Har du alarm på dit hus ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2017

Jullesnulle

Ja .. vi havde indbrud mens vi sov. Efter det fik vi alarm. 

Og jo - tyve går oftes uden om huse med alarm da det er besværligt og larmer helt vildt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2017

altogintet

Fru Hansen skriver:

Flere og flere i min omgangskreds får alarm på huset. 

Jeg har hele tiden tænkt at det ikke var nødvendigt fordi jeg er dagplejer og derfor er meget hjemme. Men vi er jo også på ferie en gang i mellem. Eller kører i netto :-) 

Men virker det overhovedet?  Naboen har en alarm uden vagt, den sender ham en sms hvis der bliver indbrud. Men når han er på arbejde kan han jo hverken  gøre fra eller til alligevel. 

Min svoger har alarm med vagt på. Men de når jo heller ikke frem? 

Så hvad nytter en alarm egentlig? Måske tryghed og håbet om at tyveknægten tager et nabohus uden alarm? ;-)

Jeg kan ikke beslutte mig for om vi skal have alarm eller ej.

Hvad tænker du? 

Har du alarm på huset?  Hvorfor/ hvorfor ikke ?

Alarmerne virker skam, det er jo ikke kun ejeren af huset der får en SMS, det begynder at hyle i hele huset, og så tror jeg de fleste tyve får benene på nakken. 

Anmeld Citér

6. juni 2017

Frk.S

Vi har alarm og det har vi haft siden vi havde indbrud for omkring 9 år siden (siden har vi ikke haft indbrud).

Om en alarm virker? Det kan jo være ren tilfælde at vi ikke har haft indbrud siden vi fik alarm  (dog kan jeg nævne, at min søster og svoger fik alarm efter 3-4 indbrud og de har heller ikke haft indbrud siden... omkring 10 år). 

Jeg tror på, at en alarm i hvert fald kan forhindre nogle indbrud. Selvfølgelig er den ikke en garanti og der er helt sikkert nogle der er kolde - i hvert fald hvis de spotter at man har et eller andet de gerne vil have fat i. Dog er jeg også sikker på, at mange af dem vil vælge et hus uden alarm i stedet for, da det bare er nemmere og mindsker risikoen for at blive opdaget.

Anmeld Citér

6. juni 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Fru Hansen skriver:

Jeg har hele tiden tænkt at det ikke var nødvendigt fordi jeg er dagplejer og derfor er meget hjemme. Men vi er jo også på ferie en gang i mellem. Eller kører i netto :-) 

Men virker det overhovedet?  Naboen har en alarm uden vagt, den sender ham en sms hvis der bliver indbrud. Men når han er på arbejde kan han jo hverken  gøre fra eller til alligevel. 

Så hvad nytter en alarm egentlig? Måske tryghed og håbet om at tyveknægten tager et nabohus uden alarm? ;-)

Hvad tænker du? 

Har ikke læst tråden, så ved ikke om det er nævnt. 

Så et program i fjernsynet med "pensionerede" indbrudstyve. 

De skulle bryde ind i og så havde deltagerne nogle valgmuligheder i forhold til at sikre sig. Fx et alarmsystem, vinduer med lås på osv. 

Tyvene sagde at de var fuldstændig ligeglade med ovennævnte. De kommer ind alligevel. Og de er ude på under 5 minutter. 

Det man kan er godt med lys ved udgange. Fjerne eventuelle buske der skygger. Nabohjælp. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

QueensDelight

Vi har ikke. Vi tænker lidt at hvis vi har et så kan de måske tænke at vi har noget af værdi, hvilket vi ikke har. Vi vil desuden heller ikke bruge penge på det da resultatet i vores øjne er det samme, tyvene ved hvor og hvordan de skal komme ind og.

Vi har dog klistermærker på ruderne fra tidligere ejer af huset som havde. Vi er ikke blevet røvet endnu 7-9-13

Gør hvad i føler for og hvad der gør jer mest sikre.

Anmeld Citér

7. juni 2017

Flomama

Vi har både alarm, våben og hund  jeg er rædslagen for indbrud og da jeg går hjemme er der stor chance for jeg skal stå ansigt til ansigt med tyven så jeg er meget glad for sirenen og at der kommer hjælp inden for 10 minutter 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Jeia

Fru Hansen skriver:

Hvad tænker du? 

Nej, det har vi heldigvis ikke brug for �� Låser sjældent døren, kun hvis vi er væk i længere tid. Men bor også et trygt sted��

Anmeld Citér

7. juni 2017

Troldemommi

Vi sover med ulåste døre og tit åbenstående vinduer, og vi har intet alarmtamtam, eller jo det har vi, hun hedder Else og ser alt hvad der sker ovre hos naboen, som er os 

og så bor vi i et rækkehus, og har naboer tæt på til alle sider, så en tyv ville være ret dum hvis han brød ind her 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Anonym

Nu har vi ikke hus endnu, men når vi engang finder er vil jeg have det tyverisikrer så meget som muligt. Her tænker jeg ikke kun alarm, men simpelthen også sikringer der gør at vinduerne ikke lige kan dirkes op osv. Om vi også vælger at få alarm på, skal jeg ikke kunne sige endnu. Ve betaler os nok fra at få et firma ud og gennemgå det hele.

En af mine store frygte, er at komme hjem til at rippet hus, eller at nogen bryder ind om natten mens vi er hjemme. Mine svigerforældre har haft forsøg på indbrud mens min svigerinde befandt sig på førstesalen af huset. Tyven stak af da han opdagede hunden på den anden side af den dør han brød op med en økse. Det sidder stadig så dybt i hende at hun dårligt tør være alene hjemme.

Anmeld Citér

8. juni 2017

Carina:-)

Vi har alarm kameraer og lys 

Vi er selvstændige og har personfølsomme oplysninger på ansatte så vi har hele svineriet og har aldrig haft indbrud hverken jeg eller på kontoret 

Vores alarm er en der larmer uden for så naboer ville blive vækket

Men tror kameraerne virker bedre 

Har en del optagelse af folk der vender om når de opdager kameraerne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.