Har jeg gjort noget forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.308 visninger
26 svar
112 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. april 2017

Anonym trådstarter

Min ex og jeg har fælles forældremyndighed. Sønnen har bopæl hos mig. 

For 1 måned siden ca havde sønnen så mellemørebetændelse og ved lægen fik jeg så at vide at lægen har opsagt sin praksis og går på pension og vi derfor rykker læge et andet sted i byen. 

Der har jeg ikk fortalt hans far. Altså at vi rykker læge da jeg ikk har tænkt det var nødvendigt da det for det første først er fra maj måned og fordi der altid er mig der tager ham til lægen. 

Min er far eddike sur på mig over jeg ikke har sagt det med det samme. 

Er det helt forkert af mig? Det er jo ikke fordi det er mig der har valgt at rykke læge eller valgt den nye. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2017

Troldemommi

Anonym skriver:

Min ex og jeg har fælles forældremyndighed. Sønnen har bopæl hos mig. 

For 1 måned siden ca havde sønnen så mellemørebetændelse og ved lægen fik jeg så at vide at lægen har opsagt sin praksis og går på pension og vi derfor rykker læge et andet sted i byen. 

Der har jeg ikk fortalt hans far. Altså at vi rykker læge da jeg ikk har tænkt det var nødvendigt da det for det første først er fra maj måned og fordi der altid er mig der tager ham til lægen. 

Min er far eddike sur på mig over jeg ikke har sagt det med det samme. 

Er det helt forkert af mig? Det er jo ikke fordi det er mig der har valgt at rykke læge eller valgt den nye. 

Når han aldrig selv tager barnet til læge så syntes jeg han overdriver, syntes han virker lidt overdramatiserende. 

Herregud vi kan alle glemme noget. 

Anmeld Citér

27. april 2017

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Når han aldrig selv tager barnet til læge så syntes jeg han overdriver, syntes han virker lidt overdramatiserende. 

Herregud vi kan alle glemme noget. 

Han har været med 2 gange og det var de to første vaccinationer. Resten af lægebesøgende har været mig. Det er altid mig der har stået for alt lægeligt. 

Men han er virkelig sur over han ikk har fået noget at vide

Anmeld Citér

27. april 2017

Anonymor

Well, egentlig forstår jeg ham godt. Uanset han ikke tager barnet til læge, er det vigtigt at vide, hvilket lægehus barnet hører til. Og idet du ikke har sagt det, føler han måske, at du dermed symboliserer, at hans rolle som far ikke er vigtig nok til at inkludere ham i den slags. Uanset hans reaktion måske i nogens øjne kan være ude af proportioner, så tror jeg nogen gange, at det er vigtigt, at man prøver at tænke i signaler, budskaber, mulige tolkninger, når man skal forstå den slags, snarere end at gå meget konkret til værks. 

Anmeld Citér

27. april 2017

Anonymor

Jeg tænker på, om du skulle vælge, hvilken læge det skulle være, og du så har valgt uden at spørge far? Det tror jeg også, at jeg ville blive irriteret over. 

Anmeld Citér

27. april 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Well, egentlig forstår jeg ham godt. Uanset han ikke tager barnet til læge, er det vigtigt at vide, hvilket lægehus barnet hører til. Og idet du ikke har sagt det, føler han måske, at du dermed symboliserer, at hans rolle som far ikke er vigtig nok til at inkludere ham i den slags. Uanset hans reaktion måske i nogens øjne kan være ude af proportioner, så tror jeg nogen gange, at det er vigtigt, at man prøver at tænke i signaler, budskaber, mulige tolkninger, når man skal forstå den slags, snarere end at gå meget konkret til værks. 

Selvfølgelig er det vigtigt at han ved hvilket lægehus han tilhører. Men det ville han jo få at vide når vi rykkede og vores nye sygesikring ankom (hvilket det gjorde Idag) 

hvis han føler sådan så er han sku dummere end dum. Og det kan jeg så kun grine af. 

Men om jeg fortæller om lægeskift nu (når sygesikring er kommet og jeg dermed kender adressen) eller for en måned siden. Det kan jeg virkelig ikke se det forkerte i. Var han blevet syg hjemme hos far indenfor den sidste måned så var det jo stadig den gamle læge han skulle kontakte så det er jo ikk fordi det gør nogen forskel?

Anmeld Citér

27. april 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Jeg tænker på, om du skulle vælge, hvilken læge det skulle være, og du så har valgt uden at spørge far? Det tror jeg også, at jeg ville blive irriteret over. 

Slet ikke. Jeg har ikke selv valgt den nye læge. Det er en jeg er blevet tildelt automatisk. Det er vidst to kvinder der har opkøbt praksissen vi kommer over til. 

Hvis jeg selv skulle vælge ville jeg uden tvivl have taget ham med på råd

Anmeld Citér

27. april 2017

Bananaalice

Det er måske mere princippet I om man bliver involveret i de væsenligste ting, og et barns læge er jo nok lidt væsentligt at vide, hvis nu et uheld skulle ske eller noget, at man ved hvor man skal ringe hen som en ansvarlig og individuel forælder. Jeg synes du skal undskylde og beklage 

Anmeld Citér

27. april 2017

Anonym trådstarter

Bananaalice skriver:

Det er måske mere princippet I om man bliver involveret i de væsenligste ting, og et barns læge er jo nok lidt væsentligt at vide, hvis nu et uheld skulle ske eller noget, at man ved hvor man skal ringe hen som en ansvarlig og individuel forælder. Jeg synes du skal undskylde og beklage 

Selvfølgelig. Men igen. Vi er jo ikke skiftet endnu. Vi skifter først mandag. Og han er hos mig. Var der brug for lægehjælp da han var hos far i går f.eks. så var det jo stadig den gamle læge han skulle have ringet til. 

Anmeld Citér

27. april 2017

Anonym

Anonym skriver:

Selvfølgelig er det vigtigt at han ved hvilket lægehus han tilhører. Men det ville han jo få at vide når vi rykkede og vores nye sygesikring ankom (hvilket det gjorde Idag) 

hvis han føler sådan så er han sku dummere end dum. Og det kan jeg så kun grine af. 

Men om jeg fortæller om lægeskift nu (når sygesikring er kommet og jeg dermed kender adressen) eller for en måned siden. Det kan jeg virkelig ikke se det forkerte i. Var han blevet syg hjemme hos far indenfor den sidste måned så var det jo stadig den gamle læge han skulle kontakte så det er jo ikk fordi det gør nogen forskel?

Hvis du havde glemt det, havde det i min optik været helt i orden og bare en af de ting der sker. Men du får det jo til at lyde som om du bare ikke synes det var særlig vigtigt at dele med faren og du derfor ikke gad. Desuden forholder du dig nærmest hånlig overfor de følelser han måtte have omkring det, eller i hvert fald hvad nogen foreslår han kunne tænke. Synes ikke det er at have det bedst mulige samarbejde for mål. Men du fokuserer i stedet på at om du er i din ret til ikke at skulle fortælle ham det, af alle mulige grunde. 

Kan ikke forestille mig jeg ikke ville fortælle sådan noget til mit barns far, bare fordi jeg er den der tager sig af det normalt. Det er da meget rart at vide, og ville da også synes det er dybt mærkeligt hvis han ikke delte det med mig den anden vej.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.