Miamaja skriver:
ja, et smukt ydre kan maaske vaere en fordel ved at gore forstehaandsindtrykket mere positivt men det er ikke nok til at kunne beholde sit job eller skabe gode resultater.
men ja, jeg har oplevet det selv da jeg arbejdede som ass. for en tandlaege... han udskiftede sin 'gamle' ass. ud med mig, selvom jeg iforste omgang skulle have arbejdet i en mindre stilling paa kontoret og gav mig mere i lon end hende selvom hun havde arbejdet der i flere aar. aabenbart fordi han synes jeg var konnere. Vi var ellers lige gamle og hun var dygtigere end mig og havde mere erfaring. de andre ansatte kaldte mig for 'trophy assistenten' dvs bare en at vise frem og det var ikke sjovt. hverken professionelt eller socialt eller rent fundamentalt. der mistede jeg virkelig en del af min naivitet og tro paa rigtig og forkert.
Det er det jeg mener.
Førstehåndsindtrykket vil altså altid være mere positivt hos smukke mennesker. Men det er lidt et ekstremt dillemma for vil du helst være døv eller blind?
Selvfølgelig ønsker jeg at mit barn får et godt sind og et stort hjerte og det betyder egentlig ikke noget om han er smuk eller klog. Men hvis jeg skal vælge så må jeg tænke på hvordan han får det bedst og det tror jeg han gør hvis han er smuk.
En lille teori:
1. Smukke mennesker kommer nemmest igennem barndommen da de ofte har det nemmere socialt og får derved større selvtillid og nemmere job!
2. Kloge mennesker(hvis vi antager at de ikke er flotte) KAN have en svær barndom og KAN tage det med sig videre i deres voksne liv og skulle kæmpe mere for tingene, de får muligvis i sidste ende et bedre job/indtjening pga deres viden men vil MÅSKE have svært ved at fungere socialt da det ofte er i barndommen man lærer at navigere mellem mennesker!?
Det er en tanke og hvis vi tager det ekstreme tilfælde hvem vælger så ikke nummer 1?
Anmeld