Dit konkrete spørgsmål var, hvad lavede jeg op til fødslen. Det vil jeg så svare forsøgsvis på og undlade at sige noget om "min bil" og diskussionen.
Da jeg var førstegangsgravid, der havde jeg husholdningen alene (var bonus mor til en dreng på 13), fordi min kæreste overarbejdede sp han kunne spare op til at holde 6 ugers fri efter fødslen, plus lidt ekstra penge til den konfirmation vi skulle holde. Derudover skrev jeg sporadisk på mit speciale.
2. Gang der var vi udenom rejse halvanden måned før fødslen, og hjemme igen der var jeg hjemme, tog toget til zoo, Tivoli, Kbh osv med min datter.
3. Gang var nok den gang hvor jeg var mest stille for havde det af h.... til psykisk, så isolerede mig selv en del. Men tog dog stadig toget til zoo, i teatret, gik på legepladser osv.
4. Gang der havde jeg to børn og jeg drønede rundt med dem (i det offentlige for havde ingen bil til rådighed). I den sidste uge hvor jeg var gået over termin, der tog jeg dem i bon bon land, til børnejazz i ZOO og til Helsingør for at se Kronborg - vi skulle nå det hele inden der var en baby.
Jeg brugte også tid og energi på redebygningen ingen tvivl om det, men fra jeg gik på barsel og til jeg fødte have jeg brug for oplevelser, komme i biffen, se en opera, nyde de større børn, løse en god bog, gå lange ture, sidde i sofaen hele dagen osv.
Så hop du ombord på toget og tjek det ud i forhold til barnevogn. Friheden til selv at kunne gøre er fantastisk. Jeg tog med min første datter alene til Bornholm med det offentlige da hun var 6 mnd fx og der lagde jeg kimen til en selvstændighed: jeg kan sagtens og jeg har nu drøner rundt med børnene i dk uden bil (også i udlandet, men det er noget andet). Og også skønt at kunne alene når nu far formodentlig "kun" har 5 ugers ferie i den tid du er på barsel