Vi har alarm på huset. Den er ikke sat til om natten, men det ville den være, hvis vi ikke havde en meget vagtsom hund, som nok skulle vække os ved det mindste.
Jeg har selv arbejdet i et alarmfirma, og nogle af de kunder vi var ude ved, fortalte at de valgte at få alarm fordi de havde været på weekendtur og var kommet hjem til et hjem, hvor tyvene tydeligvis havde taget ophold mens de var væk. Tyvene havde rodet ALT igennem, og havde endda spist fra deres køleskab 
Det værste er ikke, at tyvene smadrer et vindue og klipper en dyr lampe ned, for den slags skader og tab er overskuelige og håndgribelige, og en alarm forhindrer ikke ret meget ved sådan et bestillingsjob, hvor tyvene direkte går efter de dyre ting, man kan se fra vinduet.
En alarm gør til gengæld en forskel på hvor meget tyvene når at rode igennem. Det stresser dem, når sirenen går og de ikke ved, hvornår vagten eller naboen kommer. Det betyder at man er meget bedre sikret ifht at få rodet undertøjsskuffen igennem når tyven leder efter de gemte smykker osv. - bare fordi I selv ved, at I ikke har noget af værdi, så ved tyven jo ikke om I har arvet oldemor Marthas diamanter
En alarm gør jer også selv opmærksom på, om der er nogle i huset. Min kusine kom hjem fra skole, og mens hun var i huset så hun en tyv løbe ud af deres kælder. Han havde altså været i huset mens hun var hjemme, og det er jo ikke til at vide, hvordan han havde reageret hvis hun havde stået ansigt til ansigt med ham hvis hun var gået ind gennem kældergangen. Den slags vil jeg gerne skåne mine børn for.
Anmeld
Citér