Jeg er nødt til at vide om jeg overreagerer eller om jeg egentlig gør ret i at være lidt vred...
Hvordan ville du ha det med at din partner tog ud om aftenen velvidende at I fik gæster næste formiddag klokken 9 - du prøver at aftale et tidspunkt vedkommende skal komme hjem for også at være klar til at modtage gæster samt stå op sammen med dig og jeres fælles barn. Partneren tøver lidt og siger både vedkommende vil prøve at komme hjem til tiden og ja til jeres aftale. Din partner kommer ikke til den aftalte tid, du er nødt til at stå alene med barn og klargøring af hjemmet til når der kommer gæster fordi din partner er kommet så sent hjem at det kun er blevet til 5 timers søvn.
Jeg føler mig røvrendt, jeg er vred og jeg gider ikke den opførsel. Jeg syntes det var en meget simpel aftale og jeg er fuldstændig uforstående overfor at min partner ikke kan overholde en enkel aftale... Overreagerer jeg?
Jeg skal lige understrege at jeg holder meget på at en aftale er en aftale, det har jeg altid gjort og vil jeg altid gøre - kan bare ikke finde ud af om jeg overreagerer ved at være sur på min partner i den her situation...
Jeg stod i en lidt lignende situation.
Jeg er lige gået i gang med kørekort, og min onkel ejer et stort område med sø, skov og masser af grusveje, så skulle ud og køre med min far og lillesøster (som jeg tager kørekort sammen med). Min kæreste valgte så at tage i byen aftenen før, da hans kammerat blev 29, sagde han skulle komme hjem i god tid, da han jo skulle være alene med børnene fra kl. 09.00. Det gjorde han ikke, og det var bare sur røv for ham, for han blev vækket så han kunne overtage børnene da jeg tog afsted.
Han vidste det, ligesom din, og så er det ærligtalt deres eget problem.
Vi havde dog ikke en aftale om et tidspunkt, jeg er ligeglad for jeg sover alligevel. Vores aftale var bare at han skulle sørge for at han fik søvn nok, så han ikke faldt i søvn mens han var alene med dem.
Anmeld
Citér