Færdiglavet grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2017

Miti's mama

Anonymor skriver:

Og jeg ville ønske, at folk ikke automatisk greb faklen "mommy-shaming", fordi man stiller sig kritisk over for folks valg. Den er ærlig talt for letkøbt. Mommy-shaming er i mine øjne et langt mere relevant begreb at bruge om situationer, hvor mødre dømmes for valg, som fx ikke følger "shamerens" normer, men som ellers er harmløse. I det her tilfælde er der jo tale om et valg til trods for en viden om, at sundhedsstyrelsen anbefaler at vente til et halvt år, fordi barnets tarmsystem ikke er tilstrækkeligt modnet, når det kun er 4 måneder gammelt. At stille sig kritisk over for det, når der ikke lader til at være en virkelig god grund til at starte tidligt, det er i mine øjne på ingen måde mommy-shaming, men snarere bare almindelig sund kritisk tænkning.

Det kunne jo også have været, at du ikke var bekendt med risici og negative konsekvenser, i hvilket fald det i mine øjne var ret vigtigt, at du blev gjort opmærksom på dem

At vente indtil 6 mdr gælder så vidt jeg har kunnet finde ud af, kun grød med gluten... så det er ikke relevant med bla hirse. Så det er egentligt mommy shaming.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2017

Soonmom

Vi startede også stille og roligt med grød som 4 måneders og det kommer jeg også til ved nummer 2 nuher om 14 dage, jeg synes det er super at begynde nu og køre det stille og roligt ind, havde ingen problemer ved nummer 1 mht tarmene

Anmeld Citér

15. juni 2017

Anonymor

Miti's mama skriver:

At vente indtil 6 mdr gælder så vidt jeg har kunnet finde ud af, kun grød med gluten... så det er ikke relevant med bla hirse. Så det er egentligt mommy shaming.

I SST egen folder om overgangskost skriver de, at hvis barnet trives og vokser som det skal, er det bedst at vente med overgangskost til tæt på 6 mdr. Så det er jeg ikke enig med dig i. Og ud fra TS beskrivelser giver hun ikke udtryk for at barnet mistrives på nuværende fødeindtag, blot at SP havde anbefalet grød fra 4 mdr  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

15. juni 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

da min søn viste tegn på ikke at blive mæt kun på modermælk lavede min mor en smule fløjlsgrød til ham, og han spiste med stor velbehag.

Da jeg fik min datter og hun også begyndte at vise tegn på at MME ikke var nok, så gav min sundhedsplejerske mig go for at prøve med hende også. Det var da hun var ca. 4 mdr.

Anmeld Citér

15. juni 2017

Miti's mama

Anonymor skriver:

I SST egen folder om overgangskost skriver de, at hvis barnet trives og vokser som det skal, er det bedst at vente med overgangskost til tæt på 6 mdr. Så det er jeg ikke enig med dig i. Og ud fra TS beskrivelser giver hun ikke udtryk for at barnet mistrives på nuværende fødeindtag, blot at SP havde anbefalet grød fra 4 mdr  

Jeg er ts. Og nej jeg havde ikke skrevet det først fordi det var slet ikke det mit spørgsmål handlede om. Men min datter vil  meget gerne have skemad og er ikke glad for sit mme altid.

Anmeld Citér

15. juni 2017

Anonymor

Miti's mama skriver:

Jeg er ts. Og nej jeg havde ikke skrevet det først fordi det var slet ikke det mit spørgsmål handlede om. Men min datter vil  meget gerne have skemad og er ikke glad for sit mme altid.

Og du har truffet dit valg, og det skal du jo så blot holde dig fast på, hvis du finder, at det er det rette. Det betyder dog ikke, at det ikke på samme tid er godt med at belyse de anbefalinger der er, da der helt sikkert sidder mange førstegangsfødende og læser med og fordi der er mange der starter tidligt på grød mest fordi det er lidt skægt og hyggeligt, hvilket jo er ret ærgerligt, når barnet ellers trives helt fint på MME eller brystmælk, i hvilket tilfælde anbefalingerne hedder at det er bedst at vente  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.