Gravid veninde, utroskab og uvished....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2017

Thea14

I mine øjne er der kun en rigtig ting at gøre i sin situation.

Sæt dig ned og snak med din veninde. Fortæl om de rygter du hører (at hun har kysset med en anden - ikke hvad din egen fantasi fremprovokerer). Uanset om det er sandt eller ej, fortjener din veninde at vide at disse rygter florerer, også så hun ved hvad venner hun nok skal passe på fremadrettet med at fortælle ting til.

Du har ingen ret til at gå til hendes mand, uanset om hun har kysset en anden eller ej. Det er hendes egen samvittighed der skal bestemme det. Du er hendes veninde, ikke hendes mands veninde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har også overvejet at undgå alt kontakt til dem for du har ret jeg kan ikke lide situationen. Hvad angår det sidste du skriver så forstår jeg godt du tænker sådan, der er så mange detaljer jeg ikke har skrevet pga. anonymitet. Hvis du var hendes mand ville du så gerne have sandheden at vide (her mener jeg udelukkende utroskaben, ikke min frygt for at han måske ikke er faren)?

Det kan ko godt være jeg gerne ville vide det. Men det er da stadig meget upassende for dig at blande dig i andre voksne menneskers forhold, og gøre dig selv til dommer for hvad de skal og ikke skal vide, hvornår og hvordan de skal fortælle ting til hinanden, og hvordan de i det hele taget skal administrere det forhold DE TO har. Hvorfor tror du at du har ret til at bestemme hvad den rigtige måde er? Desuden ved du jo intet om hvad de to aftaler i det private, og hvad de har og ikke har snakket om allerede. 

Havde du været hans søster, datter, tætte veninde, havde det måske været en lidt anden sag. Men i denne her situation, synes jeg bestemt du giver dig selv moralske beføjelser over andres liv, som du på ingen måder har.

Anmeld Citér

30. maj 2017

Mortilah

Jeg synes klart du skal holde dig 100% ude af den sag. Det kan være mere og det kan også være mindre vildt, det hun har gjort. Hvis han ikke er faren så går sandheden nok op for ham, men hvis han ER faren og det lille barn starter Livet med en far der er i tvivl pga nogle rygter. AV! Lad dem om det! Hvis det er et kys så er det uskadeligt i forhold til hvis familien splittes pga noget i ikke rigtig ved. Jeg mener også man bør tage hensyn til den gravide og hendes psyke da det jo går ud over barnet, hvis mor lever i et stort drama i graviditeten.

Jeg vil ikke vide om min mand engang har kysset en anden. 

Anmeld Citér

30. maj 2017

Anonym trådstarter

Flomama skriver:

Det er et kys. Jeg har meget svært ved at forstå du tager såda på vej. Det er jo ikke et orgie midt i byen og nej jeg ville ikke vide fra en af mine mands bekendte at han tror min mand har kysset med nogen men han har ikke selv set det. Men hørt det fra en tredje person. 

Det er ikke bare et kys, der ligger meget mere i det (og her mener jeg ikke samleje (som jeg i princippet ikk ved noget om, jeg frygter det bare) men følelser og andre handlinger etc.) Det her er ikk bare en sladder historie, hvilket jeg kan godt se at det fremstår som (jeg burde måske have formuleret mit oplæg anderledes). Der er en historie forud for det her som jeg kender på nærmeste hold (dvs. fra hende). Hun har delt meget med mig over længere tid som jeg ikke har sagt til nogen.

I sidste ende handler det ikke om det ene kys men om at hendes mand bliver bedraget af hende. Pt. lever han på en lykkelig løgn og hun er ikke ærlig omkring sine følelser og handlinger. Det nager mig at jeg ved disse ting, fordi han er en god mand som ikke fortjener det bedrag. Samtidig er jeg udmærket bevidst om min rolle som veninde, og deraf kommer alt den grublen.

Det har dog hjulpet med dette oplæg, kan se at stort set alle påpeger at jeg ikke skal kontakte ham selv og fortælle det eller stille hende noget ultimatum (at det har jeg ingen ret til). 

Anmeld Citér

30. maj 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kan ko godt være jeg gerne ville vide det. Men det er da stadig meget upassende for dig at blande dig i andre voksne menneskers forhold, og gøre dig selv til dommer for hvad de skal og ikke skal vide, hvornår og hvordan de skal fortælle ting til hinanden, og hvordan de i det hele taget skal administrere det forhold DE TO har. Hvorfor tror du at du har ret til at bestemme hvad den rigtige måde er? Desuden ved du jo intet om hvad de to aftaler i det private, og hvad de har og ikke har snakket om allerede. 

Havde du været hans søster, datter, tætte veninde, havde det måske været en lidt anden sag. Men i denne her situation, synes jeg bestemt du giver dig selv moralske beføjelser over andres liv, som du på ingen måder har.

Det er min samvittighed der nager og det at jeg står i en situation hvor jeg skal spille falsk. Du har ret jeg skal og vil egentlig heller ikk bestemme den rigtige måde, sidste sætning giver utrolig meget mening for mig, tak. 

Anmeld Citér

30. maj 2017

Flomama

Anonym skriver:

Det er ikke bare et kys, der ligger meget mere i det (og her mener jeg ikke samleje (som jeg i princippet ikk ved noget om, jeg frygter det bare) men følelser og andre handlinger etc.) Det her er ikk bare en sladder historie, hvilket jeg kan godt se at det fremstår som (jeg burde måske have formuleret mit oplæg anderledes). Der er en historie forud for det her som jeg kender på nærmeste hold (dvs. fra hende). Hun har delt meget med mig over længere tid som jeg ikke har sagt til nogen.

I sidste ende handler det ikke om det ene kys men om at hendes mand bliver bedraget af hende. Pt. lever han på en lykkelig løgn og hun er ikke ærlig omkring sine følelser og handlinger. Det nager mig at jeg ved disse ting, fordi han er en god mand som ikke fortjener det bedrag. Samtidig er jeg udmærket bevidst om min rolle som veninde, og deraf kommer alt den grublen.

Det har dog hjulpet med dette oplæg, kan se at stort set alle påpeger at jeg ikke skal kontakte ham selv og fortælle det eller stille hende noget ultimatum (at det har jeg ingen ret til). 

Det er meget svært som læser at forstå Hvad det egentlig handler om. Om hun uærlig om sine følelser. Et kys eller hvad det er. Men uanset lyder det ikke som noget du skal involverer dig i. 

Min mand er også noget af de sødeste men finder du mig på en dårlig dag kan det sagtens lyde som om jeg hader ham uden det er sandheden 

Anmeld Citér

30. maj 2017

Anonym

Bland dig uden om,og pas din egen butik.

Deres forhold kommer ikke dig ved,og slet ikke når i ikke er tætte veninder.

Din samvittighed må bearbejde et andet sted.

Anmeld Citér

30. maj 2017

Anonym trådstarter

Flomama skriver:

Det er meget svært som læser at forstå Hvad det egentlig handler om. Om hun uærlig om sine følelser. Et kys eller hvad det er. Men uanset lyder det ikke som noget du skal involverer dig i. 

Min mand er også noget af de sødeste men finder du mig på en dårlig dag kan det sagtens lyde som om jeg hader ham uden det er sandheden 

Ja forstår jeg godt men tror bare at jeg lukker den her ellers afslører jeg måske for meget. Har fået nogle ærlige og brugbare svar, som hjælper mig en hel del. Jeg tager en ærlig snak med hende, og hvad der ellers sker/bliver sagt derfra mellem hende og hendes mand må være hendes ansvar.

Anmeld Citér

30. maj 2017

S.S.Robin

Hmm. Jeg synes det lyder som en svær situation. Jeg synes også at du får utrolig meget kritik med på vejen herinde grundet din sympati for manden der er helt uvidende.

Utroskab er utroskab, om det er fuldt samleje eller kys og vedvarende hemmeligholdt kontakt med en anden. Havde det her handlet om en mand med en barnløs kone, og hende han har "kysset" er blevet gravid efterfølgende så havde meldingen højst sandsynligt været "kæmpe klovn, hans kone skal vide det hele osv"

Jeg ville snakke med min veninde, og jeg ville for alt i verden IKKE bebrejde nogen, men bare fortælle hvad jeg havde hørt, hvad jeg kan forestille mig manden vil sige til "rygtet" og så tage den derfra. Hvis det er et rygte der er sat i gang så er det utrolig svært at slippe af med. Ingen fortjener sådan en spand lort oveni den lykkeligste tid i ens liv. 

Håber du får lettet dit hjerte og samvittigheden og at det viser sig bare at være et dumt rygte baseret på en træls hændelse. 

Anmeld Citér

30. maj 2017

Flomama

S.S.Robin skriver:

Hmm. Jeg synes det lyder som en svær situation. Jeg synes også at du får utrolig meget kritik med på vejen herinde grundet din sympati for manden der er helt uvidende.

Utroskab er utroskab, om det er fuldt samleje eller kys og vedvarende hemmeligholdt kontakt med en anden. Havde det her handlet om en mand med en barnløs kone, og hende han har "kysset" er blevet gravid efterfølgende så havde meldingen højst sandsynligt været "kæmpe klovn, hans kone skal vide det hele osv"

Jeg ville snakke med min veninde, og jeg ville for alt i verden IKKE bebrejde nogen, men bare fortælle hvad jeg havde hørt, hvad jeg kan forestille mig manden vil sige til "rygtet" og så tage den derfra. Hvis det er et rygte der er sat i gang så er det utrolig svært at slippe af med. Ingen fortjener sådan en spand lort oveni den lykkeligste tid i ens liv. 

Håber du får lettet dit hjerte og samvittigheden og at det viser sig bare at være et dumt rygte baseret på en træls hændelse. 

Utroskab er ikke utroskab. 

Jeg er personligt helt ligeglad med et kys og ville bestemt ikke syntes det er utroskab, der skal samleje til. Det er bla. Derfor jeg er lidt uforstående overfor problematikken. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.