Har en disksution med kæresen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Øhm, hvor gamle er i? Synes det er relevant, inden jeg svarer. For umiddelbart lyder I ekstremt unge/ eller meget umodne i jeres følelsesliv. 

Og man må aldrig være så afhængig af hinanden?, jo mindre man har en Mega god grund. Og der er 40 min i transport som gravid ikke. 

Er snart 30 og han er 27 og ja det er temmelig barnligt!  Er ikke afhængig af ham men synes bare ikke det er iorden af han at bakke ud når han siger okay. Som jeg lige har skrevet så ser vi hans mor næste hver weekend og sidst han så vi besøgte min mor sammen er nok 4 måneder siden. Men i har nok rat så jeg bøjer mig og tager selv et tog.  der er 1,5 time i toget pga. skift.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Er snart 30 og han er 27 og ja det er temmelig barnligt!  Er ikke afhængig af ham men synes bare ikke det er iorden af han at bakke ud når han siger okay. Som jeg lige har skrevet så ser vi hans mor næste hver weekend og sidst han så vi besøgte min mor sammen er nok 4 måneder siden. Men i har nok rat så jeg bøjer mig og tager selv et tog.  der er 1,5 time i toget pga. skift.

Men hvorfor ser I ikke din mor oftere? Kan hun ikke komme og besøge jer? 
Du vælger jo at se hans mor næste weekend, hvis du ikke siger eller gør noget, for han ser jo ikke noget galt i det, hvis du ikke siger noget. 

Anmeld Citér

9. maj 2017

Anonym trådstarter

Supergirl skriver:

Men hvorfor ser I ikke din mor oftere? Kan hun ikke komme og besøge jer? 
Du vælger jo at se hans mor næste weekend, hvis du ikke siger eller gør noget, for han ser jo ikke noget galt i det, hvis du ikke siger noget. 

Jo det kunne hun sikkert godt men hun gør det desværre ikke ved ikke hvorfor tror ikke hun er så god til det. Ville aldrig selv være sådan derfor besøger jeg bare hende istedet for.

Anmeld Citér

9. maj 2017

Anonym trådstarter

Til dem der får det til at lyde som om at vi bliver pisse dårlige forældre, altså har i alle selv et fejlfri parforhold? 

Anmeld Citér

9. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Til dem der får det til at lyde som om at vi bliver pisse dårlige forældre, altså har i alle selv et fejlfri parforhold? 

Selvfølgelig er der da ingen parforhold der er fejlfri. Men alle parforhold (ifølge min mening) bør handle om kompromis. Jeg gør da nogle ting med min mand som jeg ikke nødvendigvis har lyst til, men fordi det er vigtigt for ham og omvendt. 

Anmeld Citér

9. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Nu var jeg f.eks. den der undrede mig over I skal være forældre når I ikke har afklaret sådan nogle ting her. Jeg stiller ikke spørgsmålstegn ved jeres egenskaber som forældre, overhovedet. Jeg spørger fordi det at være forældre er ofte ret anstrengende og udfordrende for et forhold. Derfor ender mange med at gå fra hinanden i løbet af de første år efter barnets fødsel. Når I har svært ved at kommunikere og snakke om noget så basalt som jeres fælles standpunkter omkring jeres familier, samt det at tage hensyn til hinandens behov og følelser, så lyder det jo som om I endnu ikke har arbejdet en masse basale problematikker igennem, inden I tager så stort et skridt som forældreskab.

I skal jo være enige om rigtig mange ting når I går ind i opdragelse og det at være familie, de svære og udfordrende tider, hvor I skal støtte hinanden på trods af enorme frustrationer, træthed, tristhed osv. Og I kan stadig ikke snakke og afklare det med jeres familier og hvor tit I vil/skal se eller ikke se dem?

Nej de fleste forhold er ikke perfekte. Men noget meget vigtigt og nødvendigt er da at kunne snakke sammen og drøfte ting som det her som voksne og ligeværdige mennesker. Kan ikke forestille mig at være i et forhold hvor det ikke var muligt.

Anmeld Citér

9. maj 2017

Bananaalice

Fint nok han kom med et forslag, men da det ikke duede, må I jo finde et nyt forslag på dato som passer jer begge. 
Men jae, måske kan jeg godt se det fra hans side, hvorfor vil du død og pine derned i møgvejr, du siger du vil opleve noget, så sig det til ham, og hør hvad han så har af ideer

Anmeld Citér

9. maj 2017

lineog4

Dit konkrete spørgsmål var, hvad lavede jeg op til fødslen. Det vil jeg så svare forsøgsvis på og undlade at sige noget om "min bil" og diskussionen. 

Da jeg var førstegangsgravid, der havde jeg husholdningen alene (var bonus mor til en dreng på 13), fordi min kæreste overarbejdede sp han kunne spare op til at holde 6 ugers fri efter fødslen, plus lidt ekstra penge til den konfirmation vi skulle holde. Derudover skrev jeg sporadisk på mit speciale. 

2. Gang der var vi udenom rejse halvanden måned før fødslen, og hjemme igen der var jeg hjemme, tog toget til zoo, Tivoli, Kbh osv med min datter. 

3. Gang var nok den gang hvor jeg var mest stille for havde det af h.... til psykisk, så isolerede mig selv en del. Men tog dog stadig toget til zoo, i teatret, gik på legepladser osv. 

4. Gang der havde jeg to børn og jeg drønede rundt med dem (i det offentlige for havde ingen bil til rådighed). I den sidste uge hvor jeg var gået over termin, der tog jeg dem i bon bon land, til børnejazz i ZOO og til Helsingør for at se Kronborg - vi skulle nå det hele inden der var en baby. 

Jeg brugte også tid og energi på redebygningen ingen tvivl om det, men fra jeg gik på barsel og til jeg fødte have jeg brug for oplevelser, komme i biffen, se en opera, nyde de større børn, løse en god bog, gå lange ture, sidde i sofaen hele dagen osv. 

Så hop du ombord på toget og tjek det ud i forhold til barnevogn. Friheden til selv at kunne gøre er fantastisk. Jeg tog med min første datter alene til Bornholm med det offentlige da hun var 6 mnd fx og der lagde jeg kimen til en selvstændighed: jeg kan sagtens og jeg har nu drøner rundt med børnene i dk uden bil (også i udlandet, men det er noget andet). Og også skønt at kunne alene når nu far formodentlig "kun" har 5 ugers ferie i den tid du er på barsel

Anmeld Citér

9. maj 2017

Mortilah

Anonym skriver:

Kan du ikke bare tage det offentlige. Nu er Danmark jo så godt skruet sammen at man godt kan undvære en bil. Hvis ikke du kan cykle, så evt. en taxa til en tog station fx. 

Ahhh hvor bor du? (Du behøver ikke at svare;-) ) Men Der er altså MASSER af steder hvor det er noget nært umuligt uden bil- og især som gravid! 

Anmeld Citér

9. maj 2017

Anonym

Mortilah skriver:

Ahhh hvor bor du? (Du behøver ikke at svare;-) ) Men Der er altså MASSER af steder hvor det er noget nært umuligt uden bil- og især som gravid! 

Jeg har boet 2 år på Bøhh landet. Midt ude i en skov. Nærmeste bus var 2km væk og en togstation lå 20km. væk. Hvis jeg skulle besøge min mor tog det 2 timer. Og jeg kan love dig for at jeg da sagtens kunne tage taxa ind til toget og så tage toget videre. Også som højgravid. Vi snakkede jo ikke om hverdagen, men en enkelt weekend kan man altså godt overleve uden bil. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.