Overreagerer jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.560 visninger
25 svar
115 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. august 2017

Anonym trådstarter

Jeg er nødt til at vide om jeg overreagerer eller om jeg egentlig gør ret i at være lidt vred...

Hvordan ville du ha det med at din partner tog ud om aftenen velvidende at I fik gæster næste formiddag klokken 9 - du prøver at aftale et tidspunkt vedkommende skal komme hjem for også at være klar til at modtage gæster samt stå op sammen med dig og jeres fælles barn. Partneren tøver lidt og siger både vedkommende vil prøve at komme hjem til tiden og ja til jeres aftale. Din partner kommer ikke til den aftalte tid, du er nødt til at stå alene med barn og klargøring af hjemmet til når der kommer gæster fordi din partner er kommet så sent hjem at det kun er blevet til 5 timers søvn. 

Jeg føler mig røvrendt, jeg er vred og jeg gider ikke den opførsel. Jeg syntes det var en meget simpel aftale og jeg er fuldstændig uforstående overfor at min partner ikke kan overholde en enkel aftale... Overreagerer jeg? 

Jeg skal lige understrege at jeg holder meget på at en aftale er en aftale, det har jeg altid gjort og vil jeg altid gøre - kan bare ikke finde ud af om jeg overreagerer ved at være sur på min partner i den her situation...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2017

Anonym

Jeg havde vækket min partner og sagt at den var hans eget ansvar at komme hjem i god tid og jeg ville egentlig være ligeglad med hvor lidt søvn han fik når vi havde aftalt at der kom gæster.

Anmeld Citér

12. august 2017

Soonmom

Jeg havde været bedøvende ligeglad hvornår han var kommet hjem, han må være voksen nok til at vide at han skal være frisk til næste dag og det der skal ske. Så han skulle da bare op,..... Og 5 timer er da luksus søvn, det kan jeg næsten ikke huske hvornår jeg sidst har fået 

Anmeld Citér

12. august 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg havde vækket min partner og sagt at den var hans eget ansvar at komme hjem i god tid og jeg ville egentlig være ligeglad med hvor lidt søvn han fik når vi havde aftalt at der kom gæster.

Helt enig. Det er ikke mit problem at han kommer sent hjem, han har bare at stå op, hvilket jeg også selv ville.

Anmeld Citér

12. august 2017

Mortilah

Jeg står for alt i hjemmet plus børn.. så jeg havde personligt ikke forventet hjælp til noget- men jeg forventer ihvertfald en ren, nyvasket, pænt påklædt mand uden spritånde og ringe under øjnene! Jeg havde vækket min mand kl. 7:30 og så er det hans eget problem at klare sig igennem på lidt søvn.. men jeg synes det er ego ikke at komme hjem i "ordentlig" tid..

Anmeld Citér

12. august 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Kan godt forstå du føler dig svigtet og ladt i stikken ift jeres aftale. Men tænker også, at der måske har været for meget fokus på, at han skal komme hjem til bestemt tidspunkt, hvilket han egentlig i forvejen vidste han ikke kunne overholde. Der skulle måske mere fokus på din forventning til hans indsats dagen efter, og så må han som voksent menneske selv bestemme over og tage ansvar for sin tid og energiforbrug. Og den del af aftalen skulle så ikke ændres pga. for lidt søvn. Så skulle han jo op og gøre sit alligevel.

Min kæreste ville også sagtens kunne finde på at tage i byen dagen før noget lignende, og har gjort en del gange. Men han ved også, at det ikke ændrer på han skal give den en skalle uanset om han kun har sovet 1 time eller 5. Det er jo helt hans eget valg. Og det gør han også uden sure miner.

Anmeld Citér

12. august 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er helt fair at være vred over at stå med det hele, hvis det er meningen I skulle deles om det.

Til gengæld synes jeg det er lidt tosset at lave aftaler med forventning om komme-hjem-tider og lignende. Det er noget man gør med børn - ikke voksne mennesker. Han skal selvfølgelig til gengæld være voksen nok til at sørge for enten at komme hjem i tide eller ikke være så stiv at han ikke kan nøjes med de 5 timers søvn.

Havde det været mig så havde jeg sørget for at give den en skalle med klargøring inden jeg tog afsted velvidende jeg nok ville komme sent hjem og ikke være så frisk næste morgen.

Så ja, du må gerne være vred, men tag det som en mulighed for at lave realistisk forventningsafstemning og voksne aftaler næste gang.

Anmeld Citér

12. august 2017

Ano87

Det er helt fair at være vred! 

Jeg havde losset min ud af sengen,  uanset hvor lidt søvn han havde fået  og har også haft gjort det, en aftale er en aftale, og har kun kunne fryde mig hvis han ovenikøbet også har haft det elendigt 

Anmeld Citér

12. august 2017

Thea14

Hvornår han kom hjem måtte være hans eget valg. Men ham var blevet hevet ud af sengen næste morgen, og uanset hvor træt han var, fået at vide at det var hans egen skyld.

Er man voksen nok til at gå i byen dagen før en anden aftale, må man også være voksen nok til at leve med konsekvensen.

Anmeld Citér

12. august 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg ville have alt klar en anden gang INDEN han tager afsted. Sådan at det er minimalt der er tilbage når du stod op dem følgende morgen.  

Jeg ville forvente at han som minimum havde alt med den lille at gøre så du havde frie hænder til at ordne det sidste som du gerne vil.  

Men jo hvis man skal holde noget hjemme og man ikke er fælles om det,  så bliver jeg skam også skuffet.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.