Børn i tøj til modsatte køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Må børn gå i modsat tøj

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.132 visninger
28 svar
47 synes godt om
29. april 2017

Anonym trådstarter

Kunne i finde på at købe tøj til jeres barn i modsatte afdeling end deres køn? 

Altså drengetøj til en pige eller pigetøj til en dreng? 

Begrund gerne svar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2017

lineog4

Jeg har købt bukser til piger i drenge afdeling og bukser til drenge i pigeafdelingen.  Begrundelsen er meget simpel: det var de bukser vi kunne lide og især fra pige til dreng, der var der flere farver at vælge imellem og de var billigere. 

Kan ikke huske om jeg har købt andre ting, men kunne sagtens

Anmeld Citér

29. april 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Begrund gerne svar.

Selvfølgelig.  Hvorfor skal det deles op? Hvis man kan lide det, så køb det.

Hvis du har et barn,  der gerne vil have en bestemt trøje, eller par bukser? Skal man så nægte dem det, bare fordi det hænger et andet sted. ?  ��

Må piger så heller ikke have fodboldtrøjer? Drenge ikke have doctor mcstuffin trøje?��

De bukser jeg har på, er fra en herre afdeling. Det rager mig en papand. De er behagelige og jeg kan li dem. Går ikke op i herrer/kvinde,  drenge/pige ting��

Anmeld Citér

29. april 2017

1977

Profilbillede for 1977

Det kan da gøre fløjtende om det er til det ene eller andet køn. Hvis man har en pige, der er til spiderman og dødningehoveder og en dreng der elsker lyserødt, hvorfor skal vi så lære dem at det er forkert? Hvorfor skal vi allerede fra barnsben lære dem kønsroller? Og hvorfor er kønsrollerne nødvendig? Min dreng lærer at lave mad, gøre rent og han vasker faktisk selv tøj nu  i en alder af 11 år. Og hvad han ønsker af tøj har vi aldrig blandet os i. Bare det oaser til årstiden, så er vi ligeglade. Han har haft masser af pigetøj, fordi det er hvad han har valgt 

Anmeld Citér

29. april 2017

FrkGranger

Altså jeg har den holdning at, min gerne må få tøj fra pige afdelingen. Han kan selv vælge når han bliver ældre, men lige nu er det mig der bestemmer hvad der er for piget. 

Han er 3 min sætter grænsen, når han, som i går hiver en trøje ned, som er lyserød med glimmer og prinsesse. 

Siger ikke det er til piger, men at den skal vi ikke have. 

Anmeld Citér

29. april 2017

CC79

Min datter elsker drengetøj men mine drenge vil ikke gå i pigetøj. Har også brugt babytøj fra drengene til pigen men kunne ikke finde på at bruge pigebabytøj til vores yngste dreng, så syns der er en forskel også selvom man ikke ønsker der skal være det.

Anmeld Citér

29. april 2017

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Jeg ville gerne have grønne sko til min datter, fordi hun godt kan lide grøn. Da jeg udtrykker mit ønske over for ekspedienten i forretningen, siger hun nærmest med væmmelse i stemmen.. "nå!! ej.. er du sikker på det?? så skal vi jo over i drengeafdelingen??!!" som om det var jordens undergang. Jeg hader det. Stakkels børn, som pludselig skal føle sig forkerte.

Anmeld Citér

29. april 2017

Aristocats

Ja. Jeg er faktisk ret blind når det kommer til køn i forhold til tøj og køber bare det jeg kan lide og det har jeg gjort lige siden min første graviditet. Hvem det er lavet til er meget underordnet i min verden. Hvis jeg engang får en dreng kommer han til at arve mine pigers tøj, da det er det som jeg bryder mig om. Drengetøj/pigetøj er totalt uvigtigt her 

Anmeld Citér

29. april 2017

God-mor

Anonym skriver:

Begrund gerne svar.

Altså nu har jeg lige født en dreng og har en datter i forvejen og Han var arvet en del fra sin storesøster  Ikke det lyserøde og heller ikke hendes kjoler men alt det lilla og også en del med blomster på. Det kan man sagtens i min verden  Min datter har ligeledes blåt og grønt på også. 

Anmeld Citér

29. april 2017

AnoMom

Jeg ville aldrig give min dreng på 2 år lyserød eller blomstret tøj på eller heste og sommerfugle for den sags skyld. Men når han bliver ældre og selv kan ytre ønske om det. Så får han lov til det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.