Baby Shower

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.290 visninger
23 svar
47 synes godt om
29. juni 2017

Bambii

Hej alle i skønne mennesker �� 

Jeg står og skal holde et baby showet for min søster. 

Min mor og jeg er kommet i tvivl omkring, hvad man kan tillade sig at sige folk skal betale. Allesammen er indforstået med at vi splejser, da det hurtigt kan rende op i pris. Vi er kommet frem til at pynt, mad, underholdning og en gavekurv med div. Vil løbe op i ca. 6000kr. Vi er 11 personer til at skulle dele det beløb, hvilket vil sige ca. 550kr. Pr. Person. Vi er meget i tvivl om man kan tillade sig at sige folk skal betale så meget?�� 

Det skal lige siges at beløbet indebærer gravid massage og gravid fotografering�� 

Hvis ikke det er rimeligt, hvad vil i så foreslå er okay at folk betaler til baby shower inkl. Alt?�� Eller har i andre forslag til hvordan man kan gøre det?�� 

På forhånd tak��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2017

God-mor

Bambii skriver:

Hej alle i skønne mennesker �� 

Jeg står og skal holde et baby showet for min søster. 

Min mor og jeg er kommet i tvivl omkring, hvad man kan tillade sig at sige folk skal betale. Allesammen er indforstået med at vi splejser, da det hurtigt kan rende op i pris. Vi er kommet frem til at pynt, mad, underholdning og en gavekurv med div. Vil løbe op i ca. 6000kr. Vi er 11 personer til at skulle dele det beløb, hvilket vil sige ca. 550kr. Pr. Person. Vi er meget i tvivl om man kan tillade sig at sige folk skal betale så meget?�� 

Det skal lige siges at beløbet indebærer gravid massage og gravid fotografering�� 

Hvis ikke det er rimeligt, hvad vil i så foreslå er okay at folk betaler til baby shower inkl. Alt?�� Eller har i andre forslag til hvordan man kan gøre det?�� 

På forhånd tak��

Personligt ville jeg aldrig betale så meget til et babyshower. Syntes også at det er nogle meget store gaver. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

Bambii

God-mor skriver:

Personligt ville jeg aldrig betale så meget til et babyshower. Syntes også at det er nogle meget store gaver. 

Hvad ville du syntes er en rimelig pris?�� 

Jeg har aldrig holdt baby shower før, så mangler noget inspiration��

Anmeld Citér

29. juni 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker også at det er en vildt dyr gave!

Og hvis man går sammen, så tænker jeg, at man evt ku vælge at det endten var massage eller fotografering og ik begge dele.

Tænker helt ærlig at jeg højest ville bruge 200kr!

Der ska sikkert også gives barselsgave/dåbsgave, når baby var født, også ville det hele jo pludselig løbe op i en mindre formue. Så ud fra at sku være med i en fælles gave til 550kr, ville jeg vælge fra eller selv finde på noget. Vh Stine 

Anmeld Citér

29. juni 2017

Miti's mama

Vi gør altid at folk selv tager en gave med, så kan man selv bestemme hvad man kan og vil give. Ville synes det var mærkeligt at gaven allerede var bestemt. Men det er selvfølgelig forskelligt fra familie til familie.

Anmeld Citér

29. juni 2017

Anonymor

Jeg ville aldrig betale så meget eller deltage i arrangementet hvis det var arrangeret på den måde.. Synes måske lige det bliver blæst for meget op. De babyshowers jeg har deltaget i, har vi alle medbragt et eller andet spiseligt, måske en kage, og så en lille gave, fx en nusseklud eller noget hjemmelavet.

Jeg ville rynke meget på næsen, hvis det var mig, der blev inviteret til den slags og pålagt at betale 550 kroner. I mine øjne er en babyshower, hvis man da skal holde det, et arrangement hvor man sammen skal hygge med den gravide, for mig er det ikke særlig interessant at den gravide skal masseres og fotograferes..

Anmeld Citér

29. juni 2017

Bambii

StineW79 skriver:

Tænker også at det er en vildt dyr gave!

Og hvis man går sammen, så tænker jeg, at man evt ku vælge at det endten var massage eller fotografering og ik begge dele.

Tænker helt ærlig at jeg højest ville bruge 200kr!

Der ska sikkert også gives barselsgave/dåbsgave, når baby var født, også ville det hele jo pludselig løbe op i en mindre formue. Så ud fra at sku være med i en fælles gave til 550kr, ville jeg vælge fra eller selv finde på noget. Vh Stine 

Altså de 550 kr. Er inkl. Mad/kager/drikkevarer, pynt, underholdning og en gavekurv inkl. Massage og fotografering. 

Vi regner med at maden bliver bestilt (150kr. Pr. Person) 

Kager laver vi selv (pris ukendt) 

Pynt har vi brugt ca. 5-700kr. På 

Gavekurv inkl. Massage og fotografering bliver ca. 2500kr. 

Så jeg syntes det hele hurtigt løber op

Anmeld Citér

29. juni 2017

Bambii

Anonymor skriver:

Jeg ville aldrig betale så meget eller deltage i arrangementet hvis det var arrangeret på den måde.. Synes måske lige det bliver blæst for meget op. De babyshowers jeg har deltaget i, har vi alle medbragt et eller andet spiseligt, måske en kage, og så en lille gave, fx en nusseklud eller noget hjemmelavet.

Jeg ville rynke meget på næsen, hvis det var mig, der blev inviteret til den slags og pålagt at betale 550 kroner. I mine øjne er en babyshower, hvis man da skal holde det, et arrangement hvor man sammen skal hygge med den gravide, for mig er det ikke særlig interessant at den gravide skal masseres og fotograferes..

Er helt ny på området og har ingen idé om hvad det koster eller hvordan det helt præcist skal arrangeres, også derfor jeg spørger her inde. Jeg syntes nemlig selv det er vildt. 

Måske man skulle gøre det sådan at folk betaler for maden og min mor og jeg så selv giver hende de gaver 

Anmeld Citér

29. juni 2017

MiniMe2005

Jeg synes, det lyder lidt vildt, at det kan blive så dyrt. Gaven er som sådan fin, men 5-700 kr for pynt?? Det kan HELT sikkert gøres billigere. Det samme med maden. Lav det selv, eller bed alle om st komme med en ret.

For at sammenligne, brugte vi 1500 kr på vores søns navngivning. Der var 22 gæster. De 1500 kr var inkl kage, kaffe, pynt, vin og mad (vi hentede familiepizzaer). Selv hvis vi smider jeres ind, bliver det det kun 4000 kr. 

Jeg tror heller ikke, jeg ville give så meget til et babyshower. I kan eventuelt droppe den ene store gave. Det er rigtigt fint, at I vil give så meget, men hvis det ender med så højt et beløb, ville jeg revurdere det. Personligt ville jeg langt foretrække massagen! Den var guld værd sidst i graviditeten og lækkert med selvforkælelse. Personligt synes jeg, gravidfotos ofte bliver ret kiksede, så jeg ville aldrig selv bruge penge på det eller føle mig tilpas, hvis jeg havde fået det. Men det kommer jo an på personen.

Anmeld Citér

29. juni 2017

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Jeg synes det er en sød idé med babyshower. Jeg har ikke været med til et og ej heller blevet holdt for mig. Jeg har ikke selv nogen forventning om at mine venner/bekendte skal holdet det for mig.

Jeg synes så, som de andre også ytrer at prisen er relativt høj. Mit forslag vil være at der "kun" bliver holdt fx kagehygge, så hver deltager medbringer en kage. Udover det kunne der opkræves et beskedent beløb på fx 30kr. pr. person + at de kommer med en gave i det omfang de selv har lyst til. Jeg synes det er nogle fine gaver I har tænkt på, men synes det er meget store gaver og et babyshower er vel egentlig tiltænkt mange gaver(mere end 2) som både er til mor og baby. Her tænker jeg på fx stofbleer, bleer, termometer, ammeindlæg mv. Men jeg har ikke en fis forstand på det. 

Hvis I er 11 deltager, vil I kunne købe pynt på 330 kr. Det tænker jeg må være rigeligt. Der er mange måder at pynte op på. Fx noget tyl, fra stof 2000, balloner fra søstrene grene/tiger og ligeledes servietter, lidt lys og lignende. Det må kunne gøres billigere end 5-700 kr. 

Vi har holdt dåb et par gange og jeg har faktisk skrevet budgettet ned hver gang og har aldrig nærmet mig 500 kr. Men der har været rigeligt pynt og det har set rigtig fint og hyggeligt ud. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.