Til jer der venter baby: Hvad vaegter I hojest:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2009

Tullebobs

Jeg ønsker mig et barn, som vi har klædt på til at tro på sig selv og sine kvaliteter - uanset klogskab eller skønhed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2009

mor_sabina

- skriver:

Vil da nok hellere have kloge børn og så gøre dem stærke nok til at kunne stå i mod overfor mobning?

Hvis det skulle sættes sådan op?

Ja ja men hypotetisk set!

Anmeld

13. oktober 2009

mor_sabina

Tjuhl skriver:

jeg er en nummer 2 og ville til enhver tid hellere være en nummer 2! min mand er også en nummer 2 og de fleste af vores venner. men der er nu også massere af kombier af både kloge mennesker med gode sociale færdigheder og smukke mennesker med asociale færdigheder i min vennekreds, så i mit verdensbillede passer din inddeling slet ikke. jeg mener nok også, at det er op til os som forældre at lære vores børn ikke at dømme en bog på dens omslag - og hvis de går igennem livet og tror de kan skue hunden på hårene, så er det skismer da vores skyld og så er det OS der er med til at gøre at samfundet fx gør livet lettere for de smukke.

Det ene udelukker jo ikke det andet. Men i teorien, og hvis jeg skal vælge mellem de to sterotyper så vælger jeg den smukke, fordi det er nemmest.
Men selvfølgelig vil jeg da opdrage mit barn, med henblik på at aflive disse fordomme, men som det er lige nu så er de der desværre.
Jeg håber da heller ikke hverken mere eller mindre af det ene frem for det andet, men hvis du stiller det skarp op og bliver bedt om at tage stilling så tænker jeg at hvis jeg skal kunne foretage et valg må jeg jo opdigte et karakter og det kan ikke undgåes at det bliver en stereotyp.
Giver det mening? Jeg ønsker altså ikke det ene eller det andet for mit barn i virkeligheden ligesonm du heller ikke vil vælge at være hverken blind eller døv!

Anmeld

13. oktober 2009

mor_sabina

Miamaja skriver:

jeg tror ikke paa den holder. Skonhed har intet at gore med om man er mere lykkelig eller ej. personligt ville jeg hellere vaelge klogskab til mit barn end skonhed, for det kommer man laengst med i livet. skonhed er forbigaaende og selvom det kan give en fordel i visse overfladiske elementer i livet, saa er det ikke det der giver den egentlige glaede i livet mener jeg. men jeg kan da godt saette mig ind i hvorfor man umiddelbart skulle tro det

Jeg siger jo hvis det antages at det var sådan så ville jeg vælge skønhed. Man ønsker vel ikke at ens barn bliver mobbet!? Men det et ekstremt dilemma så hvem ville vælge det ene frm for det andet hvis det kom til stykket?

Anmeld

13. oktober 2009

JustAnotherName

Rosa skriver:

Puha så langt tænker jeg slet ikke - det der faktisk fylder mest lige nu er om jeg selv bliver god nok som mor for det lille barn.

I min verden har barnet "ret" til at blive hvadsomhelst, om det så er grimt, dumt, uempatisk m.m.  - jeg har bare at tage imod med kyshånd uanset hvad der kommer,  og så sørge for at være KLAR mentalt og praktisk til at tage imod og elske det ubetinget...

...og du vil blive overrasket over hvor nemt det er - man kan slet ikke andet, end at elske det lille menneske ubetinget .....så følger dét at være en god mor helt automatisk med dét.

Jeg er sikker på du bliver en fantastisk mor 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.