Tak for alles svar..
Nu kom det meget til at handle om utroskab, frygten for at han knalder udenom og min ex-mands valg.. Min egen formulerings skyld - det er bare så forbandet svært at sætte ord på og få forklaret direkte..
Jeg arbejder ikke med mig selv pga min ex-mand hans utroskab - men med mig selv via professionel hjælp fordi jeg er indrettet (igennem mange år) med et snæver indre reglsæt for hvad er rigtig og forkert..
Jeg kan ikke pinpointe HVORFOR men faktum er at jeg føler det er meget forkert/upassende at man sover/overnatter hos det modsatte køn, hvis man er i parforhold.. Med undtagelse af bekendte og gode venner som begge i parforholdet er bekendt med/introduceret for og eller venner med..
For mig er det dog lidt mere nuanceret end frygten for at han knalder med en anden.. For mig handler det mere om respekt for ens parter.. Jeg kunne ikke drømne om at foreslå eller tage imod tilbud om at sove/overnatte hos et relativ nyt bekendskab af modsatte køn..
En respekt der allerede er lettere ødelagt pga vores forskellig syn på dette.. Fordi han ganske enkelt har foreslået det..
Det bemærkelsesværdige er at de som tilbyder min kæreste her overnatning ikke er de mandlige klassekammerater eller de etablerede med kærester/familier.. Det er single-pigerne..!! Det siger mig også at de etablerede ikke står der hjemme hos deres mand/kæreste og siger jeg tager forresten ham her fra klassen med hjem og sover efter julefrokosten fordi han har langt hjem - fordi de formoder jeg, ligesom jeg, synes det er lidt for mærkeligt..
I mit arbejde med mig selv opstår problemerne fordi jeg føler jeg er kritisk overfor ALLE mine egne grænser.. Hvor det at sove /overnatte hos det andet køn er en reel grænse for mig.. Når man arbejder så meget med sig selv som jeg gør- så bliver jeg ihvertfald usikker på hvornår de grænser jeg føler er OK at beholde og hvornår mine grænser er stærkt afvigende..
Jeg synes faktisk ikke at jeg lader min kæreste bøde for min ex-mands handlen og gøren - og jeg holder mig i skindet når jeg bliver utryg og ser alt muligt for mig.. Eks. er jeg obs på at jeg ikke går amok over bare det at han deltager i julefrokosten (trods det er svært nok i sig selv) lige så vel som "overarbejde".. Det er jeg klar over ligger på min banehalvdel og ikke noget jeg laster ham med..
Men mht overnatningen der føler jeg og kan også her se at jeg ikke er alene om at det er over grænsen.. Det styrker mig i at blive i troen om at dette er en grænse for mig og at det er ok..
Jeg er bare oprigtig ked af at det ikke er hans grænse.. Jeg kan ikke forbyde ham det - men blot håbe på at han er villig til at tage hensyn til min grænse..
Han ville være ligeglad med at jeg overnattede alene hos og her nævner han mine veninders mænd, hvis veninden ikke et hjemme.. Men det kan for mig ikke sammenlignes med hans nye klassekammerater som jeg på ingen mådet kender eller har nogen relation til.. Da jeg nævner mine gamle soldater kammerater - men han tilgændgæld at det er noget helt andet.. Jeg ville også have det væsentlig mindre svært ved at han valgte at overnatte hos hans kammerate og kæreste/kone, hvor kammeraten ikke var tilstede..
Jeg vil i det her tilfælde 1000gange hellere at han overnatter på et hotelværelse end at han sover hos en af pigerne fra klassen... Velvidende om at hvis han vil så kan han tage lige så mange han har lyst til med sig på hotellet.. Det da også svært for mig - men jeg er ikke udepå at ødelægge os med mistillid som mange af jer taler om..
Så det handler om noget helt andet end at han sku knalder udenom som sagt før.. For mig går der bare en grænse ved at sove hos nogen af det modsatte køn.. Det havde jeg det ok med da jeg var 15 - men det har jeg ganske enkelt ikke idag som 35årig, hvor vi også HAR råd til et hotelværelse..
For selvfølgelig skal han til julefrokost..