Færdiglavet grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.629 visninger
25 svar
47 synes godt om
13. juni 2017

Miti's mama

Så min datter er lige fyldt 4 mdr og vi skal begynde på grød. Jeg kigger på indholdet i diverse færdige babygrød, og de har allesammen mælk i! Er det ikke noget med at børn ikke må få komælk før de er et år? Er der noget jeg har misforstået? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2017

MiniMe2005

Lav det selv :-) Det er mindst ligeså nemt, og du styrer selv, hvad der kommer i. Der er en opskrift i materialet fra Sundhedsstyrelsen (kan findes på nettet), som er ret nem at følge.

Men det er vist noget med, at den mælk, der er i, er behandlet på en eller anden måde... Lidt som med mme, som jo er baseret på komælk.

Anmeld Citér

15. juni 2017

Anonymor

Bider mærke i du skriver i nu skal starte på grød fordi barn er 4 mdr. Hvorfor venter i ikke til et halvt år som man anbefaler? 

Anmeld Citér

15. juni 2017

Kay

De må ikke få mælk i drikke form... de må gerne få mælk i maden... og det er ret nyt med de ikke må få mælk... det måtte de fra 6 md. For 3 år siden... grunden til det var at de kedede det sammen med overvægt senere i livet når der blev drukket meget mælk tidligt

Anmeld Citér

15. juni 2017

Miti's mama

Anonymor skriver:

Bider mærke i du skriver i nu skal starte på grød fordi barn er 4 mdr. Hvorfor venter i ikke til et halvt år som man anbefaler? 

Det er min sundhedsplejerske der har anbefalet det.

Anmeld Citér

15. juni 2017

Miti's mama

MiniMe2005 skriver:

Lav det selv :-) Det er mindst ligeså nemt, og du styrer selv, hvad der kommer i. Der er en opskrift i materialet fra Sundhedsstyrelsen (kan findes på nettet), som er ret nem at følge.

Men det er vist noget med, at den mælk, der er i, er behandlet på en eller anden måde... Lidt som med mme, som jo er baseret på komælk.

Så giver det mere mening. Jeg har også bestemt mig for at lave det selv, men ville lige se hvad forskellen var.

Anmeld Citér

15. juni 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Miti's mama skriver:

Det er min sundhedsplejerske der har anbefalet det.

Mange sp'er råder til det fordi det gjorde man i gamle dage - i stedet for at køre efter de nye undersøgelser og anbefalinger. Bare lige så du er OBS. Hvis sp's eneste grund er at dit barn er 4mdr, så vil jeg anbefale dig at læse op på emnet selv og tage stilling.  

Anmeld Citér

15. juni 2017

Miti's mama

Mor11 skriver:

Mange sp'er råder til det fordi det gjorde man i gamle dage - i stedet for at køre efter de nye undersøgelser og anbefalinger. Bare lige så du er OBS. Hvis sp's eneste grund er at dit barn er 4mdr, så vil jeg anbefale dig at læse op på emnet selv og tage stilling.  

Jeg har ikke noget problem med det. Hun har fået hjemmelavet hirsegrød første gang i dag, og det var hun rigtig glad for. Ellers ville jeg selvfølgelig udskyde det.

Anmeld Citér

15. juni 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Miti's mama skriver:

Jeg har ikke noget problem med det. Hun har fået hjemmelavet hirsegrød første gang i dag, og det var hun rigtig glad for. Ellers ville jeg selvfølgelig udskyde det.

Det handler ikke om om hun kan lide det eller er i stand til at synke grøden. Det handler om tarmene der stadig er underudviklede ved 4mdr.. jeg synes det er en god ide at oplyse sig selv fremfor at stole blindt på fagfolk. 

Anmeld Citér

15. juni 2017

Anonymor

Miti's mama skriver:

Jamen har du sat dig ind i de negative konsekvenser ved at starte før anbefalet? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.