Anonym skriver:
Og hvor meget betyder det for jer i forhold til hvordan I ser på folk?
Jeg sidder selv som distriktssygeplejerske. - Hvad tænker I f.eks. så om mig ud fra det?- Uden at have mødt mig.
Og tænker I måske noget andet når I så har mødt folk?
Er nysgerrig på hvor hvor meget stillingsbetegnelser betyder nu til dags!
Jeg tror faktisk jeg har mange stereotyper om mennesker ud fra deres erhverv (mit eget inklusiv), og ved da godt de ikke holder, og alle mennesker er unikke. Men ved også jeg som menneske/tænkende væsen har brugt for kasser og kategorier til at sortere og forstå i den verden vir jeg får så mange indtryk og viden. Derfor tænker jeg de stereotyper er okay så længe jeg kkke lader mig begrænse.
jeg har selvsagt også om sygeplejerske og måske endda om sygeplejersker fordi jeg skrev speciale med overskriften sygeplejeskens møde med patienten. Jeg blev meget positivt overrasket over sygeplejerskens stolthed, over det var okay at sige: jeg er en god sygeplejerske og jeg kan lide mit arbejde. Så min stereotyp er at en gruppe af sygeplejersker er stolte og står ved deres stolthed - de hviler på en eller anden måde i deres rolle og den hvilen i sig selv bærer de ofte med sig i andre facetter af livet.
Så er det sjovt nok ikke min stereotyp at de er voldsomt omsorgsfulde og kan lide mennesker (det er min stereotyp om pædagoger
). Det er mere den faglige stolthed, og i den en viden om man som professionel sygeplejesker også bruger omsorg som en del af sin faglighed.
Så har jeg noget om temperaturen i hænderne og følelsen af hænderne. De virker altid bløde uden at være svage, hænder der har været brugt og så ikke for varme og ikke for kolde.
Jeg er selv en erhvervsblanding af en cand mag i pædagogik og filosofi og så også skolelærer
Anmeld
Citér