Svigerindes gravitet gør mig trist..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2017

Mullemee

Soonmom skriver:

Ej Come on, der er sku ingen der bliver gravid, blot fordi en anden bliver det, så har du godt nok høje tanker om dig selv. 

- er du enebarn? - siden du ikke vil dele opmærksomhed?

Tænk på at dit barn får en jævnaldrende at lege med og de får glæde af hinanden. Og så lær at være glad på andres vejne, det andet er simplethen for småligt 

Jeg synes, du er ret grov. Hvis du ikke har noget brugbart at komme med, så hold din foragelse for dig selv. Det hjælper i hvert fald ikke TS, så hvorfor skriver du det? Fik du det bedre selv?

Vi er alle forskellige, og hvis hun føler, at de altid efteraber hende, så er det en helt normal følelse at skulle forholde sig til. 

Jeg synes, du skulle tænke lidt over hvordan de ting du skriver online bliver læst. Det er nemmere at sige sådan noget til folk face - to - face da man har en mulighed for at få talt det igennem men den måde du skriver på, det er uhøfligt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2017

Lotus86

Soonmom skriver:

Ej Come on, der er sku ingen der bliver gravid, blot fordi en anden bliver det, så har du godt nok høje tanker om dig selv. 

- er du enebarn? - siden du ikke vil dele opmærksomhed?

Tænk på at dit barn får en jævnaldrende at lege med og de får glæde af hinanden. Og så lær at være glad på andres vejne, det andet er simplethen for småligt 

Du bliver chokeret over TS - jeg bliver godt nok chokeret over dig. Du forstår da virkelig at sparke til en der allerede ligger ned 

Man er desværre ikke selv herre over sine følelser, og TS giver klart udtryk for, at det går hende på, at hun føler sådan, og i øvrigt ikke viser det over for sin bror og svigerinde.

Måske du en anden gang lige skulle trække vejret dybt inden du svare folk.

Anmeld Citér

4. august 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Man kan ofte ikke gøre for hvad man har af følelser, men man kan vælge hvordan man forholder sig til sine følelser og hvad man gør ved dem. Synes der er nogle mennesker, der trives ved at skabe og have noget drama i sit liv, de får energi af det, mens andre omvendt bliver trætte, udkørte og ulykkelige af det. Du lyder til måske at være blandt de sidstnævnte. Og så må du træffe et valg - vælge dig selv og dit velvære til, frem for de her negative ting og følelser der er omkring de her mennesker. Din graviditet kan i realiteten på ingen måde være mindre værd eller dårligere fordi de også er blevet gravide. Du skal nyde den for fuld udblæsning, uanset hvem hvor og hvordan prøver at skabe negativitet omkring det. Jeres lille familie er vigtigst for jer, og det skal du holde fokus på. Om de reelt efteraber jer eller ej, er da kun deres problem. Så er de mennesker der ikke har ro, men søger og jæger noget, dermed skaber drama og utilfredshed i deres eget liv. Mens I har ro i jer selv, selvtillid, og kan i stedet bruge energi på at se fremad, glæde jer over vigtige ting i livet og nyde hinanden. I er åbenbart mere modne og nok også mere glade. Så træk på skuldrene, og vær ligeglad med deres mærkelige drama. Vælg og vær stolt af at du kan være rummelig og glæde dig over din egen og også deres graviditet. Håber min lille pep-talk giver mening

Anmeld Citér

4. august 2017

Anonym

Tror det er helt naturlige følelser, som kan være lidt tabu-belagte at snakke om.... men synes det er flot du vedkender dig dem - i og med du gør det, så kan du også arbejde med dem. 

Tror blot din svigerinde er kommet med "spydige" kommentarer fordi hun har været ked af, at hun ikke blev gravid - vi andre ved jo selv hvor meget sådan noget kan fylde. 

Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at se, om I ikke kunne få gavn af hinanden og jeres graviditet og næsten jævnaldrene børn.

Ps: At de efterlignet Jer, kan måske være de ser lidt op til Jer og I er forbillede for dem.... tag det med et smil <3

Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

4. august 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Har læst tråden, blev blot så foraget at jeg ikke tænkte over det var broderen når ts skriver som om hun ikke er vant til at dele opmærksomhed 

Hvorfor skjuler du dig bag anonym knappen når du ikke gjorde i første indlæg hvor du hagler ts ned ?

Anmeld Citér

4. august 2017

nielsen80

Anonym skriver:

Hej alle. 
Jeg står i den situation, at jeg desværre ikke kan styre mine følelser - og jeg skammer mig!! 
Jeg er gravid og har termin sidst i septemper. Det er virkelig et ønske barn, som blev undfanget i første forsøg, og vi glæder os utrolig meget. MEN min kære bror har lige offentliggjort at de også venter sig en lille en, og jeg er super glad på deres vegne og det hele, men alligevel er jeg super ked af, at de venter sig nu. 

De har i løbet af min gravitet været meget negative omkring den - jævnligt fortalt mig hvor grim en "mor-krop" osv jeg får, når jeg har født. Hver gang vi så hinanden, har de skulle finde noget negativt ved min gravitet. MEN lige siden vi fortalte at vi ventede os, har de også forsøgt at blive gravide - eller rettere, min svigerinde har presset min bror ud i det.
Hun har været super bitter på mig, fordi det har taget dem så lang tid, og vi nærmest blev med det samme.

De har i lang tid "efterabet" os - købt præcis samme bil, købt præcis samme møbler, osv osv. Det er faktisk så tydeligt for andre også, at da de offentliggjorde deres gravitet for familien, sagde vores farfar "At det vidste han da godt, for B kunne da ikke gøre noget, uden han også skulle ha det. Så det er da ingen overraskelse".
Vi venter os en pige, og da de endnu ikke har været til kønsscanning, vides det ikke hvad de venter - MEN alligevel kalder de deres baby for hende/hun...

Jeg ved virkelig ikke, hvorfor jeg føler som jeg gør over deres gravitet, og jeg skammer mig virkelig over at jeg har det øv med det.
Det skal lige siges, at jeg altså ikke viser dem, hvordan jeg har det, men bakker dem op og viser glæde.

Havde de ventet noget tid - måske til jeg havde født - er jeg sikker på, at det ikke ville gå mig ligeså meget på..
Så kan det måske have noget at gøre med, at jeg bare ønsker at have denne oplevelse "selv"?

Jeg ved selvfølgelig godt, at det nok er en jalousi ting, og at vores børn (om deres er en dreng eller en pige) nok skal få ekstrem meget glæde af hinanden, men det ærgrer mig så meget, at jeg ikke kan have bare den her ting for mig selv..

Er der andre, der har oplevet noget lignende? Jeg føler mig så forkert og så lille, fordi jeg har det sådan, så kunne være rart at hører, om andre har haft det ligesådan.

Må indrømme, jeg faktisk har lidt ondt af din bror og svigerinde. Prøv at tænkt, hvordan det må være, at når man annoncerer sin graviditet til første barn, så er kommentaren " selvfølgelig er I det, når nu også X er det". Det synes jeg faktisk er en uforskammet kommentar fra din familie, man siger altså tillykke og holder det andet inde. Ved godt det ikke var dig, men det slog mig bare lige.

Jeg forstår dine følelser om gerne at ville have det for dig selv! Jeg tror dog hurtigt, du vil opleve dersom en gave, at der er et jævnaldrende barn i familien. Når de er 2-3år og begynder at lege, bliver det så rart for jer. I det hele taget, tror jeg, at jo før du kan se på de positive sider, jo før begynder du at glæde dig til at blive faster. Og et eller andet sted tænk på hvor cool du må være, hvis de ligefrem efterligner alt du gør!

Anmeld Citér

4. august 2017

Soonmom

Anonym skriver:

Bliver virkelig provokeret af dine fordomme mod enebørn. Sikken latterlig kommentar..

TS åbner op for nogle følelser, hun tumler med for at få brugbare råd og nye perspektiver. Dit indspark var da bare at sparke til én, der ligger ned. Hvor unødvendigt..

Jeg har ingen fordomme omkring enebørn, men ved det fordi jeg selv er enebarn, enten vil man have al opmærksomhed eller også vil man helst slet ikke have noget  

Anmeld Citér

4. august 2017

Soonmom

Mullemee skriver:

Jeg synes, du er ret grov. Hvis du ikke har noget brugbart at komme med, så hold din foragelse for dig selv. Det hjælper i hvert fald ikke TS, så hvorfor skriver du det? Fik du det bedre selv?

Vi er alle forskellige, og hvis hun føler, at de altid efteraber hende, så er det en helt normal følelse at skulle forholde sig til. 

Jeg synes, du skulle tænke lidt over hvordan de ting du skriver online bliver læst. Det er nemmere at sige sådan noget til folk face - to - face da man har en mulighed for at få talt det igennem men den måde du skriver på, det er uhøfligt.

Synes absulut ikke jeg er grov. 

At man tror andre vælger at få børn fordi man selv får opmærksomhed fordi man venter sig, er da total hul i hovedet 

Anmeld Citér

4. august 2017

Soonmom

Hvorfor skjuler du dig bag anonym knappen når du ikke gjorde i første indlæg hvor du hagler ts ned ?

Hvis jeg ville skjule mig bag anonym knappen, havde jeg nok gjort det fra starten, ved ikke hvorfor den skrev som anonym, det var ikke noget jeg bad om, står ved mine meninger og holdninger og har ingen grund til at bruge anonym knappen, hvilket andre åbentbart føler de har  

Anmeld Citér

4. august 2017

Aristocats

Soonmom skriver:

Synes absulut ikke jeg er grov. 

At man tror andre vælger at få børn fordi man selv får opmærksomhed fordi man venter sig, er da total hul i hovedet 

Du er grov i den måde du formulerer dig på - din tone er en smule grov og nedladende. Derfor fremstår din kommentar ikke særligt konstruktiv fremfor hvis du havde formuleret dig på en anden måde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.