Har jeg gjort noget forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2017

Bshizzle

Hm.. Jeg har aldrig skulle fortælle min søn's Far hvis jeg har haft brug for at skifte læge (har vi så gjort 3 gange på de 11 år). 

Vi har fælles forældremyndighed.. 

Sønnen har bopæl hos mig (altid haft).. 

Hans Far har vel ved lægen med sønnen de første 6 mdr af hans liv.. 

Og jeg tror faktisk ikke at han ved hvor han har læge nu.. 

Troede ikke det var er krav/tilladelse Faren skulle ha..?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

godt være i har en super samarbejde men tro mig der er meget på spil for især en samværs far.

min mand er samværs far og man kommer let til at føle sig gjort til ligegyldig.. det kan virke dumt og naivt men uanset hva og at far har undskyldt så bør I få en snak om hvad han følte og hvordan I undgår det en anden gang. 

Han er tydeligvis blevet såret

Henviser til tidligere svar hvor jeg fortæller at jeg har talt med min ex som undskylder for hans overreagering og godt kunne forstå hvorfor jeg kkk havde sagt noget da jeg forklarede han hvorfor

Anmeld Citér

27. april 2017

Anonymor

Bshizzle skriver:

Hm.. Jeg har aldrig skulle fortælle min søn's Far hvis jeg har haft brug for at skifte læge (har vi så gjort 3 gange på de 11 år). 

Vi har fælles forældremyndighed.. 

Sønnen har bopæl hos mig (altid haft).. 

Hans Far har vel ved lægen med sønnen de første 6 mdr af hans liv.. 

Og jeg tror faktisk ikke at han ved hvor han har læge nu.. 

Troede ikke det var er krav/tilladelse Faren skulle ha..?  

Jeg synes det er sådan en underlig holdning til forældresamarbejde, når man kun vil gøre ting hvis det er et krav. Man kan jo også gøre det af den simple grund, at det er god stil og almindelig pli. Eksempelvis ringer jeg altid til børnenes far og spørger, om han vil med til års undersøgelser hos lægen. Ikke fordi jeg skal eller behøver, men fordi jeg som forældre har et ansvar for at delagtiggøre far i børnenes liv  

Anmeld Citér

27. april 2017

Anonym

Selvom dit barn har bopæl hos dig, så synes jeg stadig at noget som et lægeskift helt klart er noget man skal informere den anden om, lige så snart det er bestemt. Og selvom han ikke har haft brug for at tage jeres barn til læge endnu, så kan der jo pludselig opstå et akut behov for det, og så er det klart smartest at han også ved hvor jeres barn har læge henne.

Så ja, jeg synes du har handlet lidt taktløs og med en smule manglende respekt for din eks.

Anmeld Citér

28. april 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Selvom dit barn har bopæl hos dig, så synes jeg stadig at noget som et lægeskift helt klart er noget man skal informere den anden om, lige så snart det er bestemt. Og selvom han ikke har haft brug for at tage jeres barn til læge endnu, så kan der jo pludselig opstå et akut behov for det, og så er det klart smartest at han også ved hvor jeres barn har læge henne.

Så ja, jeg synes du har handlet lidt taktløs og med en smule manglende respekt for din eks.

Så jeg ikke behøver gentage mig selv hele tiden så må du gerne læse resten af tråden. 

Der er styr på det. Min ex syntes selv han overreagerede og kunne godt se der ikk var grund til at jeg sagde noget når jeg i teorien ikk selv vidste det eller havde adressen før igår 

Anmeld Citér

28. april 2017

Pikku Myy

Anonym skriver:

Så jeg ikke behøver gentage mig selv hele tiden så må du gerne læse resten af tråden. 

Der er styr på det. Min ex syntes selv han overreagerede og kunne godt se der ikk var grund til at jeg sagde noget når jeg i teorien ikk selv vidste det eller havde adressen før igår 

Når man overreagerer er det ofte fordi man bliver ramt på følelserne. Selvom din ex ikke har haft grund til det, har han følt sig tilsidesat lige da det skete.

Spørgsmålet er om du i fremtiden vil holde på din ret, eller om du vil tænke over at nogle ting kan give din ex en følelse af at blive tilsidesat. Også selvom han rationelt kan se at det ikke er tilfældet ...

Anmeld Citér

28. april 2017

Bshizzle

Anonymor skriver:

Jeg synes det er sådan en underlig holdning til forældresamarbejde, når man kun vil gøre ting hvis det er et krav. Man kan jo også gøre det af den simple grund, at det er god stil og almindelig pli. Eksempelvis ringer jeg altid til børnenes far og spørger, om han vil med til års undersøgelser hos lægen. Ikke fordi jeg skal eller behøver, men fordi jeg som forældre har et ansvar for at delagtiggøre far i børnenes liv  

Nok syntes du det er en underlig holdning til forældre sammenarbejdet.. 

Men i mit tilfælde har barnets Far aldrig spurgt ind til det eller deltaget i læge besøg i 10 år. 

For min skyld måtte han gerne deltage eller be om adresse mm til lægen.. 

Men der er bare nogle fædre der ikke er så interesseret.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.