Hvad ville i ha gjort ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Mormor ønsker ingen kontakt til dig, kun børnene, hvad vil du gøre

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.635 visninger
27 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. maj 2017

Anonym trådstarter

Hvad ville i gøre, hvis mormor ikke ville se jer, men gerne børnene 

mormor (jeres mor) vil intet have med jer at gøre, men vil gerne have børnebørnene  på besøg indimellem, mormor vil ikke høre om hvordan det går, indvolveres i noget, børnenes far skal være den der henter og bringer, så der ingen kontakt er med jer, alt kommunikation er mellem far og mormor. Mormor er kun interesseret i indimellem at se børnebørnene nogle timer, intet andet. 

Hvad ville i have gjort? 

Her er alle børnebørn under 8 år

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2017

esioul

Anonym skriver:

Hvad ville i gøre, hvis mormor ikke ville se jer, men gerne børnene 

mormor (jeres mor) vil intet have med jer at gøre, men vil gerne have børnebørnene  på besøg indimellem, mormor vil ikke høre om hvordan det går, indvolveres i noget, børnenes far skal være den der henter og bringer, så der ingen kontakt er med jer, alt kommunikation er mellem far og mormor. Mormor er kun interesseret i indimellem at se børnebørnene nogle timer, intet andet. 

Hvad ville i have gjort? 

Her er alle børnebørn under 8 år

Det kommer an på hvad der ligger forud for hun ikke vil se dig. 

Anmeld Citér

1. maj 2017

lineog4

Afhænger af grunden til hun ikke vil se dig. 'En umiddelbart ville jeg formodentlig ikke forhindre mine børn i at se deres mormor, men jeg skal selvsagt stole på hun vil dem det bedste og kn da tvivle på det hvis hun ikke er voksen nok til at finde en løsning sammen med mig så vi i det mindste kan være i samme rum når heg afleverede og hentede børnene 

Anmeld Citér

1. maj 2017

NupaSofia

Jeg ser ikke min mor og hun ser stadig min søn, der bor ved sin far. Han elsker hende højt og hun giver ham nogle gode oplevelser, så så længe han er interesseret i at se mormor og hun ikke påvirker ham negativt, er det okay. Hans far og jeg tænker på ham, skulle vi tænke på os selv, især mig ville hun aldrig se ham igen nogensinde. 

Anmeld Citér

1. maj 2017

NupaSofia

Jeg har stemt "andet" så længe, der ikke er flere oplysninger tilgængelige, kan jeg ikke have en holdning til det, ikke sådan entydigt i hvert fald. 

Anmeld Citér

1. maj 2017

Anonym trådstarter

Kort fortalt har mormor aldrig haft særlig stor interesse for sine børnebørn, ikke at hun ikke har virker glad for dem, men interessen har stadig været på et lille sted, meget andet var interessant. Mormor begyndte så at trække sig mere og mere, dvs aldrig ringe, ikke ønske at se os, haft store forventninger om at vi smed alt vi havde i hænderne når hun pludselig mente der var 1 time fri. Til sidst måtte vi sige fra, jeg blev ofte nedgjort når vi endelig sås, der kom grimme kommentarer, feks hvis hun kom ind hjemme til os, brokkede hun sig højlydt og mente hele huset stank af lort, intet var godt nok. Og derudover brød hun vores tillid, en dag hun havde børnene selv, ved at invitere andre gæster, men vi var ikke velkomne, og hun løj om det. Vi prøvede dog at række ud, men blev afvist, og mormor har intet villet have med mig at gøre siden, og pludselig var hun interesseret i at se børnebørnene. Har tidligere skrevet herinde, og været andre lignende indlæg også 

Anmeld Citér

1. maj 2017

Soonmom

Hvis hun ingen kontakt ønskede med mig og ikke engang ville høre hvordan det går, informationer om børnene osv, så ville hun også vælge børnebørnene fra, så er grunden underordnet hvorfor hun ikke ønsker kontakt.
Og ALDRIG om jeg ville lade hende passe mine børn alene, i og med at hun ikke vil høre hvordan det går, sjove historier fra hverdagen osv. så kender hun jo ikke engang sine børnebørn, og hvis hun bare afviser sit eget barn, virker hun heller ikke særlig voksen og moden.

Anmeld Citér

1. maj 2017

Anonym trådstarter

Hvis hun ingen kontakt ønskede med mig og ikke engang ville høre hvordan det går, informationer om børnene osv, så ville hun også vælge børnebørnene fra, så er grunden underordnet hvorfor hun ikke ønsker kontakt.
Og ALDRIG om jeg ville lade hende passe mine børn alene, i og med at hun ikke vil høre hvordan det går, sjove historier fra hverdagen osv. så kender hun jo ikke engang sine børnebørn, og hvis hun bare afviser sit eget barn, virker hun heller ikke særlig voksen og moden.

Det er desværre sådan det er. Vi har det indimellem ret udfordret, bla da en af ungerne er særligt sensitiv og bla ikke trivedes i børnehaven, og har støtte på derhenne. Så for os er det vigtigt at snakke sammen om hvordan det håndteres og at han ikke altid rummer lige meget. Samtidig har vores anden dreng været i udredning for både kræft og kyssesyge. Ingen af delene har interesseret mormor, og der var ingen støtte at hente, hun spurgte ikke ind og hvis jeg ville opdatere blev jeg hurtigt fejet af. Vi bad om hjælp til pasning en dag op til jul, svaret var nej, selvom det kun drejede sig om 2 timer. Hun havde slet ikke tid i ugen op til jul. Vi lavede andre aftaler, og pludselig blev mormor gal over, at vi ikke kunne aflyse, for hun ville se børnene inden jul. Hun blev sur og mente vi kun kunne bruge hende når der skal passes børn, men hun bliver yderst sjældent spurgt da vi altid får nej. pludselig vil hun rigtig gerne se børnene og passe dem. Men ingen kontakt have til mig. Hvorfor interessen pludselig er øget aner jeg ikke. Hun vil gerne se dem, men i løbet af de 4 mdr siden hun så dem sidst, har hun ikke spurgt ind til dem overhovedet. Kan faktisk ikke mindes hvornår hun har, kun at det er min 1-1.5 år siden, hvor hun har spurgt hvordan det går. 

Anmeld Citér

2. maj 2017

NupaSofia

Så vil jeg gerne ændre mit svar, for det lyder som om, at jeres situation er sådan, at mormor ønsker at shoppe ind og ud af børnenes liv efter hvornår hendes interesse lige er der. Det er helt enormt ufedt og så ville jeg lige som dig tænke, at så kunne hendes selskab godt undværes helt.

Anmeld Citér

2. maj 2017

AnoMom

Havde det være min mor der opførte sig sådan så skulle mine børn ikke se hende. 

Min mor brød selv kontakten med sin mor da jeg var omkring 10-12 år. Hun var meget hen af den type du beskriver din mor. Og jeg har aldrig savnet min mormor eller ønsket kontakt med hende. Da hun døde for et par år siden var jeg heller ikke med til begravelsen, ej heller var min mor og har aldrig fortrudt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.