Anonym skriver:
Ja, for jeg er bange for at åbne det ud, jeg stoler ikke på nogle. Og jeg er bange for folk bruger det mod mig!
det er enormt svært, og jeg får det psykisk dårligt de dage jeg skal til psykolog.. jeg syntes virkelig at det er svært, og HÅRDT!!!
tror godt min mand ved det..
jeg tror jeg prøver ringe til min svigerinde og snakker med hende .
Det er rigtig svært for folk at hjælpe dig hvis du ikke åbner op og prøver at stole på dem i sær dem der er uddannet til at hjælpe.
Jeg har selv stået der og er der stadig.
Jeg har haft det meget psykisk dårligt og da jeg aldrig rigtigt har stolet på nogen, så har jeg kun fortalt det som folk ville vide også de professionelle, uden rigtig at vide, at det faktisk virker som om jeg ikke ville hjælpes, selvom jeg altid har bedt om hjælp fordi jeg ikke vil have det dårligt resten af mit liv.
Men nu har jeg fundet en jeg kan stole på, som viste at hun var der da jeg havde Allermest brug for det, og selv om det bare er hendes job, så stå hun også klar til at snakke selv om det er weekend eller ferie hvis hun ved, man har det ekstra slemt.
Efter jeg har turdet at åbne op for alle mine tanker og følelser, så har hun fortalt mig, at selvom jeg siger jeg vil hjælpes, så virker det af og til som om jeg ikke vil, fordi at nå jeg skal til psykologer osv. så svare jeg kun på det de spørger om, fordi jeg bare ikke bare kan fortælle en hel masse. hun har været med til nogen af de ting, fordi jeg på et tidspunkt havde det så slemt, så jeg ikke selv kunne.
Hende jeg stoler på ved så godt hvorfor jeg har svært ved at åbne op og forstå det godt, og prøver at hjælpe mig med at lukke op for dem, der kan hjælpe mig, med det psykiske.
Og ja lige i øjeblikket frygter jeg at hun på et tidspunkt opgiver mig, eller ikke få flere timer til at snakke med mig, men det er den frygt jeg må blive ved med at have nu hvor jeg endelig har turde stole på nogen.
Men det er en lang og sej kamp og imellem få jeg det ekstra slemt fordi jeg skal lære at håndter alle de ting som jeg normalt lukker af for.
Det eneste råd jeg kan give dig er at finde en du mener du kan stole på og som kan klare det ekstra psykisk pres det vil blive og lade dem støtte dig så godt de kan, om det er en nær ven, psykolog støtte person eller noget helt 3 er lige meget.