Jeg har brug for luft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2017

Jullesnulle

Tvivler på;

-gamle fru Hansen der sover i sit eget tis

- de unge piger der blev overfaldet 500 meter fra Politiet og kun fik besked "vent her til der kommer en ny patrulje"

- incestofret der skal se til at sin gerningsmand får 1 års fængsel mens skattesvindleren får 5

- den hårdt sygdomsramte der tvinges ud i flexjob selvom kroppen ikk tåler det

- pigen der sidder og skriger på hjælp fra kommunen men får ikk den der er behov for. 

Tvivler at nogle af dem synes vi har et "fantastisk system" 

du kan synes præcis hvad du vil. Men jeg har så sandelig også lov til at synes at vores system er lort og lagkage uden at skulle diskuterer med dig om det. 

Det er ikke dit tråd og vi to behøver derfor ingen debat om emnet 

Jamen så flyt til Ukraine eller Kina eller Peru ... eller USA for den sags skyld. Du får ikke en bedre hjælp. 

Og hvordan i al verden kan du på baggrund af nogle få beskrivelser sige at ts ikke har ADHD..?? Det stiller jeg mig meget undrende overfor.

til TS: du er langt nede men får som Je kan se det meget hjælp. Men du er også nødt til at høre på fagpersoner der faktisk ønsker at hjælpe dig. Det er hårdt at have børn med diagnoser ... men det lyder til at du også har nogle psykiske udfordringer du bakser med, som lægerne forsøger at hjælpe dig med. Jeg ville gå til psykolog samtaler og også kigge på at tage medicin til at hjælpe dig. Det er som i flyet - man skal selv tage masken på først før man bør hjælpe børnene. Du hjælper jo ikke dine børn ved at ligge i sengen. Så overvej kraftigt at tage imod deres hjælp.

og få din bror som bisidder... lyder som en god ide. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2017

Abracadabra

AnoMom skriver:

Tvivler på;

-gamle fru Hansen der sover i sit eget tis

- de unge piger der blev overfaldet 500 meter fra Politiet og kun fik besked "vent her til der kommer en ny patrulje"

- incestofret der skal se til at sin gerningsmand får 1 års fængsel mens skattesvindleren får 5

- den hårdt sygdomsramte der tvinges ud i flexjob selvom kroppen ikk tåler det

- pigen der sidder og skriger på hjælp fra kommunen men får ikk den der er behov for. 

Tvivler at nogle af dem synes vi har et "fantastisk system" 

du kan synes præcis hvad du vil. Men jeg har så sandelig også lov til at synes at vores system er lort og lagkage uden at skulle diskuterer med dig om det. 

Det er ikke dit tråd og vi to behøver derfor ingen debat om emnet 

Du behøver jo heldigvis ikke st diskutere noget som helst med nogen som helst - det er et frit land. 

Men internationalt set (for du er specifikt utilfreds med DANMARK)

• ligger fru Hansen i sit eget tis, til hendes svigerdatter gider skifte lagnerne.
  • bliver unge piger overfaldet også af politiet 
  • er incest et acceptabelt forhold
  • behøver man ikke passe sit flexjob, medmindre man selvfølgelig gerne vil give sine børn mad!
  • er der ikke nogen kommune, man kan skrige af.

Du må gerne være utilfreds. Jeg synes nok bare, at du skal overveje din specifikke utilfredshed med DANMARK og det danske system. For hvis man kigger bare lidt ud over sin egen næsetip og får bare en lille smule perspektiv, bliver livet nemmere at navigere i. 

Anmeld Citér

24. maj 2017

lineog4

Puha det lyder til du har rigtig mange ting at bumle med og du lige nu reagerer kraftigt. 

Jeg tror det er super vigtigt, du får delt tingene op. Du/I har en økonomi der ikke hænger sammen blandt andet pga sagen om tabt arbejdsfortjeneste - jeg er udemærket klar over sådan en ansøgning kan tage tid. Ring op, pres lidt på, hvor langt er I? Vi hae brug for en afklaring. Her er det måske også godt med et møde med en bisidder, men så er fokus kun på børnene og den tabte arbejdsfortjeneste

Så er der din rolle i systemet, det lyder til I allerede har tilknyttet en rådgiver. Hvad siger den rådgiver? Er det muligt med mere rådgivning, aflastning osv. For booket et møde uden for møde rækken, tag en bisidder med (man kan også søge efter en hjælper hvis ikke der er en i din nærhed, kender fx en socialrådgiver der har valgt at hjælpe og ved der er andre), ved også i næstehjælpere er der fundet bisiddere. Nævn aflastning igen, lyder til et åndehul ville gøre godt.

så er der din historie med lægerne. Du har af der af h.... til, ingen af os her inde kan sige noget som helst om diagnoser mm. Men vi kan sige, du hænger ikke sammen og ligegyldigt hvad grunden er så er psykolog et fantastisk middel til at få luft, til st få gode råd, til at finde en eller flere rødder i forhold til ens udfordringer. Og jo måske har dj ADHD, måske har du stress, måske har du angst, måske har du en sammenblanding af det hele. Luk op og sig; jeg prøver for mit mål er st få det godt igen, kunne kende mig selv igen og nu gpr eg ind i det med åbne øjne og ører. Du har sikkert gået nogle knæk i systemet, men systemet er stort og som udgangspunkt vil de dig det godt, så prøv st vær åben, tag imod en psykolog samtale, vent på medicin hvis du helst vil det, men vær åben for du skal finde dine ben igen for at kunne hjælpe dine børn.

Anmeld Citér

24. maj 2017

AnoMom

Abracadabra skriver:

Du behøver jo heldigvis ikke st diskutere noget som helst med nogen som helst - det er et frit land. 

Men internationalt set (for du er specifikt utilfreds med DANMARK)

• ligger fru Hansen i sit eget tis, til hendes svigerdatter gider skifte lagnerne.
  • bliver unge piger overfaldet også af politiet 
  • er incest et acceptabelt forhold
  • behøver man ikke passe sit flexjob, medmindre man selvfølgelig gerne vil give sine børn mad!
  • er der ikke nogen kommune, man kan skrige af.

Du må gerne være utilfreds. Jeg synes nok bare, at du skal overveje din specifikke utilfredshed med DANMARK og det danske system. For hvis man kigger bare lidt ud over sin egen næsetip og får bare en lille smule perspektiv, bliver livet nemmere at navigere i. 

Hvad betaler vi i skat i Danmark kontra Ukraine osv? Væsentligt mere. Du kan ikk samme ligne Danmark på den måde. 

Der betales høje skatter i Danmark netop for at vores system skal fungerer. Men det gør det ikke på mange områder. 

Jeg er bare glad for jeg ikke er syg eller i problemer i Danmark for så bliver man sq først syg når msn ryger ind i det system. 

Diskussion lukket herfra. Ts' tråd handler ikke om vores uenigheder 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg synes faktisk, st det lyder som om, at du får ret meget hjælp. Det kan godt være, at du ikke får alt, hvad du gerne vil have, men det får de færreste.

HVOR får jeg den hjælp jeg har brug for??

Anmeld Citér

24. maj 2017

Anonym trådstarter

Jullesnulle skriver:

Nu spørger jeg bare forsigtigt... 

du har to børn med diagnoser - nogle som også har genetiske faktorer - hvorfor er du helt afvisende overfor at have ADHD eller anden udfordring som du evt skal have hjælp med selv..?

jeg siger slet ikke at det ikke kun er stress ... men du har da svært ved blankt at afvise det når du ikke selv er kliniker og det for øvrigt er dig selv der vurderer dig selv??

blot en tanke

Fordi mine børn har ADHD efter fars familie, hvor far, onkel, faster, farfar ig oldefar har ADHD.. jeg ved med sikkerhed jeg ikke har ADHD 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Hvad har lægen sagt at du skal gøre ved dit lave D vitamin? 

At jeg skal spise jern tre gange om dagen 

men jeg kan ho ikke huske det 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

HVOR får jeg den hjælp jeg har brug for??

Du har talt med 4 forskellige læger men vil bla ikke høre på deres vurdering eller anbefalinger. 

Og du kan ikke være sikker på om du har ADHD. Man kan ikke stille en diagnose på sig selv og derudover kan du have ADHD kombineret med stress eller angst. Du lyder meget fokuseret på dine børn.... men du kan ikke hjælpe dem før du selv får hjælp psykisk. 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Anonym trådstarter

Jullesnulle skriver:

Du har talt med 4 forskellige læger men vil bla ikke høre på deres vurdering eller anbefalinger. 

Og du kan ikke være sikker på om du har ADHD. Man kan ikke stille en diagnose på sig selv og derudover kan du have ADHD kombineret med stress eller angst. Du lyder meget fokuseret på dine børn.... men du kan ikke hjælpe dem før du selv får hjælp psykisk. 

Jeg ved jeg ikke har ADHD.. mine børn har det, deres far, farfar, oldefar, onkler og faster har alle ADHD.. 

ja at snakke med fire forskelligt læger forvirrer meget mere end det gavner! Jeg ved jo ikke hvem af dem der har ret. 

Den hjælp jeg har brug for er eks aflastning - og det kan jeg ikke få siger de.. 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Skouboe

Anonym skriver:

At jeg skal spise jern tre gange om dagen 

men jeg kan ho ikke huske det 

Suk! Læger!!! 

Du skal gå på apoteket og købe deres D vitamin piller, de skal hedde 35 mikrogram. Spis 3 om dagen sammen med et måltid (d vitamin er fedtopløseligt, så det er vigtigt), meget gerne morgenmad, og det er noget du skal starte med at gøre i dag. Snak evt. Med apoteket omkring at få noget calcium også. 

Din træthed og problemer med at huske og koncentrere dig, kan meget vel skyldes D vitamin mangel. Desuden er mangel på D vitamin kædet sammen med autoimmune sygdomme, herunder diabetes 1 og fx MS, og tro mig, sådan en ønsker du dig ikke sammen med alt det andet. 

Det her er vigtigt, simpelt og kan potentielt gøre en stor forskel for din evne til at håndtere alle dine andre udfordringer, så det ville jeg prioritere, hvis jeg var dig. Også fordi det er så nemt at gøre noget ved. 

Alt hvad jeg kan finde vedrørende stress og D vitamin, peger i øvrigt på at lavt D vitamin giver stress, og ikke den anden vej rundt. 

Jeg har selv haft for lavt D vitamin og får pga min autoimmune sygdom ofte målt mit D vitamin, og ovenstående råd er hvad mine special læger siger vedrørende D vitamin mangel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.