barn med stort temperament

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2017

Jullesnulle

Mullemee skriver:

Hello ladies...

Det er vist ret tydeligt, at I er temmelig uenige i denne tråd, men hjælper denne fortsatte diskussion trådstarter? Jeg må ærligt indrømme, at jeg synes, det skal stoppe nu. Hvis I har nogle gode råd til trådstarter, så skriv dem endelig, men at diskutere hvad den ene har sagt og ment og gjort hjælper ikke. Alle opdrager forskelligt, jeg tror ikke at blive sure på hinanden hjælper.

God dag til jer alle. 

Det er da netop for at hjælpe ts... 

Jeg foreslår ar der tages kontakt til en psykolog der kan hjælpe familien. Det virker som et barn der har brug for hjælp og ikke straf som anonym/flomama mener. 

Jeg er derfor nødt til synes jeg selv ud fra et faglig og værdimæssig ståsted at pointere faren ved at gå strafvejen med et barn i krise. Du vil ikke finde mange børnepsykologer der vil råde til det i denne situation. 

Det er derfor ikke et sidespor men faktisk for at understrege vigtigheden at at vælge en god taktik lige nu. ... så familien ikke glider længere fra hinanden. 

God dag til alle 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2017

lineog4

Mullemee skriver:

Hello ladies...

Det er vist ret tydeligt, at I er temmelig uenige i denne tråd, men hjælper denne fortsatte diskussion trådstarter? Jeg må ærligt indrømme, at jeg synes, det skal stoppe nu. Hvis I har nogle gode råd til trådstarter, så skriv dem endelig, men at diskutere hvad den ene har sagt og ment og gjort hjælper ikke. Alle opdrager forskelligt, jeg tror ikke at blive sure på hinanden hjælper.

God dag til jer alle. 

Vi har den snart hver gang en tråd vokser; hvem har patent på tråden, hvad er egentlig meningen med er debatforum? 

Jo måske er alle indlæg ikke et direkte svar til ts, men de holder sig til emnet som i dette tilfælde er børneopdragelse og især med fokus på børn der nogle gange ikke opfører sig efter den skrevne regelbog. Ts kan vælge at stoppe med at læse med, hvis hun/han føler det ikke længere er interessant og andre kan læse med hvis de synes det er. Det gode ved et netforum og ikke vare en brevkasse er jo netop man også lærer SF andres tråde, at man kan opleve trådene som eksemplariske, og man bliver klogere. Og ja måske bliver der ikke sagt: ts lige med din an skal ud, men der bliver sagt sådan gør jeg, det tror jeg på osv. 

Hvad der derimod fylder og tager fokus er alle de indlæg om man ikke må skrive andet end prøcise svar, og så alle svarene på det må man godt 

Anmeld Citér

22. maj 2017

Anonymor

Jullesnulle skriver:

Jeg foreslår ar der tages kontakt til en psykolog der kan hjælpe familien. Det virker som et barn der har brug for hjælp og ikke straf som anonym/flomama mener. 

Jeg er derfor nødt til synes jeg selv ud fra et faglig og værdimæssig ståsted at pointere faren ved at gå strafvejen med et barn i krise. Du vil ikke finde mange børnepsykologer der vil råde til det i denne situation. 

Det er derfor ikke et sidespor men faktisk for at understrege vigtigheden at at vælge en god taktik lige nu. ... så familien ikke glider længere fra hinanden. 

God dag til alle 

Amen fra en med-psykolog  

Anmeld Citér

22. maj 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det gør jeg jo heller ikke??

jeg kalder det putte nutte fis at børn skulle tage varig skade af konsekvens. 

Det er stråmandsargumentation - du tillægger andre holdninger, de ikke har. Ingen har talt imod konsekvens. Alle, på nær dig og en eller flere anonyme, som måske alle er dig, taler imod eksklusion fra ferie eller fællesoplevelse som konsekvens. I det indlæg af mit, du svarer på, skriver jeg udtrykkeligt, at man ikke udelukker et barn fra en ferie, og til det svarer du, at vi ikke bliver enige. 

Selvfølgelig falder der en konsekvens, når et barn foretager en handling som fx at slå lillebror - det er vel indlysende, at ingen forældre bare smler eller ignorerer det. Men konsekvenser á la "nu har du gjort så mange dumme ting, at de tilsammen udløser, du ikke kommer med os i Tivoli eller på ferie", er uden mening, for den 5-årige kan ikke se sammenhængen mellem "Jeg blev sur i skobutikken" og "Om tre uger tager mor, far og mine søskende i Tivoli uden mig". 

Og så er eksklusion et nederdrægtigt magtmiddel fra forældrene - som en anden skrev, er der intet, der gør så ondt som at blive holdt ude i børnehaven eller skolen - det skulle da lige være at blive holdt udenfor det naturligste og sikreste fællesskab i verden, nemlig familien. Man kan også vende den om og sige: Hvem skal lige tage sig af det "fejlfulde" barn, mens familien hygger sig? Er det ikke forældrenes suveræne opgave at tage sig af barnet, uanset hvor "forkert", det opfører sig? 

Anmeld Citér

23. maj 2017

Mullemee

Det er et debatforum Nogen gange tror jeg, at vi skal lade være at være så berøringsangst omkring at diskutere svære emner. Som jeg ser det er det en delvis heftig diskussion, men ingen er personlige, så jeg ser personligt intet i vejen med en god sund debat fyldt med meninger.

Jeg er enig i at det er sundt at debattere, men som jeg læste de seneste tråde, så var det mere "jeg mener, du mener" og ikke særlig konstruktivt. Folk blev bare sure over at andre opfattede deres mening som ikke så god som deres egen. Det kan jeg godt synes er lidt håbløst. Ja, det er fint med debat, men når man har skrevet det samme på flere måder i tre eller fire svar, så begynder det at bliver for meget. 

Og jeg peger ikke fingre af nogle. Det kan godt være jeg ikke er enig i alt hvad der bliver skrevet herinde, men jeg ved også, at vi alle gør, hvad vi mener er bedst for vores børn. 

God dag.

Anmeld Citér

23. maj 2017

Mullemee

lineog4 skriver:

Vi har den snart hver gang en tråd vokser; hvem har patent på tråden, hvad er egentlig meningen med er debatforum? 

Jo måske er alle indlæg ikke et direkte svar til ts, men de holder sig til emnet som i dette tilfælde er børneopdragelse og især med fokus på børn der nogle gange ikke opfører sig efter den skrevne regelbog. Ts kan vælge at stoppe med at læse med, hvis hun/han føler det ikke længere er interessant og andre kan læse med hvis de synes det er. Det gode ved et netforum og ikke vare en brevkasse er jo netop man også lærer SF andres tråde, at man kan opleve trådene som eksemplariske, og man bliver klogere. Og ja måske bliver der ikke sagt: ts lige med din an skal ud, men der bliver sagt sådan gør jeg, det tror jeg på osv. 

Hvad der derimod fylder og tager fokus er alle de indlæg om man ikke må skrive andet end prøcise svar, og så alle svarene på det må man godt 

Jeg er enig i, at det er fint at debattere, men når man skriver det samme tre eller fire gange, så ændrer det ikke ved opfattelsen uanset hvordan man skriver det. Og at blive ved med at diskutere/debattere fordi man ikke er enig betyder ikke, at man bliver enig bare fordi man hører det samme igen og igen. Der burde man måske kunne sige til sig selv at man bare ikke bliver enige og så stoppe der. Det er fint at man gerne vil retfærdiggøre sit synspunkt, jeg synes bare ikke det er grund til at blive ved.  

God dag til dig.

Anmeld Citér

23. maj 2017

Mullemee

Jullesnulle skriver:

God dag til alle 

Jeg kunne ikke være mere enig, men jeg synes bare der var så mange tråde hvor folk var enormt uenige, og alle mente, at deres måde at gøre tingene på var den eneste rigtige. Derfor synes jeg det skulle stoppe. Jeg synes, det er fint at give gode råd til trådstarter, det er jo derfor hun skriver. 

God dag til dig.

Anmeld Citér

23. maj 2017

Bananaalice

Mullemee skriver:

Jeg er enig i, at det er fint at debattere, men når man skriver det samme tre eller fire gange, så ændrer det ikke ved opfattelsen uanset hvordan man skriver det. Og at blive ved med at diskutere/debattere fordi man ikke er enig betyder ikke, at man bliver enig bare fordi man hører det samme igen og igen. Der burde man måske kunne sige til sig selv at man bare ikke bliver enige og så stoppe der. Det er fint at man gerne vil retfærdiggøre sit synspunkt, jeg synes bare ikke det er grund til at blive ved.  

God dag til dig.

Præcis også min anke, mange herinde bliver ved med at "tæske den døde hest" og jeg har selv prøvet som trådstarter ikke at kunne bruge den efterfølgende diskussion til en skid, men folk ville SÅ gerne fortælle andre at deres mening er forkert, når jeg nu bare gerne ville høre forskellige meninger som der skal være plads til.

Trådstarter, hold os endelig opdateret med hvad du vælger Du er hverken den sidste eller den første med dette problem, vi kan kun lærer af folks egne erfaringer  

Evt. synes jeg du måske skulle skrive til en af eksperterne?  

Anmeld Citér

23. maj 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mullemee skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig, men jeg synes bare der var så mange tråde hvor folk var enormt uenige, og alle mente, at deres måde at gøre tingene på var den eneste rigtige. Derfor synes jeg det skulle stoppe. Jeg synes, det er fint at give gode råd til trådstarter, det er jo derfor hun skriver. 

God dag til dig.

Jeg synes ikke, det er korrekt, at alle mener, deres måde er den eneste rigtige. Mange mener, at én særlig måde er totalt no-go - det finder jeg bestemt værd at drøfte: Må man lade et barn blive hjemme fra ferie som straf? Det indgik også i TS' overvejelser, så det er jo ikke off-topic. Hvis jeg ikke på et debatforum om børn kan argumentere for min holdning fra flere vinkler og i flere indlæg, så er der ikke et debatforum. Så kunne vi holde os til rene afstemninger - go eller no-go? 

I det konkrete tilfælde har debatten mundet ud i, at en af debattørerne vil vende tilbage med litterært belæg for sin holdning. Det er i mine øjne udvikling, der kvalificerer en debat. Derimod synes jeg ikke, at tendensen til, at andre kommer på banen og siger "Stop nu!" er særligt relevant - og i den sidstte ende må det være en opgave for moderatorerne. 

Anmeld Citér

23. maj 2017

lineog4

Mullemee skriver:

God dag til dig.

Nu kan jeg jo kun svare for mig selv, men jeg er oprindelig nysgerrig og vil gerne forstå, forstå om der er forældre i DK der ville lade deres barn blive hjemme fra fx Tivoli som straf og som ikke mener det faktisk også er en straf for det barn der så skal med i Tivoli og jo faktisk bliver brugt som middel til straffen, for tænk om det andet barn så ikke nød det. 

Og jeg er nysgerrig på den litteratur, der opfodrer til sådanne handlinger og en sådan brug af konsekvens/straf. Det er jeg fordi jeg elsker at udvikle mig, lære, læse, høre om nye nuancer osv. Det er nok den primære grund til jeg her til trods mit mindste barn snart fylder 7 - jeg lærer og udvikler mig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.