Teenage kærester

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2017

Anonym

Tro mig, det er bestemt ikke altid sjovt, når ens børn/andre børn man har kendt fra små, pludselig når den alder.

Jeg måtte også lige, nive mig selv i armen nogle gange, da min datter, der vel har været 17 år på det tidspunkt og havde en kæreste der var lige så gammel, engang kom hjem og skulle sove sammen. Jeg gik så lige på et tidspunkt ind, for at tjekke at alt var okay, da min datter er faldet i søvn, og ligger topløs op af sin kæreste der, i god mening, tog hånden op for hendes bryster, for at dække dem. Der glemte jeg for en stund, alt om opdragelse og tolerance, og havde mest af alt lyst til at flå hans hoved af, og fortælle ham, at han skulle tage grabberne væk!!!! 

Synes dog 16 år, er en passende alder. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2017

Anonym

Synes det er en fin alder. Min datter er stadig lille, men det er min plan at jeg gerne vil være med til at skabe trygge rammer for hende omkring sex, og dermed også basis for god og åben dialog omkring det, hvor hun også kan komme med tvivl, spørgsmål, problemer. Sex skal ikke være noget mærkeligt og pinligt. Men noget hun også kan få selvtillid og ro omkring. Gravid kan hun jo også blive ved at gøre det andre steder, hvor der ikke er trygt, men hvor de måske er pressede, skynder sig, og det går ud over sikkerheden og præventionen. 

Anmeld Citér

23. oktober 2017

Anonym

Nu har jeg selv et meget afslappet forhold til seksualitet sådan helt generelt og selvom min mand får tics of opkastfornemmelse når jeg minder ham om det, så bliver vores datter nok også så stor at få kærester og have sex en dag - hun er dog kun 3 nu, men det er godt at have i baghovedet at hun bliver ældre.

Jeg har aldrig selv fået "snakken" og hele dét der med at have kærester på besøg eller være på besøg hos kæresten - også med overnatning - blev aldrig behandlet anderledes end hvs jeg ville sove hos en veninde. Jeg havde faktisk været sammen med min første kæreste i over et halvt år, med mange overnatninger, før vi havde sex første gang. Jeg har aldrig selv sat det med overnatninger sammen med sex.

Mine forældre har altid været meget åbne og har fortalt og svaret, efterhånden som vi har fået interesse og det har jeg også i sinde at gøre. Der skal aldrig være noget som mine børn føler at de ikke kan snakke med mig om - heller ikke hvis det omhandler sex eller noget der har med det at gøre.

Selv nu, som voksen kvinde, kan jeg nemt snakke om mit sexliv - og omvendt - med mine forældre og brødre.

Om 16 år er et godt tidspunkt at begynde at have sex på, ved jeg ikke. Det er vel meget individuelt alt efter modenhed, hvor tryg man er ved sin kæreste og så videre.

Anmeld Citér

23. oktober 2017

januar16

Jeg tænker også at 16 år er ok hvis de begge virker fornuftige nok.

Jeg ønsker mig dog at jeg bliver en top pinlig mor, der inden de går ind for at sove giver dem begge den helt store snak (gerne med kondom og agurk, som kendt fra folkeskolen) 

Helst så tåkrummende at der lige går lidt før de synes at det er en god ide igen ��

Anmeld Citér

23. oktober 2017

lineog4

Anonym skriver:

Nu har jeg selv et meget afslappet forhold til seksualitet sådan helt generelt og selvom min mand får tics of opkastfornemmelse når jeg minder ham om det, så bliver vores datter nok også så stor at få kærester og have sex en dag - hun er dog kun 3 nu, men det er godt at have i baghovedet at hun bliver ældre.

Jeg har aldrig selv fået "snakken" og hele dét der med at have kærester på besøg eller være på besøg hos kæresten - også med overnatning - blev aldrig behandlet anderledes end hvs jeg ville sove hos en veninde. Jeg havde faktisk været sammen med min første kæreste i over et halvt år, med mange overnatninger, før vi havde sex første gang. Jeg har aldrig selv sat det med overnatninger sammen med sex.

Mine forældre har altid været meget åbne og har fortalt og svaret, efterhånden som vi har fået interesse og det har jeg også i sinde at gøre. Der skal aldrig være noget som mine børn føler at de ikke kan snakke med mig om - heller ikke hvis det omhandler sex eller noget der har med det at gøre.

Selv nu, som voksen kvinde, kan jeg nemt snakke om mit sexliv - og omvendt - med mine forældre og brødre.

Om 16 år er et godt tidspunkt at begynde at have sex på, ved jeg ikke. Det er vel meget individuelt alt efter modenhed, hvor tryg man er ved sin kæreste og så videre.

Tro mig det kan være du alligevel synes det er lidt svært når det er din datter.

jeg har et meget afslappet forhold til sex, taler gerne om det også med min datter og såmænd også de små drenge. Men tanken om at min datter er så stor, tager det næste alridt væk fra at være min lille pige med trutmund og strutskørt den er sgu ikke sådan lige at synke. Men hvad jeg kan heller ikke rumme mine drenge en gang skal have skæg  vi skal arbejde lidt med navlestrengen her hjemme 

Anmeld Citér

23. oktober 2017

Anonym

Altså jeg kan fortælle jeg blev seksuelt aktiv da jeg var 13! Hvilket var en ekstrem tidlig alder, Men min mor mente man ikke skulle overnatte ved hinanden før man var 17. Men jeg havde alligevel sex selvom vi aldrig overnattede.. (min mor vidste dette og blev stiktosset hver gang) jeg var i rigtig dårlig selskab dengang og jeg fortryder inderligt at jeg ikke ventede til jeg havde mere styr på min krop og havde kendt min kæreste længere. Jeg var det man kaldte en ustyrlig teenager, hvilket min mor var meget påvirket af og valgte at sætte mig pp opholdssted (de bedste år i mit liv!!!) 

Alderen 16 år mener jeg personlig er okay :-) 

Det er bare vigtig at de ved hvad det indebære og hvilket ansvar det kan give dem! 

Heldigvis for mig blev jeg ikke gravid! Men det kunne let have sket og jeg ved virkelig ikke hvad jeg ville have gjort i sådan en situation  

Snakken om prævention er vigtig inden :-) 

Anmeld Citér

23. oktober 2017

Anonym

Man kan jo sagtens sove sammen, uden at der sker noget som helst andet end at sove sammen. Tror egentlig sandsynligheden for dette er større? 

Anmeld Citér

23. oktober 2017

loubri

Jeg flyttede sammen med min kæreste da jeg var 17. Havde fuldtidsarbejde og alt under kontrol. Det kommer vel an på hvor man er i livet. 

Jeg sov sammen med en kæreste første gang da jeg var 13. 

Anmeld Citér

23. oktober 2017

Anonym

Jeg fik min første rigtige kæreste, da jeg lige var fyldt 16. Vi flyttede mere eller mindre sammen i hans forældres hus (de havde en kælder) halvdelen af tiden og resten af tiden, sov vi hos mine forældre. 

Vi var kærester i over 2 år. Sov FAST sammen HVER NAT! Og begge forældre par var okay med det. Min kæreste var jordens sødeste fyr. Meget respektfuld og pressede mig ikke. Vi havde rigtig sex meget få gange og ellers havde vi oral sex osv. - og han fik ALDRIG lov til at komme op i mig   For jeg var SÅ bange for at blive gravid - selv med kondomer og p-piller. Så fordi man sover sammen, så er det ikke nødvendigvis lig sex, hvis man har talt med sine børn om det og respekterer dem. 

Så for mig er et forbud af at sove sammen fuldstændig hen i skoven. Forbud giver løgn og fortielse. Mange af de venner jeg havde, havde meget strenge regler og forbud. Og det var desværre også dem, der røg på hospitalet til udpumpning. Dem der blev gravide som 19-årige (uplanlagt). Dem som løj om, hvor de var - og det endte desværre i en voldtægt. 

Jeg har aldrig løjet over for mine forældre, for jeg kunne sige alt uden de blev sure. De ville bare vide, hvor jeg var. Og at vi ALTID var min. 2 der gik sammen og fulgte hinanden hjem  osv.  Min mor forbød mig aldrig noget - . Hun fortalte om konsekvenserne - meget alderssvarende - også i forhold til alkohol. Hun sagde, at hun stolede på, at jeg var opdraget ordenligt.

Og Jeg kan med hjertet sige, at jeg aldrig har været så påvirket, at jeg ikke kunne styre det. At jeg faktisk ikke har løjet om, hvor jeg har været, hvor meget jeg har drukket, eller hvem jeg var sammen med.

Jeg drak mig også først rigtig fuld, da jeg følte mig HELT tryg. Ellers sad jeg bare med en slatten øl og var meget lidt snaldret. For min mor havde fortalt mig, hvad der KUNNE ske, da jeg var 12. At man kunne blive rigtig syg, også kunne man gå glip af vildt mange fede ting dagen efter, eller man kunne ende på hospitalet og skulle udpumpes osv. 

pointen er: forbyd ikke - talt om konsekvenser og bed til, at du har opdraget et samvittighedsfuldt barn, der lytter efter egne grænser.:-)

Jeg fik mit første barn som 27-årig Så selvom jeg har sovet fast sammen med mine kæreste fra alderen 16, så blev jeg ikke gravid Jeg kendte nemlig godt konsekvenserne OG er opdraget med, at det var konsekvenserne JEG måtte leve med. 

Anmeld Citér

23. oktober 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
mmerle skriver:

Hej.

Nu hvor min kusine, på 16 år, har fået en kæreste på samme alder, og de nu har været sammen i nogle få måneder, er det kommet på tale, at de skal sove sammen. Og mærkeligt nok, fik jeg det helt underligt ved tanken, og kom til at tænke på, hvor gamle i synes jeres børn skal være, før de må have overnattende kærester og hvilke tanker I ville gøre jer? 

Altså jeg var 13 da min kæreste overnattede 

med 1 overnatning. Og også 1 overnatning hos ham. Vores forældre havde absolut intet imod det. 

Min mand og jeg har desuden været kærester siden jeg var 14 og han 19. Vi sov jævnligt sammen fra den alder. Hele weekender

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.