Har en disksution med kæresen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2017

Mortilah

Anonym skriver:

Jeg har boet 2 år på Bøhh landet. Midt ude i en skov. Nærmeste bus var 2km væk og en togstation lå 20km. væk. Hvis jeg skulle besøge min mor tog det 2 timer. Og jeg kan love dig for at jeg da sagtens kunne tage taxa ind til toget og så tage toget videre. Også som højgravid. Vi snakkede jo ikke om hverdagen, men en enkelt weekend kan man altså godt overleve uden bil. 

Man kan.. hvis man har råd til at nuppe en taxa;-) så kan det da selvfølgelig lade sig gøre:-)

Nu undrer jeg mig også bare over hvordan 40 min kan blive "så langt". 40 min er det det tager at køre ét af mine børn i børnehaven! Det er jo ingen tid. Jeg synes godt kæresten kunne være lidt behjælpelig, eller lige tage med derned én dag:-) Men vi er jo alle så forskellige. Jeg kører jævnligt 400km for at besøge familie/venner. Afstanden er ingen hindring. Men det er sjovt at vi alle har så forskellige opfattelser af hvad der er "langt"..

Til ts. Jeg synes du skal tage ned og besøge din mor ihvertfald én dag. Jeg kan godt forstå hvis han ikke orker en campingplads en hel weekend i køligt vejr.. men 4 mdr er lang tid siden. Det lyder somom du vil ærgre dig meget hvis du ikke kommer afsted. Du må få rykket kærestens holdning til bilen og ellers ud med toget!  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2017

Bananaalice

Anonym skriver:

Jeg har boet 2 år på Bøhh landet. Midt ude i en skov. Nærmeste bus var 2km væk og en togstation lå 20km. væk. Hvis jeg skulle besøge min mor tog det 2 timer. Og jeg kan love dig for at jeg da sagtens kunne tage taxa ind til toget og så tage toget videre. Også som højgravid. Vi snakkede jo ikke om hverdagen, men en enkelt weekend kan man altså godt overleve uden bil. 

Men princippet her er vel ikke om hun kunne det. Det går jo ud på hun helst vil lave ting med ham hun skal leve og dø med når hun bliver gammel, før de får børn.

Men jo, den korte moral er, man skal aldrig gøre sig afhængig af nogen, eller lade sig stå tilbage for nogen. 

Anmeld Citér

9. maj 2017

Anonym trådstarter

Tror jeg har formuleret mig lidt forkert. Problemet er ikke at jeg er afhængig af ham eller om jeg kan tag et tog. Altså jeg er ligeglad med om jeg må køre i bilen så langt og kan godt klar mig selv. Har lige taget kørekort så har alligevel ikke lyst til at køre så langt endnu. Den det er ikke det der er problemet som sagt. Det er fordi føler ikke at jeg kan stole på når han siger okay og så regner man med at det er et ja til at han godt ville ned til min mor. 2 dage efter siger han at han ikke sagde ja. Det svarer jo til at han siger at at hans mor kommer lørdag og jeg siger okay, 2 dage siger jeg at hun ikke skal komme for jeg har jo aldrig sagt ja.

Anmeld Citér

9. maj 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Tror jeg har formuleret mig lidt forkert. Problemet er ikke at jeg er afhængig af ham eller om jeg kan tag et tog. Altså jeg er ligeglad med om jeg må køre i bilen så langt og kan godt klar mig selv. Har lige taget kørekort så har alligevel ikke lyst til at køre så langt endnu. Den det er ikke det der er problemet som sagt. Det er fordi føler ikke at jeg kan stole på når han siger okay og så regner man med at det er et ja til at han godt ville ned til min mor. 2 dage efter siger han at han ikke sagde ja. Det svarer jo til at han siger at at hans mor kommer lørdag og jeg siger okay, 2 dage siger jeg at hun ikke skal komme for jeg har jo aldrig sagt ja.

Du siger selv at du havde sagt til din mor i kunne komme næste weekend  hvis han havde lyst. Det siger han okay til. Altså "okay" til at du har sagt til hende hvis han havde lyst. For mig lyder det som om at det er sig der har fortolket hans "okay" forkert og vendt det til et "Ja at det vil jeg gerne". Han har ikk lovet dig noget og synes ærlig talt du overreagerer. 

Forståe godt at han ikke gider sidde på et campingplads i møgvejr. 

Ta afsted selv hvid du så gerne vil og hyg dig med din mor med en rigtig tøse hygge mor/datter weekend. Hvorfor skal han nødvendigvis med? 

Anmeld Citér

10. maj 2017

Anonym

Enig med ovenstående. Han har sagt okay til at tage med  hvis han havde lyst.

Det er selvfølgelig ærgerligt, at I ikke ser din mor noget mere, men så må du skære mere igennem. Men helt ærligt forstår jeg ham godt. Jeg gad godt nok heller ikke sidde på en campingplads og fryse i regnen...

Jeg synes, det lyder som om, I har talt forbi hinanden. Kommunikation er så ufatteligt vigtigt i et forhold. I er nødt til at tale bedre sammen. 

Anmeld Citér

10. maj 2017

Anonym

1. jeg ville holde fast i at du tager bilen uanset om han syntes du skal kører så langt i jeres bil eller ej..

2. jeg syntes også det virker som om han har sagt ja og helt ærligt så kan han godt tål en dag på en campingplads med dårligt vejr. Du tager med til hans familie og sådan bør det foregå begge veje.

3. Jeg ville finde ud af hvorfor der altid er problemer når I skal til din familie.. Føler han sig ikke velkommen eller hvad foregår der. Der ligger et problem der der skal løses..

Så uanset om han har lyst eller ej må han altså også en gang i mellem gøre ting han ikke finder super fedt fordi det glæder dig og omvendt. Så jag ville tage afsted med ham eller ej men han ville i den grad få afvide at syntes han vi skal besøge familie sammen så gælder det begges sider.. 

Anmeld Citér

10. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Som du nok har opdaget skal man passe på med hvad man siger herinde 

Træls at du troede i havde en aftale mår han tydeligvis mente det modsatte. Sådan er det bare nogle gange. Vi ryger også ind i diskussioner fordi vi mistolker eller misforstår hinanden. Det tror jeg alle gør. Vi er altså gode foældre alligevel 

Men jeg ville nok sparke lidt til ham derhjemme og få ham til at forstå at han også må give sig lidt en gang imellem

Men for at svare på dit spørgsmål:

Jeg havde bækkenløsning og dårlig ryg så lå de sidste uger mest i sengen. Men jeg tog også på familie besøg og nød den sidste tid inden baby, ja og så var vi på kreta da jeg var 20 uger henne. Det var lækkert

Synes du skal hoppe på toget og besøge din mor da det ikke er lige så nemt med en lille en

Anmeld Citér

10. maj 2017

Bananaalice

Jeg tror han har misforstået dig og hørt med røven i stedet for ørerne. Alle kan høre forkert. Vi kan ikke fortælle dig hvad der skete, derfor skulle du med det samme have hevet fat I ham og nægtet at stoppe diskussionen før han indrømmede han har enten a) talt usandt b) ændret mening og derfor ikke holdt hvad han lovede c)Ikke hørt eller forstået det som en 100% bindende aftale.
Det er op til jeres forhold at have en god kommunikation, og det skal du helt ærligt tilbage og debattere med ham igen, for du ha rbrug for at få renset luften. Er det ikke rart når 2 mennesker er glade??

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.