Du har fået rigtig mange gode svar allerede, som jeg er meget enig i: bland dig udenom. Det er ikke dit forhold og du har ingen ret til at fortælle hvad du (tror du måske) ved til nogen.
Iøvrigt; hvis jeg var manden ville jeg ikke have noget at vide. Og da slet ikke baseret på løse rygter. Hvis det var min mand der havde kysset/knaldet med en anden, så ville jeg KUN have det at vide, hvis HAN fortalte mig det. Ikke fra andre og ikke fordi han var presset af andre.
Hvis min veninde, eller min mands, stillede en af os et lignende ultimatum (fortæl det ellers gør jeg) og på den måde blandede sig i vores personlige forhold, så tror jeg ikke hun var min/hans veninde meget længere. Det handler jo om DIT behov for at få noget frem i lyset, som du dybest set slet ikke kender til. Altså DIT behov for at blande dig i to eller tre andre personers meget private liv.
Hvis du vil være en god veninde: spørg hende hvordan hun har det, fortæl at du har hørt nogle kedelige rygter, spørg om der er noget hun har lyst til at tale om. Hvis hun frabeder sig, så respekter det og lad sagen ligge.
Anmeld
Citér