Baby Shower

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2017

Abracadabra

Jeg synes, at den nærmeste familie skal dele udgifterne til mad, drikke og pynt. Så kan folk selv medbringe en gave. Jeg ville aldrig give 550 for et babyshower. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2017

Aristocats

Sådan helt tradtionelt set (amerikansk) er det ikke et unormalt beløb at bruge på babyshower-gave, men jeg ville dog aldrig i livet give så meget og specielt heller ikke når det bliver stillet som et krav. Det er et alt for voldsomt beløb. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

MysteriousAngel

Bambii skriver:

Hej alle i skønne mennesker �� 

Jeg står og skal holde et baby showet for min søster. 

Min mor og jeg er kommet i tvivl omkring, hvad man kan tillade sig at sige folk skal betale. Allesammen er indforstået med at vi splejser, da det hurtigt kan rende op i pris. Vi er kommet frem til at pynt, mad, underholdning og en gavekurv med div. Vil løbe op i ca. 6000kr. Vi er 11 personer til at skulle dele det beløb, hvilket vil sige ca. 550kr. Pr. Person. Vi er meget i tvivl om man kan tillade sig at sige folk skal betale så meget?�� 

Det skal lige siges at beløbet indebærer gravid massage og gravid fotografering�� 

Hvis ikke det er rimeligt, hvad vil i så foreslå er okay at folk betaler til baby shower inkl. Alt?�� Eller har i andre forslag til hvordan man kan gøre det?�� 

På forhånd tak��

Har lige været. Vi kom alle med noget til en fælles buffet og havde en gave med hver især. Desuden havde vi betalt 50 kr til pynt såsom servietter mm.  Vi var 6. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Bambii skriver:

Altså de 550 kr. Er inkl. Mad/kager/drikkevarer, pynt, underholdning og en gavekurv inkl. Massage og fotografering. 

Vi regner med at maden bliver bestilt (150kr. Pr. Person) 

Kager laver vi selv (pris ukendt) 

Pynt har vi brugt ca. 5-700kr. På 

Gavekurv inkl. Massage og fotografering bliver ca. 2500kr. 

Så jeg syntes det hele hurtigt løber op

Jeg syntes det er helt vildt at i har brugt 5-700kr på pynt. Men ved self heller ik hva slags pynt man bruger til baby shower! 

Ku man ik evt fordele opgaverne lidt ud, så der feks var nogen som kom med sandwich, nogen der kom med kage og nogen der kom med drikkevare? På den måde ka man i hvert fald sagtens gøre det meget, meget billiger... Bare en tanke. Vh Stine 

Anmeld Citér

29. juni 2017

koeapabshicar

Jeg synes godt nok også det lyder helt vanvittigt. Jeg har holdt for min søster også og der lavede jeg en kage og min kusine købte lidt pynt og drikkevare og så kom der ca 10 mennesker. Vi brugte måske sammenlagt 300 kr. Så kom alle med en gave de selv fandt passende. Jeg ville ikke forlange folk skulle betale så meget for et baby shower. Synes slet ikke det er passende. Hvis folk er enige om at splejse så max 150-200 kr pr mand. Og det synes jeg endda er lidt højt. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det lyder altså virkelig som mange penge..

Jeg tænker der både kan spares på mad og pynt... Især pynt?

Plejer man ikke også normalt have gave med selv?

Mht. mad kan man jo gøre så hver mand havde en ret med.. Det har vi gjort mange gange, og det har også sin helt egen charme..

Nu siger jeg, du skriver underholdning - må jeg spørge hvad det indebærer? (af ren nysgerrighed) for tænker også det er en af de ting man kan spare på

Anmeld Citér

29. juni 2017

Bebsen

Jeg var ihvertfald ikke kommet hvis jeg sku betale 550 

De babyshowers jeg har været til, har været enten sammenskudsgilde, altså at man kom med en kage eller ret hver og gave selvf, eller at værten betalte for maden osv og man selv kun kom med gave og evt sjove indslag. Jeg ville aaaaldrig betale 550kr, ikke engang til min nærmeste venindes BS... 

Anmeld Citér

29. juni 2017

fresia

Profilbillede for fresia

Til de babyshowers jeg har holdt eller været med til, har det været den gruppe der arrangerede der betalte mad, drikke, pynt mm. De andre deltagere vælger så selv om de vil medbringe en gave. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

AnoMom

Du siger alle gæsterne er indforstået med at betale til festen. Men er de klar over hvor meget pynt det er i har købt, hvilket mad og hvilke gaver i har tænkt jer?

hvis gæsterne er klar over det allesammen. Så ved de jo også at beløbet ryger op i de 5-600 kr pr mand. 

Men hvis det bare er nogle valg i har taget, din mor og dig uden om se andre gæster. Så er 550 kr alt for mange penge og havde personligt sagt at jeg gerne kommer med tager selv mad og gave med for det ville jeg ikke medvirke til. 

Enten er man sammen om det og betaler og arrangerer sammen allesammen og lægger er budget og følger det. Ellers betaler du og din mor gildet selv og folk tager gaver med selv. 

Det er min holdning

Anmeld Citér

29. juni 2017

januar16

De babyshowers jeg har været med til (både som gæst og den gravide) har slet ikke været i nærheden af det budget.

Alle sammenskudsgilde, hvor gæsterne alle har haft en gave med som de synes var passende. Og hvor vi har delt udgifterne til pynt og underholdning.

Pynt har været nogle balloner, kopper, sugerør, servietter og måske et enkelt 'banner' 

Underholdning en hvid body som bliver skrevet på med tuscher beregnet til stof, og ellers forskellige gættelege som først bliver afgjort til fødslen (længde, vægt, fødselsdag mv) 

Mht gaven. Er det aftalt i gruppen at i giver en dyr fælles gave? Ellers ville jeg nok holde igen med dette. 

Jeg har engang oplevet at der var en der stod for gave og som endte med at købe gave for over dobbelt så meget som aftalt. Jeg betalte, men skulle da aldrig give fælles gave med denne person igen. Jeg tror du skal passe på med at lægge en udgift for en gave som du gerne vil give over på deltagerene til babyshower. 

Det er en sød og god gave, men en så dyr gave synes jeg at du skal have ok fra alle deltagere inden den købes, så de ikke bliver bondefanget til at betale så meget (også meget mere end et standard dansk babyshower)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.