Hej
Jeg har valgt at være anonym af hensyn til min mand og jeg har tilladt anonyme svar.
Jeg er gift på 7ende år med en skøn mand, karriere mand. Pt. Ser vi hinanden i weekenderne da han arbejder i anden landsdel.
Vi er også lige kommet hjem fra 1.5 år i 3 forskellige lande, til februar skal vi 3 måneder til Italien og så videre til cali igen. Vi har en søn på 5 år.
Jeg elsker mit liv og oplever meget. Men jeg er også meget ensom, jeg er oftest alene med vores søn, dagen går med undervisning og praktiske gøremål, vi bor sjældent samme sted i flere år og jeg har derfor kun sporadiske bekendtskaber og korte lege aftaler, aldrig tætte venner, kun en enkelt. Men det er jo begrænset hvor ofte man ses når vi rejser så meget.
Jeg har det jo godt. Ja bedre end gennemsnittet (Undskyld) men jeg mangler noget? Jeg drømmer om og misunder tit "8-16" par. Med fælles venner og fælles ansvar for børn og osv.
Jeg sidder alene hver aften. Jeg er alene om hårde perioder, søvn problemer og sygdom og det er uanset hvad! Min mands arbejde fylder 24/7 midt i maden kan han blive nød til at løbe ud af døren. Jeg kan aldrig regne med ham, indimellem føler jeg at jeg bare er barnepige.
Og pga hans job skal jeg altid "se godt ud" jeg skal til middage hvor jeg skal have det stiveste pudd på, ikke må ryge, ikke må fortælle om privat liv (som i overhoved!) Ikke må være mig, jeg skal være "trofæ kone" alt skal være perfekt hele tiden. Pludselig kan der komme forretnings folk forbi og så skal hjemmet jo skinne, barnet poleret og ligne noget fra et bo bedre katalog.
Jeg er selv vokset op i et belastet miljø med en enlig mor med alkohol problemer, så jeg skal hele tiden tænke mig om og være en spillet role, ved ikke om det givet mening. Føler nærmest jeg ikke er nogen, jeg er bare en skygge af min mand, det er svært at være gift med en så succesfuld mand når jeg sådan set ikke kommer videre.
Andre med denne "livsstil" der kan genkende mine følelser og har gode råd? Andre er selfølgelig også velkommen