Har du alarm på dit hus ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.072 visninger
24 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juni 2017

Fru Hansen

Flere og flere i min omgangskreds får alarm på huset. 

Jeg har hele tiden tænkt at det ikke var nødvendigt fordi jeg er dagplejer og derfor er meget hjemme. Men vi er jo også på ferie en gang i mellem. Eller kører i netto :-) 

Men virker det overhovedet?  Naboen har en alarm uden vagt, den sender ham en sms hvis der bliver indbrud. Men når han er på arbejde kan han jo hverken  gøre fra eller til alligevel. 

Min svoger har alarm med vagt på. Men de når jo heller ikke frem? 

Så hvad nytter en alarm egentlig? Måske tryghed og håbet om at tyveknægten tager et nabohus uden alarm? ;-)

Jeg kan ikke beslutte mig for om vi skal have alarm eller ej.

Hvad tænker du? 

Har du alarm på huset?  Hvorfor/ hvorfor ikke ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2017

Anonym

Fru Hansen skriver:

Jeg har hele tiden tænkt at det ikke var nødvendigt fordi jeg er dagplejer og derfor er meget hjemme. Men vi er jo også på ferie en gang i mellem. Eller kører i netto :-) 

Men virker det overhovedet?  Naboen har en alarm uden vagt, den sender ham en sms hvis der bliver indbrud. Men når han er på arbejde kan han jo hverken  gøre fra eller til alligevel. 

Så hvad nytter en alarm egentlig? Måske tryghed og håbet om at tyveknægten tager et nabohus uden alarm? ;-)

Hvad tænker du? 

Vi har fravalgt alarm, af den, for mig logiske grund : når du har alarm på, har du vel noget af værdi/ noget der er værd at passe på - tænker faktisk godt det kan tiltrække en indbrudstyv, og desuden tænker jeg at de/tyvene er ret ligeglade. De ved jo godt at det tager en rum tid inden politiet alligevel er fremme, så hvis der er noget de vil have, så tager de det uanset om der er alarm eller ej.

Vi har dog en dansk/svensk gårdhund, og hun gør som sindssyg hvis der kommer nogle hun ikke kender og jeg er ret sikker på at hun også ville jagte enhver ukendt mandsperson ud fra vores ejendom  og hellere end gerne tage en luns med på vejen. Ikke engang postbudet kommer forbi hende så jeg føler mig tryg

Anmeld Citér

5. juni 2017

Aristocats

Nej - vi har ikke en skid af værdi andet end en masse genbrugsbras  Så jeg er egentligt ikke bange for indbrud 

Anmeld Citér

5. juni 2017

Fru Hansen

Ha ha

Netop det med værdien af indboet er faktisk et af mine argumenter for ikke at få alarm.

Her er intet af nævneværdig værdi. Både tv og pc er af ældre dato og vi har heller ikke mærkevare nips da vi ikke går op i den slags. 

Anmeld Citér

5. juni 2017

Baby17

Vi har alarm, hvor vi skal tage stilling til om de skal sende en vagt hvis alarmen går. 

Vi har video overvågning indenfor, og det står på "alarm skiltene" der sidder i vinduer og døre. 

Alarm manden sagde til os, at tyvene ofte går udenom huse med alarm. Det larmer rigtig meget når den går igang, og det stresser dem. Ved selvfølgelig ikke om det bare er for at sælge han sagde det 

Anmeld Citér

5. juni 2017

Klumpe-dumpe

Jeg har ikke (bor i lejet lejlighed) 

mine forældre har, med zoneopdeling. Hvilket jeg finder meget betryggende når jeg er der alene. De bor i et ret stort hus, ret afsidigt. Går alarmen, bliver de ringet op af vagt. (Både røg, el, og tyveri) 

Jeg har en veninde, hvor de havde indbrud mens de sad på deres terrasse. De har ligeledes fået zone alarm. 

Anmeld Citér

5. juni 2017

esioul

Fru Hansen skriver:

Hvad tænker du? 

Vi får både alarm og overvågningskameraer i vores nybyggeri  

Anmeld Citér

5. juni 2017

Anonym

Vi bor ude på Lars tyndskids mark, og da vores hus er ret stort kan vi sætte video overvågning til.. 

men alt hvad der har værdi i vores hus kan gå på to ben.. 

Anmeld Citér

5. juni 2017

Anonym

Fru Hansen skriver:

Hvad tænker du? 

Ja vi har alarm i vores hus. Efter mange indbrud i vores lille by ad flere omgange har manden købt og opsat en alarm. Den sender SMS hvis alarmen går , er vi ikke hjemme går den videre til vores genbo . Om den giver falsk tryghed ved jeg ikke , var selv modstander da jeg havde samme tanke . Men tænker at nu har vi gjordt et forsøg på at sikre vores hus.

Anmeld Citér

5. juni 2017

Anonym

Vi har alarm med videoovervågning indendøre. Samt alarm på vinduer og døre. Vi har også hjset opdelt i zoner. Alarmen går ved indbrud eller røg. Vi får alle straks besked, samt vagtværnet får besked. Derudover har vi tillaldealarm hvis jeg fx er alene hjemme og hører lyde (som jeg tror er indbrud).. så kan jeg trykke på en knap som ringer op til vagtcentralen. Vi har aldrig haft brug for det endnu men jeg vil bestemt ikke undvære. Dog vil jeg udelukkende benytte mig af denne type alarm. Jeg har ikke tiltro til de mindre sikrede som fx nabohjælp.,

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.