Til jer der venter baby: Hvad vaegter I hojest:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2009

Honningblomst

Miamaja skriver:

personligt saa tror jeg faktisk ikke smukke mennesker er lykkeligere mennesker. om de har det nemmere tror jeg heller ikke paa, generelt. paa arbejdsmarkedet og i skolen er resultatet ens for alle og der er det heller ikke nok at se godt ud for at klare sig i reglen. jeg synes virkelig danskerne kan vaere stolte over at ens for alle virkelig eksistere. saadan er det ikke i usa hvor vi bl.a paa min uddannelse som tandklinikass. fik at vide af vores laerer at det ikke var nogen nyhed, at ass. fik lon efter udseende. dvs de smukkere fik mere i lon. det blev jeg MEGET chokkeret over at hore

Jeg tror desværre at de smukke mennesker bliver foretrukket frem for de mindre smukke, de tykke, de anderledes osv osv....men det er måske meget naturligt?

Der er også datingsider for smukke mennesker, så smukke vil have smukke eller?

Her er et enkelt link af mange der findes om emnet: http://avisen.dk/smukke-mennesker-faar-lettere-et-job_105137.aspx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2009

Miamaja

Eva skriver:

Jeg tror desværre at de smukke mennesker bliver foretrukket frem for de mindre smukke, de tykke, de anderledes osv osv....men det er måske meget naturligt?

Der er også datingsider for smukke mennesker, så smukke vil have smukke eller?

Her er et enkelt link af mange der findes om emnet: http://avisen.dk/smukke-mennesker-faar-lettere-et-job_105137.aspx

ja, et smukt ydre kan maaske vaere en fordel ved at gore forstehaandsindtrykket mere positivt men det er ikke nok til at kunne beholde sit job eller skabe gode resultater.

men ja, jeg har oplevet det selv da jeg arbejdede som ass. for en tandlaege... han udskiftede sin 'gamle' ass. ud med mig, selvom jeg iforste omgang skulle have arbejdet i en mindre stilling paa kontoret og gav mig mere i lon end hende selvom hun havde arbejdet der i flere aar. aabenbart fordi han synes jeg var konnere. Vi var ellers lige gamle og hun var dygtigere end mig og havde mere erfaring. de andre ansatte kaldte mig for 'trophy assistenten' dvs bare en at vise frem og det var ikke sjovt. hverken professionelt eller socialt eller rent fundamentalt. der mistede jeg virkelig en del af min naivitet og tro paa rigtig og forkert.

Anmeld

12. oktober 2009

mor_sabina

Miamaja skriver:

ja, et smukt ydre kan maaske vaere en fordel ved at gore forstehaandsindtrykket mere positivt men det er ikke nok til at kunne beholde sit job eller skabe gode resultater.

men ja, jeg har oplevet det selv da jeg arbejdede som ass. for en tandlaege... han udskiftede sin 'gamle' ass. ud med mig, selvom jeg iforste omgang skulle have arbejdet i en mindre stilling paa kontoret og gav mig mere i lon end hende selvom hun havde arbejdet der i flere aar. aabenbart fordi han synes jeg var konnere. Vi var ellers lige gamle og hun var dygtigere end mig og havde mere erfaring. de andre ansatte kaldte mig for 'trophy assistenten' dvs bare en at vise frem og det var ikke sjovt. hverken professionelt eller socialt eller rent fundamentalt. der mistede jeg virkelig en del af min naivitet og tro paa rigtig og forkert.

Det er det jeg mener.
Førstehåndsindtrykket vil altså altid være mere positivt hos smukke mennesker. Men det er lidt et ekstremt dillemma for vil du helst være døv eller blind?
Selvfølgelig ønsker jeg at mit barn får et godt sind og et stort hjerte og det betyder egentlig ikke noget om han er smuk eller klog. Men hvis jeg skal vælge så må jeg tænke på hvordan han får det bedst og det tror jeg han gør hvis han er smuk.

En lille teori:

1. Smukke mennesker kommer nemmest igennem barndommen da de ofte har det nemmere socialt og får derved større selvtillid og nemmere job!

2. Kloge mennesker(hvis vi antager at de ikke er flotte) KAN have en svær barndom og KAN tage det med sig videre i deres voksne liv og skulle kæmpe mere for tingene, de får muligvis i sidste ende et bedre job/indtjening pga deres viden men vil MÅSKE have svært ved at fungere socialt da det ofte er i barndommen man lærer at navigere mellem mennesker!?

Det er en tanke og hvis vi tager det ekstreme tilfælde hvem vælger så ikke nummer 1?

Anmeld

12. oktober 2009

mor_sabina

- skriver:

Har jeg aldrig tænkt..

Ønsker bare sunde, raske glade børn.

Jeg presser citronen lidt og tænker på stereotyperne.
Er smukke eller kloge børn gladest?
Hvis man antager at smukke børn er de populære i skolen og de kloge er dem der bliver mobbet. Vil du så ikke også vælge smukke børn?

Men naturligvis er det jo ikke det der fylder hos en mor, jeg ønsker da også at han får et godt sind og et stort hjerte, det er jo kun hvis man skulle vælge ik

Anmeld

12. oktober 2009

Miamaja

mor_sabina skriver:

Jeg presser citronen lidt og tænker på stereotyperne.
Er smukke eller kloge børn gladest?
Hvis man antager at smukke børn er de populære i skolen og de kloge er dem der bliver mobbet. Vil du så ikke også vælge smukke børn?

Men naturligvis er det jo ikke det der fylder hos en mor, jeg ønsker da også at han får et godt sind og et stort hjerte, det er jo kun hvis man skulle vælge ik

jeg tror ikke paa den holder. Skonhed har intet at gore med om man er mere lykkelig eller ej. personligt ville jeg hellere vaelge klogskab til mit barn end skonhed, for det kommer man laengst med i livet. skonhed er forbigaaende og selvom det kan give en fordel i visse overfladiske elementer i livet, saa er det ikke det der giver den egentlige glaede i livet mener jeg. men jeg kan da godt saette mig ind i hvorfor man umiddelbart skulle tro det

Anmeld

12. oktober 2009

oo

mor_sabina skriver:

Det er det jeg mener.
Førstehåndsindtrykket vil altså altid være mere positivt hos smukke mennesker. Men det er lidt et ekstremt dillemma for vil du helst være døv eller blind?
Selvfølgelig ønsker jeg at mit barn får et godt sind og et stort hjerte og det betyder egentlig ikke noget om han er smuk eller klog. Men hvis jeg skal vælge så må jeg tænke på hvordan han får det bedst og det tror jeg han gør hvis han er smuk.

En lille teori:

1. Smukke mennesker kommer nemmest igennem barndommen da de ofte har det nemmere socialt og får derved større selvtillid og nemmere job!

2. Kloge mennesker(hvis vi antager at de ikke er flotte) KAN have en svær barndom og KAN tage det med sig videre i deres voksne liv og skulle kæmpe mere for tingene, de får muligvis i sidste ende et bedre job/indtjening pga deres viden men vil MÅSKE have svært ved at fungere socialt da det ofte er i barndommen man lærer at navigere mellem mennesker!?

Det er en tanke og hvis vi tager det ekstreme tilfælde hvem vælger så ikke nummer 1?

jeg er en nummer 2 og ville til enhver tid hellere være en nummer 2! min mand er også en nummer 2 og de fleste af vores venner. men der er nu også massere af kombier af både kloge mennesker med gode sociale færdigheder og smukke mennesker med asociale færdigheder i min vennekreds, så i mit verdensbillede passer din inddeling slet ikke. jeg mener nok også, at det er op til os som forældre at lære vores børn ikke at dømme en bog på dens omslag - og hvis de går igennem livet og tror de kan skue hunden på hårene, så er det skismer da vores skyld og så er det OS der er med til at gøre at samfundet fx gør livet lettere for de smukke.

Anmeld

12. oktober 2009

LMM

klogskab tror jeg, da jeg synes at det indre betyder mere end det ydre

Anmeld

13. oktober 2009

mor_sabina

Miamaja skriver:

jeg tror ikke paa den holder. Skonhed har intet at gore med om man er mere lykkelig eller ej. personligt ville jeg hellere vaelge klogskab til mit barn end skonhed, for det kommer man laengst med i livet. skonhed er forbigaaende og selvom det kan give en fordel i visse overfladiske elementer i livet, saa er det ikke det der giver den egentlige glaede i livet mener jeg. men jeg kan da godt saette mig ind i hvorfor man umiddelbart skulle tro det

Hvis det påvirker barndommen som antaget så tror jeg de fleste børn ville vælge at være populære og ikke dem der ved det hele. Men ja du har da ret jeg har jo også kun taget udgangspunkt i stereotyperne.

Anmeld

13. oktober 2009

Heidi.

Jeg vægter ingenting højest. Jeg håber bare mine børn vokser op, som nogle selvstændige individer, der går efter deres drømme, hva det måtte være. Jeg bliver de støttet 100% i det. Jeg vil altid støtte mine børn. Dog vil jeg også råde og vejlede dem.

Jeg er ligeglad med om de er super kloge eller super smukke, for de er mine børn og jeg elsker at have fået lov at være deres mor.

Kh Heidi

Anmeld

13. oktober 2009

LouiseNielsen

Ingen af delene, for det er ikke noget jeg tænker over.....

Jeg vil jo elske mit barn uanset hvad, og vil altid syntes det er smukt.... Hvad andre syntes vil jo altid være forskelligt, man kan ikke gøre alle tilfreds. Hverken med det ydre eller ens personlighed!

Jeg ønsker mit barn vil blive et lykkeligt menneske, og jeg vil gøre mit til at det bliver sådan!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.