Anonym skriver:
Ud fra kommentarerne tyder det faktisk lidt på at sygeplejersker ikke er særlig vellidte. Er det mon rigtigt?
Sådan var min kommentar i hvert fald ikke ment. Jeg synes da, det er en kvalitet at være pligtopfyldende, og den dér med at være den ''pæne'' pige er jo bare en fjollet stereotyp.
Jeg tænker også, at der er jo sygeplejersker, vi møder i deres professionelle virke, og så er der sygeplejersker, som vi møder dem som faggruppe, bl.a. i medierne, og de to billeder/images er i min verden ret forskellige. Jeg ''har'' verdens sødeste og mest omsorgsfulde sygeplejerske på scleroseklinikken, og det er sådan, mit indtryk af de fleste er - professionelt hjertevarme og nærværende kvinder.
Men de sygeplejersker, jeg møder privat, er ofte meget oppe på dupperne i forhold til at tale deres fag og vigtighed op - ofte oplever jeg, at de har et eller andet i klemme overfor min faggruppe, lærerne, og at bl.a. vores lønforskel er en irritationskilde for dem. Det er en tilbagevendende diskussion, som jeg ikke forstår behovet for at tage med mig - men jeg skal altid konfronteres med det.
Men det er jo bare dem, jeg kender, og det jeg ser i medierne. I praksis er jeg tilfreds i det professionelle møde med ssygeplejersker.
Anmeld
Citér