Jeg fik min første rigtige kæreste, da jeg lige var fyldt 16. Vi flyttede mere eller mindre sammen i hans forældres hus (de havde en kælder) halvdelen af tiden og resten af tiden, sov vi hos mine forældre.
Vi var kærester i over 2 år. Sov FAST sammen HVER NAT! Og begge forældre par var okay med det. Min kæreste var jordens sødeste fyr. Meget respektfuld og pressede mig ikke. Vi havde rigtig sex meget få gange og ellers havde vi oral sex osv. - og han fik ALDRIG lov til at komme op i mig For jeg var SÅ bange for at blive gravid - selv med kondomer og p-piller. Så fordi man sover sammen, så er det ikke nødvendigvis lig sex, hvis man har talt med sine børn om det og respekterer dem.
Så for mig er et forbud af at sove sammen fuldstændig hen i skoven. Forbud giver løgn og fortielse. Mange af de venner jeg havde, havde meget strenge regler og forbud. Og det var desværre også dem, der røg på hospitalet til udpumpning. Dem der blev gravide som 19-årige (uplanlagt). Dem som løj om, hvor de var - og det endte desværre i en voldtægt.
Jeg har aldrig løjet over for mine forældre, for jeg kunne sige alt uden de blev sure. De ville bare vide, hvor jeg var. Og at vi ALTID var min. 2 der gik sammen og fulgte hinanden hjem osv. Min mor forbød mig aldrig noget - . Hun fortalte om konsekvenserne - meget alderssvarende - også i forhold til alkohol. Hun sagde, at hun stolede på, at jeg var opdraget ordenligt.
Og Jeg kan med hjertet sige, at jeg aldrig har været så påvirket, at jeg ikke kunne styre det. At jeg faktisk ikke har løjet om, hvor jeg har været, hvor meget jeg har drukket, eller hvem jeg var sammen med.
Jeg drak mig også først rigtig fuld, da jeg følte mig HELT tryg. Ellers sad jeg bare med en slatten øl og var meget lidt snaldret. For min mor havde fortalt mig, hvad der KUNNE ske, da jeg var 12. At man kunne blive rigtig syg, også kunne man gå glip af vildt mange fede ting dagen efter, eller man kunne ende på hospitalet og skulle udpumpes osv.
pointen er: forbyd ikke - talt om konsekvenser og bed til, at du har opdraget et samvittighedsfuldt barn, der lytter efter egne grænser.:-)
Jeg fik mit første barn som 27-årig
Så selvom jeg har sovet fast sammen med mine kæreste fra alderen 16, så blev jeg ikke gravid
Jeg kendte nemlig godt konsekvenserne OG er opdraget med, at det var konsekvenserne JEG måtte leve med.