Baby Shower

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2017

Augustmama

Til min babyshower gav folk 75kr for mad og drikke og pynt pr Pers, også havde folk selv en gave med. 

Til min venindes gav vi 100kr hver, for mad, pynt og drikkevarer og havde selv gave med 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2017

Mum33

Bambii skriver:

Hej alle i skønne mennesker �� 

Jeg står og skal holde et baby showet for min søster. 

Min mor og jeg er kommet i tvivl omkring, hvad man kan tillade sig at sige folk skal betale. Allesammen er indforstået med at vi splejser, da det hurtigt kan rende op i pris. Vi er kommet frem til at pynt, mad, underholdning og en gavekurv med div. Vil løbe op i ca. 6000kr. Vi er 11 personer til at skulle dele det beløb, hvilket vil sige ca. 550kr. Pr. Person. Vi er meget i tvivl om man kan tillade sig at sige folk skal betale så meget?�� 

Det skal lige siges at beløbet indebærer gravid massage og gravid fotografering�� 

Hvis ikke det er rimeligt, hvad vil i så foreslå er okay at folk betaler til baby shower inkl. Alt?�� Eller har i andre forslag til hvordan man kan gøre det?�� 

På forhånd tak��

Seriøst? Ville aldrig give så meget. Ville max smide en 100 kr efter sådan et "ekstra lille arrangement". Der kommer jo barselsgave og dåb også. Synes det er kørt helt vildt op. Synes ikke at man kan kræve betaling for pynt mm af gæsterne. Det må dem der invitere stå for. 

Anmeld Citér

5. juli 2017

Mum33

Bambii skriver:

Altså de 550 kr. Er inkl. Mad/kager/drikkevarer, pynt, underholdning og en gavekurv inkl. Massage og fotografering. 

Vi regner med at maden bliver bestilt (150kr. Pr. Person) 

Kager laver vi selv (pris ukendt) 

Pynt har vi brugt ca. 5-700kr. På 

Gavekurv inkl. Massage og fotografering bliver ca. 2500kr. 

Så jeg syntes det hele hurtigt løber op

Mad:en bager boller

kage: en anden bager 

pynt: lyserøde servietter og balloner ( I søsteren Grene kan I klare denne post for en 50-100,-) 

Gavekurv: lækker bodylotion, babyblade, chokolade (kan laves for 200,-) 

Samlet budget - MAX 100 pr person

Anmeld Citér

6. juli 2017

Loa

Har aldrig hørt man skulle betale for at deltage i babyshower. 

Hvordan i alverden er jeres post med pynt blevet så dyrt? Det brugte vi ikke engang i nærheden af til vores dåb.

Og mad bestilles udefra? Kan i ikke lave sandwich eller smørrebrød og bage en kage/boller? 

I min verden ville det også være 100 gange hyggeligere at lave "baby" lege og lign til et babyshower, end at den kommende mor skulle have massage og fotograferes, det er jo ikke noget gæsterne på nogen måde er en del af, så jeg ville, som gæst, føle mig totalt overflødig. Selvom det er to super fine gaver i har tænkt på til hende.

Lyder som om det er blevet liiiidt kørt op a la USA....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.