Jeg synes ikke, det kan stille så enkelt op, som i afstemningen oven over. Køber jeg tøj til mine sønner i pige afdelingen? Som hovedregel nej.
Meeeen er det der, de havde lige det jeg mangler, så ja selvfølgelig. Jeg har før købt et par blå jeans lignende bløde bukser i pigeafdeligen til min søn, ligeledes med røde sokker, som skulle bruges til et fastelavnskostyme og en grå alm cardigan. Men nej, jeg kommer ikke min sønner i kjoler, blomstrede lyserøde bluser, trøjer med flæser og blonder eller bukser med glimmer. De har aldrig ytret ønske om det. Så hvorfor skulle jeg. Bare for at statuere et eksempel om at jeg er rummelig? Når det egentlig ikke er det, mine drenge helst vil gå i? Det ville da være dumt!
Tilgengæld har jeg købt mig fattig i tøj med lego Ninjago og Nexo Knight, spiderman og superhelte figurere, minions osv, for det er lige netop det de interessere sig for. Min søn leger med My little Pony, Lego, superhelte, ninja turtles, biler og han har derfor også my little pony figurerne, men han har aldrig spurgt, om tøj med dem og derfor har han heller ikke fået det. Spørger han efter en bluse, med my little pony, så må han selvfølgelig også gerne få det, men spørger han ikke? Så køber jeg det altså heller ikke. Hvorfor skulle jeg købe det, hvis det ikke er det han vil gå i? Det er hans tøj, så som hovedregel, er det hans smag jeg køber efter og ikke bare for, at udstråle, at jeg er en sej mor, der lader mine børn gå i både drengetøj og pigetøj. Nej, jeg er en sej mor, der selv lader mine sønner vælger efter deres egen smag. De vælger bare selv drengetøj.
Anmeld
Citér