Anonym skriver:
Tak for dit indlæg
Det er lige præcis den der følelse af, at der konstant er en forventning om at man skal betale, uanset grund, som jeg synes er meget svær og som gør mig lidt trist
Man blir nemlig bare trist!
Og ved min veninde var det ligesom noget der lidt kom snigende, for hun havde ik altid været sådan.
Vi havde gået på skole sammen, og efterfølgende flyttede vi til England sammen, hvor vi arbejde på hotel og borde sammen. Da vi så kom hjem til dk igen, begyndte hun at ændre sig og blev virkelig fokuseret på penge, på kun at købe de "rigtige" mærker osv osv.
Da jeg så flyttede til London igen, gik der ik længe inden hun også flyttede tilbage til Cambridge, hvilket var mega fedt. Men så ku hun finde på at ringe og bede mig om, at tage ind og købe noget for hende, fordi det var 5 pund billiger i London end i cambridge. Og det var så lige så stille der, det med at forventningerne begyndte at komme, omkring når hun besøgte mig, så betalte jeg for alt, hvilket jeg endelig bare gjorde naturligt, fordi hun jo var min gæst, men når så jeg besøgte hende sku vi helst deles. Hvilket ik betød så meget for mig, da jeg tjente en fed løn.
Men at de forventninger ligesom blev endnu større, da vi flyttede tilbage til dk og vi begge kom på su, gav jo ingen mening, og gjorde mig bare skuffet. Og især at hun blev sur, da jeg påtalte det, var bare dråben der fik bæret til at flyde over!
Helt klart overvej om ik i ska ha indført, et pengefrit venskab! Vh Stine