Thea14 skriver:
Vores datter begyndte altså også på grød som 4 måneders. Det var også er bevidst valg efter snak med sundhedsplejerske og læsning af diverse artikler.
I får det til at lyde som om at det decideret er livsfarligt st give grød så tidligt - tænker at I måske heller ikke har læst ordentligt op på tingene. For ja, barnets tarme er ikke nok udviklet som 4 måneders - hvilket er årsagen til at det ikke er alle former for grød man må give i 4 måneders alderen, mens man gerne må give andre, tyndere former for grød.
Vores datter var konstant forstoppet, indtil hun begyndte at få tyndt grød og senere mos.
Hvis jeg vurderer det bedst for min søn også, vil han også begynde på grød når han er 4 måneder.
Hvis det er noget man vurderer udfra barnet, altså at der er en årsag til at man starter, så hører man heller ikke noget fra mig. Jeg synes bare det er vigtigt at man ikke starter bare fordi baby nu er 4mdr.
der er jo en grund til at man har rykket anbefalingen til 6mdr og den er da værd at tage med. Ellers kunne vi jo også bare starte ved 2,5mdr 
ej, men jeg Tænker bare, tænk hvis man nu rent faktisk havde et barn der slet ikke var klar i tarmene og reagerede voldsomt på det.. der er sååååå mange børn med Tarmproblemer der får afførende midler hver eneste dag i maaange år. Jeg ved ikke om det direkte skyldes for tidlig opstart, men jeg kunne godt have en mistanke eftersom de fleste jeg kender med "mavebørn" har haft problemet lige siden grødstart.
men det er selvfølgelig kun min helt egen observation. 
jeg ønsker ikke at dunke nogen i hovedet, jeg vil bare gerne give infoen videre - i tilfælde af at ts ikke VED det. Så kunne man sige "det ved jeg, men af forskellige årsager har vi besluttet at prøve at starte op nu". Og så var den skid jo egentlig slået
Anmeld
Citér