Anonym skriver:
Hvis du læser det jeg skriver ville du vide at 1. Hans arbejdstider er ret lange og 2. Han har kun fri i sommerferien.
Så tro ikke at vi prøver BEGGE to at ikke at være til gene for vores arbejdspladser.. er klar over de ikke har valgt min graviditet og jeg VED udemærket godt det min mave som skal skannes...
Jeg spurgte til råds om der var noget vi kunne gøre eftersom hans chef kone også er gravid og chefen er væk ca 2 gange om måneden min.. for at tage med hans kone.. Det jeg ikke kunne forstå han måtte når min mand ikke må komme med til de 2 datoer.. Han var ikke med til min NF fordi hans chef sagde han ikke kunne få 11/2 time før fri.
Hvad chefen gør er en anden sag. Det er da rigtig dårlig stil af en leder, at han render til de ting, når medarbejderne ikke kan tage fri til det samme, MEN eftersom han er chefen, er det jo ham der bestemmer det. Min kæreste er da også nogle gange træt af, at han må arbejde 12 timer over på en uge, mens chefen smutter tidligt for at gå til golf. De laver dog ikke det samme arbejde i det daglige, så sådan er det jo bare.
I stedet for at blive sur og irriteret over, at chefen selv tager fri til de ting, synes jeg din kæreste skal prøve at tage en snak med chefen. Han skulle fortælle, at det betyder meget for ham at kunne være med til scanningerne - eventuelt selv komme med forslag om at flexe. I de perioder hvor der er travlt på min kærestes arbejdsplads, tror jeg heller ikke han kunne smutte en time tidligere - han kunne dog helt sikkert få lov til det, hvis han mødte 1 - 1,5 time før ind om morgenen.
Jeg ved selvfølgelig ikke hvad der vil virke for jer, men jeg tror samtale er vejen frem. UDEN at trække chefens kones graviditet ind i det - det giver kun anledning til irritation/diskussion. Når det kun drejer sig om to scanninger, burde det være muligt at tage fri de dage, hvis chefen er helt usamarbejdsvillig... For selvom du skriver, at han kun har fri i sommerferien, så har han jo altså som alle os andre ret til (minimum) 5 ugers ferie om året
Mon ikke en feriedag så kan arrangeres, bare det meldes ud i god tid.
Held og lykke med det hele 
Anmeld
Citér