Hej 
Sagen er den, at jeg er blevet uplanlagt gravid - vores barn nr. 3, 4. graviditet.
Min mand glæder sig ikke og ser kun de negative konsekvenser - pladsmangel i hus og bil, økonomi osv. Vi har talt om, hvilke andre muligheder vi har og er enig om, at en abort ikke er vejen frem for os - vi skal selvfølgelig have det barn.
Jeg er bange for, at han ikke kan slippe de negative tanker omkring barnet, når det er her og vi har talt om, at uanset hvad, må barnet aldrig føle, at vi ikke har plads eller lyst til det
For mig blev der til et ønskebarn, da vi så det første gang til scanning og jeg glæder mig vanvittigt - selvom jeg ved, at det bliver hårdt (vores yngste er 9 måneder). Men jeg står med alle glæder, tanker og bekymringer alene. Han siger, at det, for ham, ikke er ligeså meget et ønskebarn, som det er for mig, men at han kommer til at elske det ligeså meget som de to andre.
Er der nogen, der har stået i samme situation, eller lignende, som kan fortælle om, hvordan det har været for jer?
Knus fra mig
Det har jeg prøvet. Her var det min mand, der ville have barnet og mig, der slet ikke magtede at gå det igennem igen (vi havde 4 børn i forvejen).
I modsætning til de andre blev det en lortegraviditet og fødsel med komplikationer, jeg/vi var indlagt flere gange, og familien og økonomi led under det.
Her 2 år senere er vi langsomt ved at komme ovenpå.
Jeg blev steriliseret under det akutte kejsersnit, så skal heldigvis aldrig den vej igen.
Det skal siges, at vi har bil og hus til mange børn, så ingen problem der, god indtjening, når der ikke blandes sygdom ind i ligningen (min mand stoppede med at arbejde under mine indlæggelser).
Beklager det ikke så opløftende svar.