammen, jeg har sagt til dem at jeg godt vil undvære julegaver, da jeg ikke kan lide at få gaver, for jeg kan ikke lide uvisheden om hvad man få, og hvordan folk forventer man reagerer osv.
Men der er ingen der vil acceptere det og lige nu bliver jeg ked af at ikke gang min mand vil acceptere det.
Alle ved jeg ikke kan li det og heller vil undvære men ingen acceptere det.
hvis jeg viste hvad jeg fik ville det være ok.
Jeg vil kun have mine børns hjemmelavet gaver.
Jeg kan godt lide at købe gaver til folk så alle ville få gaver selvom jeg måtte undvære
Jeg ved det lyder som om jeg er meget utaknemmelig
Men det er jeg ikke, jeg er vokset op i et hjem med alkoholiseret forældre og min mor hade julen og jule mdr, jeg kan aldrig huske at vi har haft en god jul, som børn og jeg mindes ikke at jeg nogen sinde har fået en gave jeg ønskede mig, så jeg blev altid skuffet og jeg tænker at det er derfor jeg har det som jeg har det.
Jeg elsker julen og har altid gjort det, alt den hygge og glæde der er i julen elsker jeg men tanken om gaverne kan ødelægge det hele.
Jeg har meget brug for struktur og at forberede mig på alting, hvis der er ting jeg ikke kan styre så kan jeg gå helt ned over det.