Har du alarm på dit hus ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2017

Anonym

Fru Hansen skriver:

Flere og flere i min omgangskreds får alarm på huset. 

Jeg har hele tiden tænkt at det ikke var nødvendigt fordi jeg er dagplejer og derfor er meget hjemme. Men vi er jo også på ferie en gang i mellem. Eller kører i netto :-) 

Men virker det overhovedet?  Naboen har en alarm uden vagt, den sender ham en sms hvis der bliver indbrud. Men når han er på arbejde kan han jo hverken  gøre fra eller til alligevel. 

Min svoger har alarm med vagt på. Men de når jo heller ikke frem? 

Så hvad nytter en alarm egentlig? Måske tryghed og håbet om at tyveknægten tager et nabohus uden alarm? ;-)

Jeg kan ikke beslutte mig for om vi skal have alarm eller ej.

Hvad tænker du? 

Har du alarm på huset?  Hvorfor/ hvorfor ikke ?

Da vi har haft mange indbrud hele 6 stk sidste år vi bor på en gård har vi fået alarm med vagt der er her ind for 5 min. men vi har også fået en stor schæfer som går frit her ser det ud til det virker vi har lige haft indbruds forsøg de opgav tur ikke gå ind uden for 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2017

ErDetSnartNU

Vi har alarm på huset. Den er ikke sat til om natten, men det ville den være, hvis vi ikke havde en meget vagtsom hund, som nok skulle vække os ved det mindste. 

Jeg har selv arbejdet i et alarmfirma, og nogle af de kunder vi var ude ved, fortalte at de valgte at få alarm fordi de havde været på weekendtur og var kommet hjem til et hjem, hvor tyvene tydeligvis havde taget ophold mens de var væk. Tyvene havde rodet ALT igennem, og havde endda spist fra deres køleskab 

Det værste er ikke, at tyvene smadrer et vindue og klipper en dyr lampe ned, for den slags skader og tab er overskuelige og håndgribelige, og en alarm forhindrer ikke ret meget ved sådan et bestillingsjob, hvor tyvene direkte går efter de dyre ting, man kan se fra vinduet. 

En alarm gør til gengæld en forskel på hvor meget tyvene når at rode igennem. Det stresser dem, når sirenen går og de ikke ved, hvornår vagten eller naboen kommer. Det betyder at man er meget bedre sikret ifht at få rodet undertøjsskuffen igennem når tyven leder efter de gemte smykker osv. - bare fordi I selv ved, at I ikke har noget af værdi, så ved tyven jo ikke om I har arvet oldemor Marthas diamanter  

En alarm gør jer også selv opmærksom på, om der er nogle i huset. Min kusine kom hjem fra skole, og mens hun var i huset så hun en tyv løbe ud af deres kælder. Han havde altså været i huset mens hun var hjemme, og det er jo ikke til at vide, hvordan han havde reageret hvis hun havde stået ansigt til ansigt med ham hvis hun var gået ind gennem kældergangen. Den slags vil jeg gerne skåne mine børn for. 

Anmeld Citér

9. juni 2017

MorTil3+

Fru Hansen skriver:

Jeg har hele tiden tænkt at det ikke var nødvendigt fordi jeg er dagplejer og derfor er meget hjemme. Men vi er jo også på ferie en gang i mellem. Eller kører i netto :-) 

Men virker det overhovedet?  Naboen har en alarm uden vagt, den sender ham en sms hvis der bliver indbrud. Men når han er på arbejde kan han jo hverken  gøre fra eller til alligevel. 

Så hvad nytter en alarm egentlig? Måske tryghed og håbet om at tyveknægten tager et nabohus uden alarm? ;-)

Hvad tænker du? 

Hvis vi havde boet et sted med naboer så havde vi haft alarm, men da der ikke er nogen huse i nærheden har vi valgt alarm fra. Vi har til gengæld udendørs videoovervågning  som sender mail ved bevægelse og to vagthunde. Vi har 1 gang haft uventet besøg, vi ku se om morgen på vores mail at der havde stået en og luret inde på vores grund og man kunne så se personen løb da hundene hørte ham/hende og løb efter. Vi har haft overvågning i 4 år. 

Anmeld Citér

10. juni 2017

Anonym

Fru Hansen skriver:

Hvad tænker du? 

Vi har alarm. Da vi flyttede ind havde vi et kæmpe indbrudsforsøg få uger efter. Tre døre blev smadret - to af dem viste sig at være svære at komme ind ad, og der blev smadret vinduer. Dog blev de forstyrret ved den sidste dør, og kom derfor ikke ind, men det var alligevel en grim overraskelse. 

Nu har vi alarm, og er fuldt ud tilfredse. Føler mig så tryg, og selv om natten har vi den slået delvist til, så alle døre og vinduer er sikrede. 

Og vagtcentralen tager video og billeder hvis alarmen går, og rykker ud med det samme. Desuden er der tilført et brandalarmssystem, som fortæller præcis hvor brænden er, og er der røg eller brænd, så tilkalder vagtcentralen brandmænd osv. 

Det er det bedste vi nogensinde har gjort. 

Anmeld Citér

14. juni 2017

Anonym

Jeg bor i lejlighed og har en Falck Alarm med video i rumsensoren. Jeg boede på et tidspunkt i et ret hårdt belastet område, mens bandekrigen var på sit højeste. Jeg fik derfor ikke alarmen for at mine ting kunne stå i fred, men for at føle mig tryg, hvis nu nogle af disse idioter skulle tage fejl af naboens og min dør, hvilket var sket en gang før. Jeg har altid alarmen slået til. Når jeg er hjemme, vil den gå igang hvis hoveddøren bliver åbnet og når jeg ikke er hjemme, skal den ubudne gæst blot ind i entréen før den går igang.

Selvom jeg ikke bor i det område mere, er jeg stadig ret glad for alarmen. Rejser en del og er aldrig utryg ved at tage afsted. Skulle det ske at nogen tvinger sig adgang til lejligheden får jeg besked på min telefon, hvor jeg endda kan se billeder af vedkommende og samtidig vil jeg få et opkald fra alarmcentralen, der kan sende en vægter ud. 

Den tjeneste koster mig 339 kr om måneden. Til gengæld giver alarmen et årligt afslag på 1400 kr på indboforsikringen.

Mine forældre har altid syntes det var noget pjat, men efter der var en del indbrud på deres vej i julen sidste år fik de slev installeret en alarm. Inklusiv installation kostede det 7500 kr som engangsydelse. Bliver alarmen aktiveret sender den en SMS til mine forældre, min søster og mine forældres naboer. Det fungerer ligeså godt for dem, men jeg bor ikke i nærheden af min familie, så hos mig ville det aldrig blive et hit.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.