Du har kendt din kæreste i 4 år, og hvis han ikke har givet dig anledning til mistro, så synes jeg, det er på tide, at du giver ham lidt "credit". Ubegrundet mistro og jalousi er dræbende for et forhold. Du risikerer at støde ham fra dig, og du risikerer, at han til sidst ikke gider mere, hvis han synes, at du er urimelig.
Jeg er ikke tilhænger af at opstille forbud og regler for et andet voksent menneske. Hvis man vil have et sundt forhold, så må man give hinanden plads. Hvis man ved. at man kan stole på hinanden, så burde det ikke være et problem med overnatning hos en kvindelig/mandlig kollega.
Du skriver, at du arbejder med dig selv. Får du hjælp til det ? - evt. af en terapeut ? Du er nødt til at lægge fortiden bag dig, hvis du vil have et sundt forhold. Det er ikke din nuværende kærestes skyld, at din ekskæreste var utro. Man kan ikke rigtigt bruge fortiden som undskyldning for at mistro en ny kæreste. Har du talt med din kæreste om din fortid ? - og fortalt ham, hvordan det påvirker dig ?
Hvis du forbyder ham at overnatte hos sin kvindelige kollega - så siger du jo samtidig indirekte, at du ikke stoler på ham. Har han fortjent det ?
Jeg har selv været i et forhold med utroskab, men jeg ville ingen problemer have med, at min nuværende kæreste overnattede hos en kvindelig kollega. Det er IKKE hans skyld, at min ekskæreste var et fjols. Vi er begge modstandere at utroskab, men hvis han alligevel ville være utro - så kan jeg jo ikke forhindre det ved at forbyde ham at sove hos en kvindelig kollega - her er jeg helt enig med Carina.
Jeg har mandlige venner, og hvis jeg stod i en situation, hvor det var mest praktisk, at jeg overnattede hos en af dem, så ville jeg godt nok ikke håbe, at min kæreste ville modsætte sig det.
Hvis du under ingen omstændigheder kan acceptere, at din kæreste overnatter hos en kvindelig kollega i år - så synes jeg, at du skal sige til ham, at du vil arbejde på at blive klar til at acceptere det til næste år.