Min kæreste vil være en kvinde?? Er i CHOK

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2017

B&J

Rolig rolig roligt.

du åbner en mail om alt muligt, måske skulle du sætte dig ned med din mand og snak med ham om det hele og vær ærlig omkring du var inde på mailen osv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2017

Pikku Myy

Anonym skriver:

Du har ret i, at hvis det er noget han bare gør engang imellem når jeg ikke er hjemme, så behøver det ikke nødvendigvis at påvirke vores liv. Men han skriver altså om at tage kvindelige hormoner. Det tænker jeg ikke han kan skjule for resten af verdenen hvis han begynder på det..

Og jeg kan da ikke lade ham være alene med vores datter når den dag kommer, for lige pludselig er far væk og en eller anden fremmede dame er der i stedet. 

Jeg er sikker på at en mand i kvindetøj eller en kvinde der tidligere har været en mand, kan være en lige så god forælder som alle os andre.

Han er ikke en anden. Han har stadig den samme humor. Den samme moral. Den samme kærlighed til jeres fælles barn.

Det vil aldrig blive godt, hvis du tager hans datter fra ham.

Anmeld Citér

29. juni 2017

Sandratoft

Pikku Myy skriver:

Jeg er sikker på at en mand i kvindetøj eller en kvinde der tidligere har været en mand, kan være en lige så god forælder som alle os andre.

Han er ikke en anden. Han har stadig den samme humor. Den samme moral. Den samme kærlighed til jeres fælles barn.

Jeg tror hun mener, at det lille barn kender sim far ud fra et bestemt udseende, og derfor muligvis vil blive bange/forvirret hvis han klæder om til en kvinde når han er alene hjemme med deres datter. Hun vil jo givetvis ikke kunne kende den nye dame i starten. 

Relationen mellem datteren og den kvindelige side af hendes far, kan selvfølgelig komme, hvis der er kontinuerlig kontakt mellem dem 

Anmeld Citér

29. juni 2017

Abracadabra

Pikku Myy skriver:

Hvis min mand gik og drømte om at blive kvinde, ville han desværre ikke være den samme for mig. Jeg ville ikke kunne fortsætte mit liv sammen med ham, hvis han op den måde havde spillet skuespil for mig og i virkeligheden var en helt anden.

Jeg ville afslutte forholdet, men forældreskabet ville vi jo altid være fælles om. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Du har ret i, at hvis det er noget han bare gør engang imellem når jeg ikke er hjemme, så behøver det ikke nødvendigvis at påvirke vores liv. Men han skriver altså om at tage kvindelige hormoner. Det tænker jeg ikke han kan skjule for resten af verdenen hvis han begynder på det..

Og jeg kan da ikke lade ham være alene med vores datter når den dag kommer, for lige pludselig er far væk og en eller anden fremmede dame er der i stedet. 

Nu er hun jo ikke den første, hvis forældre skifter køn. Ja, det er mærkeligt, men de vænner sig jo til det og jeg vil sige jo tidligere, jo bedre.. for så er far jo ikke væk, han har ikke været der.

Du får det til at lyde som om hun vil skade din datter, fordi han tænker på at skifte køn.

Du ved slet ikke om han er 100%sikker på om han vil gøre det, men er allerede i gang med fordomme om hvad der kan ske.

Er du bange for at du ikke kan elske ham, hvis han bliver en kvinde?

Og du siger at du føler dig forrådt? Du ved ikke hvor længe han har gået rundt med de tanker... Skulle han have sagt det, da I mødte hinanden; Ja, undskyld jeg tror jeg måske hellere vil være en dame.

Hvad med at sætte dig ned og snakke med ham? Støt ham.. Prøv at hør hans historie, hans tanker, før du begynder at tænke alt det værste.

Anmeld Citér

29. juni 2017

Pikku Myy

Sandratoft skriver:

Jeg tror hun mener, at det lille barn kender sim far ud fra et bestemt udseende, og derfor muligvis vil blive bange/forvirret hvis han klæder om til en kvinde når han er alene hjemme med deres datter. Hun vil jo givetvis ikke kunne kende den nye dame i starten. 

Relationen mellem datteren og den kvindelige side af hendes far, kan selvfølgelig komme, hvis der er kontinuerlig kontakt mellem dem 

Et lille barn vil ikke undre sig over at en mand tager en kjole på. De ved jo ikke at vi i vores kultur har bestemt at det er forbeholdt kvinder. Hvis faderen tager en kjole og sminke på, vil det ikke være mere underligt end hvis moderen gør.

Måske vil det faktisk gøre det hele væsentligt nemmere for datteren, hvis hun oplever sin far som kvinde inden alle vores tabuer og regler er blevet en del af hendes norm.

Anmeld Citér

29. juni 2017

Pikku Myy

Abracadabra skriver:

Hvis min mand gik og drømte om at blive kvinde, ville han desværre ikke være den samme for mig. Jeg ville ikke kunne fortsætte mit liv sammen med ham, hvis han op den måde havde spillet skuespil for mig og i virkeligheden var en helt anden.

Jeg ville afslutte forholdet, men forældreskabet ville vi jo altid være fælles om. 

Jeg er heller ikke sikker på at jeg ville kunne leve med det personligt. Men de værdier han/hun har som forælder ændrer sig vel ikke. Han/hun kan vel stadig give kram og putte. Lege og opdrage. Støtte og trøste. Det ændrer sig vel ikke? Han/hun kan vel stadig være en hamrende god forælder.

Anmeld Citér

29. juni 2017

Aristocats

Der var et program på TV2 hvor der blandt andet var en transkønnet kvinde som skiftede imens hendes børn også var forholdsvis små. Det fungerede i starten på den måde at hun spurgte om ungerne havde lyst til at se far som Anita/kvinde. Herefter var aftalen noget lignende at når ungerne kom, så var far Anita om fredagen og resten af dagene var hun far i mandetøj. 

Og hun sagde blandt andet at hun ville altid være hendes børns far. Børn kan sagtens vænne sig til sådan noget og det er ikke noget at være så bekymret over. Børn tager det ofte lettere end voksne 

Anmeld Citér

29. juni 2017

Anonym

Inden du går helt i panik og konstaterer en hel masse, så bliver du nødt til at snakke med din kæreste.

Det hele kan også bare være fantasier han ikke er klar til at dele med dig, og måske aldrig bliver. Fantasier der er frække at lege med, men bestemt ikke er noget han ønsker at føre ud i livet.

Min mand kender da bestemt heller ikke til alle mine sexuelle fantasier, selv efter mere end 10 år sammen. Og de fleste af de fantasier er nogen der aldrig bliver ført ud i livet, de er der bare...

Så slå koldt vand i blodet og sæt dig ned og snak med din kæreste - og husk at undskylde for at lure i hans private ting, for det er bestemt ikke en ting der er ok at gøre.

Anmeld Citér

30. juni 2017

Troldemommi

Hvordan har du det trådstarter? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.